• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag går lite på samma flygarspår som kamrat @MAz_666 och väljer min Junkers/Poljot 3133 som kvällens och årets sista klocka.
20221231_173825.jpg

Dessutom blev det en premiär såhär på årets sista skälvande dag när jag, efter tips från dansk klockkompis, införskaffade mitt första fickur i form av gammal fin Molnija från fjärde kvartalet 1951.
Molnija_fickur_4.jpg

Vackert dekorerat urverk.
Molnija_fickur_6.jpg

Gott slut för 2022 och gott nytt år 2023 på er alla! 🍾🎉
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Japp!

Den där Molnian du skaffat är sjukt snygg, får nog bli något liknande framöver...
Jag försökte stå emot i det längsta ang att skaffa ett fickur, men när jag efter tips sprang på ett ex från 1951 med det gamla vackert bearbetade verket gav jag bara upp. Som jag har fått förklarat är ju detta i praktiken ett Rolex-verk som togs över av Sovjet på liknande sätt som Poljot gjorde med Valjoux 7734. Hyfsat bättre pris på en Molnija jmf med motsvarande från Rolex kan vi anta...
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Rätt så fräckt av Panerai att blåkopiera den legendariska Molnija-boetten... o_O

Ja italienare kan ju inget om design utan måste sno från alla andra. Men de verkar komma undan med det hela tiden! 😂
Inget ont om italienarna. De är otroligt duktiga på design. De har ju tex gjort en mycket lyckad hommage av pamphibian.
20221024_080133.jpg

Jag tror nästan deras har sålt lika mycket.
 
Topp