Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag undrar en sak om Raketa Amphibia. Kronan är ju speciell, skruvad och dessutom fjäderbelastad. Med förekom kronan i olika utföranden, kromad resp rostfri? Eller förekom den bara i ett utförande? Någon som vet? Av bilder så får jag känslan att kronan ska vara kromad mässing, till skillnad från boetten som är i rostfritt, men är osäker.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack, jätteintressant! Jag hittade nedanstående bild med text som bekräftar det du skriver.Det gulsvartrandiga bandet har med St Georg att göra. Kanske St Georgsorden, St Georgsmedaljen eller ngt sådant. Är nog samma som han St Göran med draken. Jag tror att han är ett nationalhelgon i Ryssland, och han var uppenbarligen rehabiliterad redan under det religionsfientliga sovjetstyret. Stalin återinförde ju en del nationalistiska titlar, medaljer etc, kanske har samband med det.
Min är i vilket fall som helst gjord i kromad mässing:Jag undrar en sak om Raketa Amphibia. Kronan är ju speciell, skruvad och dessutom fjäderbelastad. Med förekom kronan i olika utföranden, kromad resp rostfri? Eller förekom den bara i ett utförande? Någon som vet? Av bilder så får jag känslan att kronan ska vara kromad mässing, till skillnad från boetten som är i rostfritt, men är osäker.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack det samma!Moscow mule, Strela 3017 och annat gott. Trevlig kväll / natt grabbar!
![]()
Skäms på dej! Har du tagit av ringen utifall att du skulle stöta på lite lammkött i kyldisken.Matlagning pågår.
![]()
![]()
Moscow mule, Strela 3017 och annat gott. Trevlig kväll / natt grabbar!
![]()
Du har väl en MIG-svets?Finn tre fel... Här är det någon som tagit i!
![]()
Du har väl en MIG-svets?![]()
Kööööp.Man kanske skall slå till?
![]()
Cool bezel med "allt rött". Egenfixad eller fanns det såna?Mig-29-svets
Nu går den, behöver service men går iallafall!
![]()
SCHNYGG!Bild på min Москва ЧН-32К som jag hittade av en slump på en loppis i en avlägsen sydtysk stad för några år sen.
Betalade 1 euro för den och håller tiden därefter![]()
Någon annan här i tråden som rockar Москва?
Exakt, mycket tydligt på min klocka.Kronan är av kromad mässing, inte rostfritt?
Cool bezel med "allt rött". Egenfixad eller fanns det såna?
Bild på min Москва ЧН-32К som jag hittade av en slump på en loppis i en avlägsen sydtysk stad för några år sen.
Betalade 1 euro för den och håller tiden därefter![]()
Någon annan här i tråden som rockar Москва?
Kul! Hur ser den ut?Trodde jag hade någon, men hitta inte. Har dock någon liknande Leningrad, fast med lite annan tavla.
Kul! Hur ser den ut?![]()