• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
God morgon. Det var ett tag sedan denna kronograf fick handledstid, så dags nu. Hyfsat snygg, om jag får säga det själv, men designavdelningen borde ha fått gå kursen i ergonomi innan de kom på den briljanta idén att sätta svarta visare mot mörkblå bakgrund.
Men, det också en sorts tjusning med det här med ryska och sovjetiska klockar, att ibland blir det liksom lite fel trots att det är 100% rätt.
Kände även att mina ögonlock påminde mig om att det var en bra idé att inleda arbetsdagen med en kopp kaffe.
20230112_072551.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Godmorgon!
Blev den här idag igen, gillar den verkligen, man känner sig lite skarp med den.😎

När Vostok klockor drar sig lite för mycket. Hur kan man lösa det enkelt som en novis?

20230112_081303.jpg
Tips nedan. Justera gången med spak nr 2. OBS SMÅ rörelser! Spak nr 1. Skall du inte röra. Den justerar beat error och kräver att du har en timegrapher. Den spaken påverkar heller inte hur fort klockan går.
adjust.png
 

Linden

Breitling
Tror det är en rysk klocka av märket Raketa.

På baksidan står det något med ... Ministeria Ukraina.

Sedan är det nog ett namn med.

Edit: V. Yanukovych (namnet)

Viktor Janukovytj
Viktor Janukovytj, född 9 juli 1950 i Jenakijevo, oblastet Donetsk, Ukraina, är en ukrainsk politiker som var landets president 2010–2014. Han har tidigare också varit Ukrainas premiärminister.

Edit2: texten bak: Från premiärministern Ukraina, V. Yanukovych.

Eftersom klockan verkar vara från 2006 är den nog från tiden då han var premiärminister.

Premiärminister är прем'єр-міністр på ukrainska
Har fått veta nu att det är en Poljot. Dock inte mer än så. Fortfarande nyfiken. Letar vidare.
 
Topp