Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lunchpaket hämtningGillar den skarpt!!
Måste suttit på skogshuggare med stora handleder.
Någon som vet om/hur armbandet kan kortas?
Hur får man ut armandssprinten på den?
![]()
![]()
![]()
проблема нет!Lunchpaket hämtningGillar den skarpt!!
Måste suttit på skogshuggare med stora handleder.
Någon som vet om/hur armbandet kan kortas?
Hur får man ut armandssprinten på den?
![]()
![]()
![]()
Grym toppensamling, med lite blandat ryskt!!!Hm...det tog 39 år att fylla 2 st 12 platsers klocklådor från 13 års ålder...Många riktigt fina med sin egen historia.
Men det tog bara ca 2,5 månad att fylla 1 st 12 platsers låda med trevliga ryska klockor och testköpa ytterligare lika många i sämre skick + lite klockmeckar grejer...Väntar på 5 st jag tror är fina för en ny urlåda
Inte en dag har jag meckat/renoverat på döttrarnas tänkta mopeder sen jag blev nyfiken på ryssur.
Blev ju uppenbarligen något fel i huvudet på mig när jag började intressera mig för ryska klockor
![]()
Konstigt, jag som tycker att oavsett hur få bund jag köper så har jag alltid för många.Paketöppning!
![]()
![]()
Okej, kan inte fresta med 10 Kommandirskie (tog fel på paket), men dock 1 Raketa, en Amphibia och en Komandriskie och 6st bund i olika färg!
Man kan aldrig få för många bund, eller vad säger du @Johanaxe66 ???
![]()
Provar första, en Vostok Amphibia, någon slags läkarklocka? Har inte koll på vapenskölden.
![]()
Paketöppning!
![]()
![]()
Okej, kan inte fresta med 10 Kommandirskie (tog fel på paket), men dock 1 Raketa, en Amphibia och en Komandriskie och 6st bund i olika färg!
![]()
Provar första, en Vostok Amphibia, någon slags läkarklocka? Har inte koll på vapenskölden.
![]()
Perfekt klocka om du åker till Skåne, ser ut som en Kronhjort som är deras landskapsdjur. Kanske en ryss-skånsk läkare som haft
Kanonfina! Köper du klockorna av utvalda handlare på Ebay eller har du direktkontakter?
Svårt det där med att hitta rätt säljare på Ebay kan jag tycker jag. Får testköpa från lite fler...![]()
På tok för länge sedan vi såg en zlatoust här… om någon undrar vad jag tycker. Säg hej till den nykomlingen i familjen. Det blev en välskapt ryss i massiv brons, med ett stycke svensk meteorit i urtavlan. Han vägde 160g och hade en ståtlig diameter på 53mm när han kom till världen.![]()
Kan hålla utkik och tipsa om jag springer någon mer med meteorit.Svincoool!
Skulle jag skaffa en Zlatoust till skulle det nog vara med med meteorit!
Riktigt snygg! Vilken kvartett!!!
Kan hålla utkik och tipsa om jag springer någon mer med meteorit.
Kommer sannolikt lägga upp den vanliga i brons här till försäljning om ett tag. Behöver bara bearbeta känslorna inför det lite först… alternativt om jag kan motivera för övriga familjen att det är fullt normalt att ha fyra![]()
Ja, det är ju det som är så genialt och skönt med det här forumet. Det finns alltid någon som är ”värre” och ”har fler”. Kört med det argumentet i familjen varje gång de tycker att det räcker (även barnen tycker det börjar bli absurt nu…). Då kan man ta upp mobilen och visa att andra minsann är ”värre” och ”har fler”. Så tack till alla här! Utan er hade samlingen stannat vid tre klockor. Nu är det nog en tidsfråga innan jag passerar 50 st ryssar hemma och jag kommer kunna köra argumentet att någon annan är ”värre” eller ”har fler” länge tillSäljer du en har du bara tre, jag har klart fler Amhbibia t.ex. och jag behöver alla...![]()
Flasha bara inte klockan på andra forum, det finns STOR risk annars att du blir dragen inför domstol av greven Johan B*nzelstierna von Eng*ström!På tok för länge sedan vi såg en zlatoust här… om någon undrar vad jag tycker. Säg hej till den nykomlingen i familjen. Det blev en välskapt ryss i massiv brons, med ett stycke svensk meteorit i urtavlan. Han vägde 160g och hade en ståtlig diameter på 53mm när han kom till världen.![]()
Man ska inte natta barnen och surfa på eBay...
Men en sån här har jag inte...många jag inte har visserligen![]()
Brukar spana på Vostok men ombyte förnöjer.
Den kändes prisvärd $29 totalt $52
Höll mig från att köpa fler av säljaren även om det kanske varit smart ur frakperspektiv.
Verkar den genuin eller vad säger ni?
Tiderna, påstods vara USSR men lättare för en novis på vostok där det står tydligt
![]()
![]()
Jaha, inte ens i närheten av en "Pobeda STURMANSKIE 2602" då förmodar jag som annonsen saCool! Vostok-urverk iallafall, antagligen boetten med (har liknande själv). Tavlan har jag dock ingen koll på, känns dock lite för snygg ut om man kollar skicket på boett o visare.
Jaha, inte ens i närheten av en "Pobeda STURMANSKIE 2602" då förmodar jag som annonsen sa
Minutvisarna ser dock ut att vara lite slitna. Får kolla närmare när den kommer...
Kan de byt ut urtavlan men behållit resten då kanske? För det ser ut att vara slitage på boetten.Tja, Zim 2602 ser likadant ut, så det är okej!
Edit: Surfat runt lite och rätt säker på att det är en nytillverkad tavla. Rätt snygg så jag tycker inte det gör något, hade lätt kunnat ha en sådan själv.
De där ser coola ut men de är fantasiskapelser med påhittade nytillverkade urtavlor. Vet ej ursprunget på boett och verk.Man ska inte natta barnen och surfa på eBay...
Men en sån här har jag inte...många jag inte har visserligen
Brukar spana på Vostok men ombyte förnöjer.
Den kändes prisvärd $29 totalt $52
Höll mig från att köpa fler av säljaren även om det kanske varit smart ur frakperspektiv.
Verkar den genuin eller vad säger ni?
Vad tror ni om era? Enligt annons påstods vara USSR eran, men lättare för en novis på vostok där det står tydligt
![]()
![]()
Kan de byt ut urtavlan men behållit resten då kanske? För det ser ut att vara slitage på boetten.
De där ser coola ut men de är fantasiskapelser med påhittade nytillverkade urtavlor. Vet ej ursprunget på boett och verk.
Hur menar du?Fränt!
Är det som på film ungefär?
Så kan det vara.
Skölden föreställer fö en orm, som, svag för våta kvällar, slingrar sig kring en Dry Martini. Känt sedan gammalt.Paketöppning!
![]()
![]()
![]()
![]()
Inte ovanligt, säger jag som ofta sitter och kikar på diverse kronografer...Kan de byt ut urtavlan men behållit resten då kanske? För det ser ut att vara slitage på boetten.