• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Trevlig helg på er!
IMG_20230113_144256(1).jpg
350. I mitt tycke grymmaste boetten ever. Punkt jävla slut!
;) 👍💪🤘🥰:cool:
 

Samlarn

Rolex
350. I mitt tycke grymmaste boetten ever. Punkt jävla slut!
;) 👍💪🤘🥰:cool:
Jo, den träffar många poäng 350-boetten.
Klockan på bilden är en ny upplaga av den kultiga 350-boetten.
Upplagan släpptes ungefär samtidigt som mitt intresse för ryska klockor väcktes.
En Scuba dude var den första klockan i min samling. Följdes av en NVCh-30. Besattheten var igång. Mani:n kanske man skulle kunna säga? Jag skulle ha alla de olika varianterna av NVCh-30. Fort.
img_20230113_144256-1-jpg.2228593

Den här upplagan - som är ett Meranom-projekt - började distribueras till deltagare i projektet och det fanns ett missnöje med resultatet. Klockan liknade inte NVCh-30, type 1, tyckte en del.
Designen avviker en del från orginalet, helt klart. Men vad är det för vits med att göra en exakt kopia av en upplaga som redan fanns och var ganska lätt att köpa vid det tillfället?
Jag fattar ju vitsen med att göra en exakt ny-upplaga av Slava Sadko därför att den har ju aldrig gjorts i en upplaga.
Det fanns ett missnöje med designen av den nya upplagan av NVCh-30. Jag erbjöd mig att köpa ett ex av en deltagare som var missnöjd och det ångrar jag inte.
Klockan liknar inte en NVCh-30 men jag tycker att den har egen identitet på något sätt.
 
Senast ändrad:

Watchvintage

Cartier
Tips nedan. Justera gången med spak nr 2. OBS SMÅ rörelser! Spak nr 1. Skall du inte röra. Den justerar beat error och kräver att du har en timegrapher. Den spaken påverkar heller inte hur fort klockan går.
adjust.png
Toppen instruktion!👍 Stort tack!😀

Åt vilket hål ska man flytta den?
Beror åt vilket håll man justerar den på om den går för fort/långsamt?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Stundande övning:
Översta länken är kortad så att den passar mina sparris-handleder. Den i mitten är (NOS) av samma länk i originalutförande. Underst en precis nyanländ länk från Ukraina modell skogshuggare. Bara att plocka fram rätt verktyg och bruka lagom nivå av våld. 🙄
20230115_001529.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Stundande övning:
Översta länken är kortad så att den passar mina sparris-handleder. Den i mitten är (NOS) av samma länk i originalutförande. Underst en precis nyanländ länk från Ukraina modell skogshuggare. Bara att plocka fram rätt verktyg och bruka lagom nivå av våld. 🙄
20230115_001529.jpg

Snygga armband alla tre! Riktigt coolt med Ukrainas vapen på spännet!!!
 
Topp