• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Blev ett sent kvällsbyte...

20230107_221540.jpg
 

Watchvintage

Cartier
Albratross idag. Tror det var ett tag sedan jag använde denna. Nu med nymålat rött på bezeln.
20230105_093947.jpg
Kanonfint!👍😀
Vad använde du för färg?
Revell som du nämnde tidigare? Har du färgkoden på den? Tänkte prova på ett par bezel.

I övrigt är jag piggare nu äntligen. Så satte mig lite med klockorna. Hade köpt ett par i trist skick med all krom borta men trevliga tavlor och testade för första gången att byte ett verk från en boett till en annan. Verkade funka😀👍

Testa även att ta bort färg från en bezel i riktigt dåligt skick. Satt inte hårt direkt färgen måste jag säga.Tänkte fixa till original bezel på ett par.

Men ska satsa mer på kvalitet än volym framöver...Tills jag ev lärt mig pilla i dem själv. Förbaskat smått...lyckades tappa bort en urverkshållarskruv i en heltäckningsmatta...Rätt kört att hitta😅


Flyttat verket/urtavlan som jag tycker är lite fräck i den här från en heltrött boett där all krom var borta. Urtavlan/verket i boetten som satt i var av annan sort tror jag och helt risig. Verkar funka att byta vilket var kul😀 Tveksam till guld bezeln, inte riktigt min smak med guld. Passar däremot till urtavlan som har guld i sig så den kanske får vara kvar...men passar illa till boetten...

20230107_211838.jpg


Rengjorde den här, riktigt trevlig. Fick med ett Nato armband med en annan klocka. Var perfekt i färgen👍😀 Ska fylla i färg på bezeln tänkte jag.
20230107_193131.jpg


Satt en annan bezel på den här som skar sig helt mot klockan så kan inte varit rätt. Hade en annan där halva färgen var borta så testa att ta bort all färg. Vart lite fräckt med metallrent och tavlan kom fram fint tyckte jag. Hade köpt ett natoband med perfekt färg till tavlan. Blev lite fräck. Min första "tunna"😀
20230107_185523.jpg


Gillar den här urtavlan. Cool...Ska fylla på färg i bezeln tänkte jag. Urtavlan är lite lätt brun så blev ett skin natoband på den😀
20230107_164818.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Kanonfint!👍😀
Vad använde du för färg?
Revell som du nämnde tidigare? Har du färgkoden på den? Tänkte prova på ett par bezel.

I övrigt är jag piggare nu äntligen. Så satte mig lite med klockorna. Hade köpt ett par i trist skick med all krom borta men trevliga tavlor och testade för första gången att byte ett verk från en boett till en annan. Verkade funka😀👍

Testa även att ta bort färg från en bezel i riktigt dåligt skick. Satt inte hårt direkt färgen måste jag säga.Tänkte fixa till original bezel på ett par.

Men ska satsa mer på kvalitet än volym framöver...Tills jag ev lärt mig pilla i dem själv. Förbaskat smått...lyckades tappa bort en urverkshållarskruv i en heltäckningsmatta...Rätt kört att hitta😅


Flyttat verket/urtavlan som jag tycker är lite fräck i den här från en heltrött boett där all krom var borta. Urtavlan/verket i boetten som satt i var av annan sort tror jag och helt risig. Verkar funka att byta vilket var kul😀 Tveksam till guld bezeln, inte riktigt min smak med guld. Passar däremot till urtavlan som har guld i sig så den kanske får vara kvar...men passar illa till boetten...

20230107_211838.jpg


Rengjorde den här, riktigt trevlig. Fick med ett Nato armband med en annan klocka. Var perfekt i färgen👍😀 Ska fylla i färg på bezeln tänkte jag.
20230107_193131.jpg


Satt en annan bezel på den här som skar sig helt mot klockan så kan inte varit rätt. Hade en annan där halva färgen var borta så testa att ta bort all färg. Vart lite fräckt med metallrent och tavlan kom fram fint tyckte jag. Hade köpt ett natoband med perfekt färg till tavlan. Blev lite fräck. Min första "tunna"😀
20230107_185523.jpg


Gillar den här urtavlan. Cool...Ska fylla på färg i bezeln tänkte jag. Urtavlan är lite lätt brun så blev ett skin natoband på den😀
20230107_164818.jpg

Snygga klockor!

Jo, den guldiga bezeln är inte rätt till boetten, men jag gillar den kombon faktiskt 🤩

Revell 330 är den röda, den svarta är svart matt revell färg (köpte båda på Panduro)
 

MAz_666

Rolex
Kanonfint!👍😀
Vad använde du för färg?
Revell som du nämnde tidigare? Har du färgkoden på den? Tänkte prova på ett par bezel.

I övrigt är jag piggare nu äntligen. Så satte mig lite med klockorna. Hade köpt ett par i trist skick med all krom borta men trevliga tavlor och testade för första gången att byte ett verk från en boett till en annan. Verkade funka😀👍

Testa även att ta bort färg från en bezel i riktigt dåligt skick. Satt inte hårt direkt färgen måste jag säga.Tänkte fixa till original bezel på ett par.

Men ska satsa mer på kvalitet än volym framöver...Tills jag ev lärt mig pilla i dem själv. Förbaskat smått...lyckades tappa bort en urverkshållarskruv i en heltäckningsmatta...Rätt kört att hitta😅


Flyttat verket/urtavlan som jag tycker är lite fräck i den här från en heltrött boett där all krom var borta. Urtavlan/verket i boetten som satt i var av annan sort tror jag och helt risig. Verkar funka att byta vilket var kul😀 Tveksam till guld bezeln, inte riktigt min smak med guld. Passar däremot till urtavlan som har guld i sig så den kanske får vara kvar...men passar illa till boetten...

20230107_211838.jpg


Rengjorde den här, riktigt trevlig. Fick med ett Nato armband med en annan klocka. Var perfekt i färgen👍😀 Ska fylla i färg på bezeln tänkte jag.
20230107_193131.jpg


Satt en annan bezel på den här som skar sig helt mot klockan så kan inte varit rätt. Hade en annan där halva färgen var borta så testa att ta bort all färg. Vart lite fräckt med metallrent och tavlan kom fram fint tyckte jag. Hade köpt ett natoband med perfekt färg till tavlan. Blev lite fräck. Min första "tunna"😀
20230107_185523.jpg


Gillar den här urtavlan. Cool...Ska fylla på färg i bezeln tänkte jag. Urtavlan är lite lätt brun så blev ett skin natoband på den😀
20230107_164818.jpg
Cool samling!!!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har kollat på de andra med...

En chokladig Luch 3055a.
Fungerar inte med nytt batteri, har för mig att den var såld som fungerande, får kolla.
20230109_190800.jpg
20230109_184659.jpg


En fungerande Slava Quartz. Har en likandan sedan innan, men som har servicebehov.
20230109_191615.jpg
20230109_190642.jpg


Ytterligare en Raketa, 2609HA
Går inte alls, men kommer nog igång lätt efter en rengörning, balansen verkar hel o fin.
20230109_190911.jpg


Sist ut, en sleten Rekord i kul form.
Litet urverk i denna, fungerar, men saknar bom o krona.
20230109_190925.jpg

20230109_191009.jpg
 

MightyMowgli

Cartier
2-Faktor
Influensasjuskriven till onsdag. Men kände mig piggare och mer stressande att vara hemma när man ansvarar för en kickoff.

Behövde lite extra styrka så blev en av favoriterna. Kände mig stark med den💪

Men riktigt mör nu, inte helt frisk tydligen, så sovdags nu...Godnatt😴

20230109_202536.jpg
Snygg och krya på dig!

Hur känns den där kvalitetsmässigt? Testat lite nyare Vostoks som känts som att de haft fler lösa interna delar än fasta 😄

Dock riktigt coola!
 

Beo

Patek
2-Faktor
Har kollat på de andra med...

En chokladig Luch 3055a.
Fungerar inte med nytt batteri, har för mig att den var såld som fungerande, får kolla.
20230109_190800.jpg
20230109_184659.jpg


En fungerande Slava Quartz. Har en likandan sedan innan, men som har servicebehov.
20230109_191615.jpg
20230109_190642.jpg


Ytterligare en Raketa, 2609HA
Går inte alls, men kommer nog igång lätt efter en rengörning, balansen verkar hel o fin.
20230109_190911.jpg


Sist ut, en sleten Rekord i kul form.
Litet urverk i denna, fungerar, men saknar bom o krona.
20230109_190925.jpg

20230109_191009.jpg
Luchens quartz kristall är lite slag känslig så frakten kan ha knäckt den,om du skulle vilja så har jag en vän i Ukraina som lagar och fixar till verken så de blir bättre än nya för en repkostnad av 50$ och frakt OM du skulle vara intresserad av det?han fixar de flesta ryska quarz dinkor.👍😊
 
Topp