• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
IMG_20230102_142425.jpg

Äntligen har jag hittat kängor som passar. Hoppas att mina fötter klarar av de här.
Tydligen likadana boots som punkare och skinheads brukade ha när det begav sig. Det var en kille i tunnelbanan som påpekade det när jag åkte hem.
Från barn, onyktra och folk i tunnelbanan får man alltid höra sanningen. Ett onyktert barn i tunnelbanan får alltså oraklet i Delphi att framstå som en praktikant i den kinesiska lyckokaksfabriken 🤔
 

MAz_666

Rolex
IMG_20230102_142425.jpg

Äntligen har jag hittat kängor som passar. Hoppas att mina fötter klarar av de här.
Tydligen likadana boots som punkare och skinheads brukade ha när det begav sig. Det var en kille i tunnelbanan som påpekade det när jag åkte hem.
En strax 58-åring jag känner extremt väl har ett stort antal DocMartens i gömmorna. Sköna satan, och lite kul att vara en "kärring mot strömmen" i detta Instagram-samhälle!
 

Utvisaren

Patek
En strax 58-åring jag känner extremt väl har ett stort antal DocMartens i gömmorna. Sköna satan, och lite kul att vara en "kärring mot strömmen" i detta Instagram-samhälle!
Tror nog denne "okände vän" får galet med "likes" för bilder på Dr Martins. Finns många som är lite lätt nostalgiska över både det ena och det andra.
Gamla klockor tex ;)
 

Watchvintage

Cartier
Hej Vänner,
Liket lever! Knappt, attans vilken influensa jag åkt på.🤧 Ska försöka få penicillin imorgon.

Inget julfirande, inget kul med döttrarna när de är lediga, inget moppe eller klockfixande etc.

För att inte familjen få tråkig nyår så uppmuntra jag dem att åka till svärföräldrarna. Så första nyår i hela mitt liv jag varit själv...🙄

Nog med deppighet.😅

Istället en fråga. Fått paket från Ukraina. Ett par av uren har varit oljiga i sina små plastpåsar. Luktat lite motorolja. Har ni varit med om det?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hej Vänner,
Liket lever! Knappt, attans vilken influensa jag åkt på.🤧 Ska försöka få penicillin imorgon.

Inget julfirande, inget kul med döttrarna när de är lediga, inget moppe eller klockfixande etc.

För att inte familjen få tråkig nyår så uppmuntra jag dem att åka till svärföräldrarna. Så första nyår i hela mitt liv jag varit själv...🙄

Nog med deppighet.😅

Istället en fråga. Fått paket från Ukraina. Ett par av uren har varit oljiga i sina små plastpåsar. Luktat lite motorolja. Har ni varit med om det?

Nja. Väldigt smutsiga, något enstaka med väldigt mycket olja inne i urverket men inte olja på utisdan. Undrar om det är fulservice där man doppat verket i fotogen? Hur ser verket ut på en oljig?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Otroligt dåligt minne, eller ung medlem. 😉😂😂😂
Söker jag på ”ploprof” av mig, har den postats 12 ggr före detta inlägg!
Men visst är det en otippat fräsch sommardykare så här?
Den där modden är ju gammal som gatan. Nästan så att vi har tröttnat på den. Nej, det har vi ju inte! :D Fortfarande riktigt lyckat med med den orangea (hur fasen stavas det? 🤔) minutvisaren. 😍
 

Samlarn

Rolex
Jag tog med en av mina favoritmod:s till jobbet. Den ska sitta i en gammal ministryboett den här men i brist på en så'n så får den här boetten duga. Den fick godkänt av jobbarkompisen.

IMG_20230104_050544.jpg


Kängorna Mil tec's "Get a grip" är stenhårda och tunga. Vi får se vem som vinner. Mina fötter eller kängorna?
 

Utvisaren

Patek
Jag tog med en av mina favoritmod:s till jobbet. Den ska sitta i en gammal ministryboett den här men i brist på en så'n så får den här boetten duga. Den fick godkänt av jobbarkompisen.

IMG_20230104_050544.jpg


Kängorna Mil tec's "Get a grip" är stenhårda och tunga. Vi får se vem som vinner. Mina fötter eller kängorna?
Såg heller ingen anledning att gå all in med Meindl/Haglöfs kängor etc.
Har även jag ett par Mil tec till skogen numera. https://www.asmc.com/german-army-style-mountain-boot

LOWA, Meindl och Hanwag är väl annars de som levererar till Bundeeswehr men då får man pynta 4 dubbla priset.
Har även Hanwags men jag kan inte påpstå att det är någon märkbar skillnad. Utöver att Hanwagen har varit med i 20 år längre tid.

Till artilleriet har jag med stålhätta https://www.asmc.com/parachute-boots-with-steel-toe

Bra med skydd för tån där när man rullar runt pjäser på ett ton. Men de är inte så bekväma. Man behöver en sula för komfort i dem samt en extra storlek så man inte får en tå i skav mot hättan. Helt ofodrade men det är ju gamla fallskärmsjägarkängor och de var inte så lyxiga då helt enkelt.

BW fjälljägarkängorna kan jag verklligen rekommendera till den som vill ha en bra och skön känga under 1000 lappen!

Edit: OT? Nja. Halvt.
 

MAz_666

Rolex
Den där modden är ju gammal som gatan. Nästan så att vi har tröttnat på den. Nej, det har vi ju inte! :D Fortfarande riktigt lyckat med med den orangea (hur fasen stavas det? 🤔) minutvisaren. 😍
Har själv ingen (äldre) relation till originalet.
Såg bara att visarna kallades lite typ ”in the spirit of Ploprof” när jag köpte dom för några år sedan.
Så efter lite googling hittade jag att detta skall vara ”originalet”.
Omegas Seamaster Ploprof.
(Och visst har man sett den sedan Jesus gick i kortbyxor!)
.
ECF803E2-DFDD-4D44-9F12-7A47467ED4CC.jpeg
 

branting

Cartier
Lyckats spåra upp en rysk skönhet som står med på min top 5-lista. Privat säljare i Centraleuropa. Har så här långt hållit mig till ett fåtal säljare som jag litar på och gjort affärer med i många år efter att ha blivit rejält blåst av några privata säljare för några år sedan. Men ha-begäret vad gäller denna klocka är stort och prislappen på en nivå som gör att det skulle svida att bli blåst. Har gjort min research av säljaren och han verkar köpt och sålt liknande klockor på div internationella klocksidor tidigare. Är många här som köper och säljer klockor oftare än vad jag byter underkläder. Vad har ni för tips för att minska risken för att bli blåsta? Kan man lita på Paypal i dessa sammanhang? Har bara använt det ett fåtal gånger och aldrig när det strulat vid köp.
 
Topp