• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Buran hjälper till att griljera skinkan.
20221222_214453.jpg

20221222_214459.jpg
ECC4AFFA-C1BE-40B3-B577-391CEC16180F.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Lite torsdags reflektion utan klocktema över en (tre) öl och liten whiskey 😉
Minstingens framträdande var fantastiskt! Lite partisk, men ändå.🥰❤

Paracetamolen gjorde sitt inför uppträdande. Svettades dock som en hund...
Träffade några föräldrar och sa att familjen var utslagen och jag hade "lite känningar" så de skulle hålla sig undan...
Vilket de gjorde, lite som om jag var leprasjuk.

Minstingen på 6 år bråkade hela vägen hem för hon ville inte äta ugnspannkaka, utan McDonalds.
Hon tyckte hon var värd det när hon sjungit och uppträtt och allt...

Jag höll med, men konstatera att alla vuxna är sjuka och hon är för liten för att köra bilen...

- Snart har du gjort klart mopeden, då kan jag åka själv till McDonalds! var svaret...

Hon konstaterade även att om jag kan gå från skolan, så kan jag köra bil!! För det är mindre jobbigt!!
Hon är smart min dotter...😉

Jag hummade och tog genomsvettig sikte på apoteket för att köpa febernedsättande för barn till min andra dotter...
Bärandes och svettandes på två ryggsäckar och julpyssel för ett infanteri...

På apoteket tog jag 200 mg Impren och fråga om det var bra för barn.
Damen kvittrade att Alvedon som smälter i munnen är bra också...

Såg att det bara var ett paket kvar.
Människa som man är vill man ju undermedvetet psykologiskt ha det andra har, så köpte det...

Kom hem och då var det inte bra tydligen...ingen gillade mitt köp i familjen...
Så jag mossa den i vatten och muta med godis.👍

Min fru är lite friskare idag, så jag kände att efter fullt ut föräldraansvar när hon varit sjuk, kombinerat med mycket jobb varje dag senaste 14 dagarna.

Så behövde jag en paus...
Mumla något om att jag behövde kolla en grej i hobbyrummet...

Dags för egen tid och lite klockor, mopederna är för tungt när man är sjuk.

Satte mig sjuk och ömklig...
Kom på att det är säkert är över en månad sen jag hade tillfälle att dricka öl, vin eller en whisky. Druckigt julmust på julbord etc, tycker det är gott och ingen stor snappsare.

Min fru dricker inte, aldrig kommit in i det. Så blir inget spontant delande på en vinflaska på helgerna med henne etc.

Men just idag kände jag att en wire och öl i hobbyrummet skulle sitta som en smäck för att rensa lite hjärna och baciller!

Självklart kom min fru för att kolla något i frysen/kylen. Hon har inga problem med att jag dricker till och från. Men hon sa...
- Är det verkligen så lämpligt att dricka whisky och öl när du har 39 graders feber och proppat i dig Alvedon?

- Hm...svara jag. Å andra sidan är det kanske just precis nu jag behöver lite egen tid och uppfriskande stärkelser...Ingen bra dag, missar morgondagen jag försakat familjen för...

- Jaja, synd om dig...(ironiskt...). Du gör som du vill. Mest Alvedon och alkohol jag funderar på.

- Har toppvärden på levern säger doktorn. Även Googla det, verkar lungt, svara jag...

Så, en 6:a fin whisky och två (tre) starköl senare känns livet och hälsan bra igen👍😅

Ni ser även vad pratglad jag blev😅

Otränad nu för tiden...Familj har den positiva påverkan på levernet.🥰
Annat var det förr, hugaligen...Sällan man vaknade i sin egen säng.

Jag är "late blommer" gällande att gifta mig och skaffa barn. Så gäller att sköta sig så man kan se dem växa upp och vara en aktiv kul pappa så länge man kan.

Nu är 6:an whisky slut och de två (tre) ölen. Känns redan bättre👍😅

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Edit:...trots allt ett klockforum och inte ett filosofiskt salongsberusat...😉
Lägger till en bild på klockorna som behöver kärlek.

Den vänstra verkar stum och går inte att vrida upp, går när man skakar på den ibland.
Den högra rör på sig när man skakar men saknar bom, jag har ett par men ingen verkar passa även när urverket är ute.

Tips mottages tacksamt😀

20221221_184421.jpg
Ah...ta en grogg och släppa loss lite. Låter spännande. Ska prova det någon gång...
Kommer lite julig sak här men klockan är dock avsedd för att köra tysk bil långt... dvs en terrorist i trafiken. Nån kanske minns en post från i somras när jag satta kurant. Nu är det jul och då brukar den vara färdig men inte klar.

20221223_114632.jpg
 

branting

Cartier
Ligger en sturmanskie på Tradera nu. Är inte så bra på dessa, men den hade fin patina och ser rätt ut. Förutom att det ser ut att vara fel baksida på den. Det rycker i mitt ”läggabudfinger” men jag är förbjuden att klicka hem klockor med radium… så jag tänkte tipsa här om någon är intresserad. Auktionen går ut imorgon em och den är döpt till ”Sovjet pilot klocka”
89591A4E-0E1E-486E-8A57-2B6C853C62C2.jpeg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Ligger en sturmanskie på Tradera nu. Är inte så bra på dessa, men den hade fin patina och ser rätt ut. Förutom att det ser ut att vara fel baksida på den. Det rycker i mitt ”läggabudfinger” men jag är förbjuden att klicka hem klockor med radium… så jag tänkte tipsa här om någon är intresserad. Auktionen går ut imorgon em och den är döpt till ”Sovjet pilot klocka”
89591A4E-0E1E-486E-8A57-2B6C853C62C2.jpeg

Baklocket är som du skriver fel. Känner mig radioaktiv bara av att kolla på Gagarins klocka...
 

Ackee

Panerai
2-Faktor

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Topp