• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

SUL

Omega
Jag håller med @Beo om att den största skillnaden är att man inte kan handla från Ryssland, vilket av naturliga skäl gör att en stor del av utbuden är borttaget från marknaden.
Det går dock fortfarande bra att handla från Ukraina, vilket även kan kännas som ett bra stöd till ett land i en svår situation.
Jag har stött på något fall där en samlare/säljare i Tyskland uppenbarligen gjorde sig av med alla sina sovjetisk/ryska klockor i någon form av utförsäljning. Då gick det att fynda ganska bra. Över huvud taget finns det ganska gott om ryska klockor till salu inom EU, vilket som vanligt förenklar hanteringen med moms och ev tull.
Sök på eBay så kommer du att märka att det finns gott om objekt att håva in :)
Intressant, jag tänkte snarare att efterfrågan skulle svalna efter det mesta som förknippas med Ryssland men det finns såklart mer än ett sätt att betrakta världen.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Intressant, jag tänkte snarare att efterfrågan skulle svalna efter det mesta som förknippas med Ryssland men det finns såklart mer än ett sätt att betrakta världen.
Ja landstyre och klockstyre är 2 vitt skilda saker!och de bör aldrig blandas ihop så vida tokig……nä nu kommer jag bli modererad om jag fortsätter!🤪
image.jpg

Grön 350 NVCh civil!😊
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Intressant, jag tänkte snarare att efterfrågan skulle svalna efter det mesta som förknippas med Ryssland men det finns såklart mer än ett sätt att betrakta världen.

Hmmm... själv har jag nog bara köpt 20-40st ryssar i år (😱😱😱), så klart mindre än vanligt.

Det beror till största del att de blivit dyrare i inköp då man inte längre kan köpa ifrån Ryssland (vill inte heller).
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Hmmm... själv har jag nog bara köpt 20-40st ryssar i år (😱😱😱), så klart mindre än vanligt.

Det beror till största del att de blivit dyrare i inköp då man inte längre kan köpa ifrån Ryssland (vill inte heller).
Jag trodde spontant att jag hade landat runt 30 st nyinförskaffade sovjeter/ryssar i år, vilket är relativt normalt... 🤪 (tycker jag). När jag summerar landar jag på ganska exakt 40 st. Det måste väl egentligen betyda att det blev mer normalt än jag trodde att det skulle bli?
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Jag trodde spontant att jag hade landat runt 30 st nyinförskaffade sovjeter/ryssar i år, vilket är relativt normalt... 🤪 (tycker jag). När jag summerar landar jag på ganska exakt 40 st. Det måste väl egentligen betyda att det blev mer normalt än jag trodde att det skulle bli?

Hur många klockor har herrn nu? 😂👍
 
  • Like
Reactions: Beo

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag trodde spontant att jag hade landat runt 30 st nyinförskaffade sovjeter/ryssar i år, vilket är relativt normalt... 🤪 (tycker jag). När jag summerar landar jag på ganska exakt 40 st. Det måste väl egentligen betyda att det blev mer normalt än jag trodde att det skulle bli?

Hhmm, kanske bäst och inte räkna... Har ingen egentlig koll, bara höftade. Kanske mer än man tror?!

40 st! Inte illa!!! 😃
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Hhmm, kanske bäst och inte räkna... Har ingen egentlig koll, bara höftade. Kanske mer än man tror?!

40 st! Inte illa!!! 😃
Eller så är det ganska illa. 🤔
Alldeles oavsett så måste väl ändå rimligtvis samtliga räknare, oberoende av sort, nollställas vid nyår? Jag tänker så och börjar därmed om från noll. 😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Eller så är det ganska illa. 🤔
Alldeles oavsett så måste väl ändå rimligtvis samtliga räknare, oberoende av sort, nollställas vid nyår? Jag tänker så och börjar därmed om från noll. 😁

Får det till 58st. Kan vart några till från Polen med, får kolla.

Sure, visst nollställs det vid nyår 😃

Edit: 67 st i år med dom från Polen. Hyfsat ändå 😇
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tänkte ett tag jag avverkat de flesta områden i klockeriet. Amerikanska fickur, railroadur, spindelur, Schweiziska armbandsur, och så asiatiska, japanska åtmnstone. Nu var jag klar. Så dök plötsligt de ryska upp... och börja om från början.

Denna nu på canvas. Bomulls- tror jag. Som jag gillar dem bäst. + 1 sekund sen igår. Kan det hålla i sig tro? Nej... men vi får se.


KomZ4.jpg
 
Topp