• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
God Jul allesammans!
20221224_085825.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hej folket!

Frågar åt en vän, vad kan detta vara för klocka?
Skall enligt utsago vara en gåva från en högt uppsatt rysk politiker för några år sedan.

Tusen tack för tips.

God jul!

5D229753-483B-4275-91D1-855B08D93918.jpeg
F1539110-2DBD-4718-A086-DBF2F12B04DE.jpeg
BDE13FCD-76D5-4FFF-B8D6-EA9C1D7DAEE4.jpeg
8F91A2B8-F0F6-42EF-8497-18B0123E39E3.jpeg

Tror det är en rysk klocka av märket Raketa.

På baksidan står det något med ... Ministeria Ukraina.

Sedan är det nog ett namn med.

Edit: V. Yanukovych (namnet)

Viktor Janukovytj
Viktor Janukovytj, född 9 juli 1950 i Jenakijevo, oblastet Donetsk, Ukraina, är en ukrainsk politiker som var landets president 2010–2014. Han har tidigare också varit Ukrainas premiärminister.

Edit2: texten bak: Från premiärministern Ukraina, V. Yanukovych.

Eftersom klockan verkar vara från 2006 är den nog från tiden då han var premiärminister.

Premiärminister är прем'єр-міністр på ukrainska
 
Senast ändrad:

Linden

Breitling
Tror det är en rysk klocka av märket Raketa.

På baksidan står det något med ... Ministeria Ukraina.

Sedan är det nog ett namn med.

Edit: V. Yanukovych (namnet)

Viktor Janukovytj
Viktor Janukovytj, född 9 juli 1950 i Jenakijevo, oblastet Donetsk, Ukraina, är en ukrainsk politiker som var landets president 2010–2014. Han har tidigare också varit Ukrainas premiärminister.

Edit2: texten bak: Från premiärministern Ukraina, V. Yanukovych.

Eftersom klockan verkar vara från 2006 är den nog från tiden då han var premiärminister.

Premiärminister är прем'єр-міністр på ukrainska
Tusen tack för svar!

Det låter rimligt.
Ska forska vidare!
 

Utvisaren

Patek
Kylskåp möter Nautilus lite grann? Inte helt rysk precis men lite lik kylskåpet eller?

1649311507983.png
Kommer på mig själv att grunna på denna igen. 70-talsdesign och som tidigare konstaterat flera olika ryska som liknar på olika sätt. Det yttre görs alldeles prima och det inre är bra nog med Ronda verk. Blir tunn och fin också när man väljer bort ETA.
 

Watchvintage

Cartier
Liket lever, typ...🤧
Sällan varit så sjuk som jag varit sista dagarna, familjen har verkligen åkt på någon bacill från helvetet.

Frun bättre och rör på sig, minstingen hostar bara, 9 åring fortfarande sjuk, jag lägre feber 38 grader men långt ifrån i toppform, 4 dagar utan egentlig föda hjälper ju inte precis.

Julen blev inte som tänkt, avboka syster och hennes barn och utan rim på paket för jag hade ingen sammanhållen tanke i huvudet. Första gången i mitt liv, en tradition jag annars är uppväxt med. Inget har tidigare hindrat rim under åren. Första gången.

Jultomten kom inte, för han var också sjuk... men hans kompis Nissen (bott hos oss under december, har egen Nisse dörr) hade lagt klappar under grannen.👍 Julmat blev en yoghurt för min del.

Bedrövlig jul. Men barnen var under omständigheterna nöjda, de är ju inte heller i toppform.
Ser fram mot att bli bättre så man kan äta julmaten som är kvar i kylen😅

Men med samlad kraft orkade jag öppna mitt julpaket från Ukraina idag.

Blev dock lite förvånad. En klocka var betydligt mindre. Tänkte inte på det när jag köpte den. Tyckte det var en fräck design med kronan.

Någon som vet vad tanken med den modellen? Som en barnklocka.

Även om jag har ganska små handleder så är den väldigt liten...

20221225_204949.jpg
 

Watchvintage

Cartier
Lite off topic kanske men här en bild från en kompis som visar hur hon brygger kaffe i centrala Kiev ikväll.

kokar_kaffe.jpg

Vad ska man säga...Helt ofattbart vad som pågår i Europa 2022...😓

Tänker på alla barn...😥

Händer ju tyvärr ständigt hemskheter på vårt jordklot där oskyldiga får lida och barn inte får vara barn...

Bedrövligt att makthavare världen över inte har större respekt för de absolut sköraste, oskyldigaste och vår framtid...Barnen!

Vad får man för framtida värderingar om man skadar och ger barnen trauman de måste hantera?

Krigsherrar som ger sig på civila är bara fega kräk...Inte strategiska krigshärförare man kan respektera...
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Liket lever, typ...🤧
Sällan varit så sjuk som jag varit sista dagarna, familjen har verkligen åkt på någon bacill från helvetet.

Frun bättre och rör på sig, minstingen hostar bara, 9 åring fortfarande sjuk, jag lägre feber 38 grader men långt ifrån i toppform, 4 dagar utan egentlig föda hjälper ju inte precis.

Julen blev inte som tänkt, avboka syster och hennes barn och utan rim på paket för jag hade ingen sammanhållen tanke i huvudet. Första gången i mitt liv, en tradition jag annars är uppväxt med. Inget har tidigare hindrat rim under åren. Första gången.

Jultomten kom inte, för han var också sjuk... men hans kompis Nissen (bott hos oss under december, har egen Nisse dörr) hade lagt klappar under grannen.👍 Julmat blev en yoghurt för min del.

Bedrövlig jul. Men barnen var under omständigheterna nöjda, de är ju inte heller i toppform.
Ser fram mot att bli bättre så man kan äta julmaten som är kvar i kylen😅

Men med samlad kraft orkade jag öppna mitt julpaket från Ukraina idag.

Blev dock lite förvånad. En klocka var betydligt mindre. Tänkte inte på det när jag köpte den. Tyckte det var en fräck design med kronan.

Någon som vet vad tanken med den modellen? Som en barnklocka.

Även om jag har ganska små handleder så är den väldigt liten...

20221225_204949.jpg
Aj, aj, det låter inget kul det där med influensan. Jag tror att jag hade en släng av den där för en månad sen. Den är efterhängsen och jag (högfärds-)hostar lite fortfarande. Mat är jätteviktigt. Ni måste äta. Om inget går ner, mycket juice eller frukt åtminstone eller ingefärashots. Dyrt som fan men jag tror att det var så jag höll min influensa i schack.
Den högra klockan brukar kallas junior, tror jag. En klocka för ungdomar.
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Lite off topic kanske men här en bild från en kompis som visar hur hon brygger kaffe i centrala Kiev ikväll.

kokar_kaffe.jpg
Men eeh... messa en komplett adress så skall vi nog få ihop ett litet paket att skicka ner.

@Samlarn seriöst alltså. Kolla vad personen behöver så ordnar vi något. Gas och tändvätska kanske vi inte skickar i posten precis men om det är saker som är svåra att få tag på i Ukraina så bara lägg ett meddelande.
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Liket lever, typ...🤧
Sällan varit så sjuk som jag varit sista dagarna, familjen har verkligen åkt på någon bacill från helvetet.

Frun bättre och rör på sig, minstingen hostar bara, 9 åring fortfarande sjuk, jag lägre feber 38 grader men långt ifrån i toppform, 4 dagar utan egentlig föda hjälper ju inte precis.

Julen blev inte som tänkt, avboka syster och hennes barn och utan rim på paket för jag hade ingen sammanhållen tanke i huvudet. Första gången i mitt liv, en tradition jag annars är uppväxt med. Inget har tidigare hindrat rim under åren. Första gången.

Jultomten kom inte, för han var också sjuk... men hans kompis Nissen (bott hos oss under december, har egen Nisse dörr) hade lagt klappar under grannen.👍 Julmat blev en yoghurt för min del.

Bedrövlig jul. Men barnen var under omständigheterna nöjda, de är ju inte heller i toppform.
Ser fram mot att bli bättre så man kan äta julmaten som är kvar i kylen😅

Men med samlad kraft orkade jag öppna mitt julpaket från Ukraina idag.

Blev dock lite förvånad. En klocka var betydligt mindre. Tänkte inte på det när jag köpte den. Tyckte det var en fräck design med kronan.

Någon som vet vad tanken med den modellen? Som en barnklocka.

Även om jag har ganska små handleder så är den väldigt liten...

20221225_204949.jpg

Det där en Cadet. Egentligen inte jätteliten om man mäter diametern och gillar vintagestorlek. Dock upplevs den mindre än vad den är, det är något med formen.

Har några stycken, tror inte alla mina fungerar. Roliga klockor iallafall 😃
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Vad ska man säga...Helt ofattbart vad som pågår i Europa 2022...😓

Tänker på alla barn...😥

Händer ju tyvärr ständigt hemskheter på vårt jordklot där oskyldiga får lida och barn inte får vara barn...

Bedrövligt att makthavare världen över inte har större respekt för de absolut sköraste, oskyldigaste och vår framtid...Barnen!

Vad får man för framtida värderingar om man skadar och ger barnen trauman de måste hantera?

Krigsherrar som ger sig på civila är bara fega kräk...Inte strategiska krigshärförare man kan respektera...

Japp, det är för jävligt! Hoppas någon av de egna plockar bort gubben eller att han råkar dö väldigt plötsligt.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Longines jag köpte i höstas ligger mest och dammar, Seikon som kom hem i torsdags failade miserabelt vid första ögonblicket, Edox har jag tankar om att byta ut... En ny ryss är svaret! :hungry:

Lite sugen på en ny Raketa... eller en till Strela 😂

Själv försöker jag köpa bla den här, men blir nog ingen affär pga ständiga strömavbrott m.m., säljaren verkar tyvärr inte pigg på o skicka utomlands.

image - 2022-12-25T215528.070.jpeg
 
Topp