Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick paket idag som jag slet upp på vägen hem från ombudet i all hast för att hinna innan ett distansmöte
Ser trevliga ut!
Har lyckats få ihop de flesta urtavlor nu som jag varit sugen på.
Väntar också på en av de dyraste och bland de fräckaste jag köpt hittills.Hoppas inte jag blir besviken, om ett par veckor får vi se.
Inser däremot att jag behöver lite kvalitets klockarmbandsprintar 18 mm. Någon som har förslag, gärna med internetlänk där man kan köpa, som inte är svindyra.
![]()
Hur gör du när du slippar upp ett så slitet glas? Kan inte bara vara "PolyWatch" tänker jag.På tal om paket...
Kom som sagt ett paket med 10 mögel i, direkt från Ukraina.
Först ut, en liten sleten Zakaz som faktiskt fungerar (dock var visarna lösa). Uppdragsfjädern slirar, så den behövs bytas.
![]()
Efter lite rengörning och puts...
![]()
Hur gör du när du slippar upp ett så slitet glas? Kan inte bara vara "PolyWatch" tänker jag.
Det låter så enkelt... "snodde ett glas från en annan boett" ,"bytte lite visare och provade med en annan tavla " ,"fixade lite så att klockan som inte fungerade numer gör det" osv.Nästa i lådan, en sliten Komandirskie utan glas. Lite kul boett på denna, tror aldrig jag sett den förr!
Är det någon som kan boettnumret på denna boett?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Snodde ett glas från en lös boett jag hade! Klockan fungerar inte, behöver service...
![]()
Snygg matchning med ljusstakarna. Men nu får du nog pallra dig iväg till jobbet även om du trivs hemma.Godmorgon kamrater! Zlatoust även idag
![]()
Snygg matchning med ljusstakarna. Men nu får du nog pallra dig iväg till jobbet även om du trivs hemma.
Snygg matchning med ljusstakarna. Men nu får du nog pallra dig iväg till jobbet även om du trivs hemma.
Vackert verk, uppskattningsvis från ca 1982, dessutom med bearbetad insida på locket, dessutom på väg hem till mig...
![]()
Det låter så enkelt... "snodde ett glas från en annan boett" ,"bytte lite visare och provade med en annan tavla " ,"fixade lite så att klockan som inte fungerade numer gör det" osv.
Jag är så sjukt imponerad (och lite avundsjuk).
Exakt, så är det lovat. Sedan tycks det tyvärr ofta vara lite sådär med vad man menar med "serviced by a professional watchmaker". Detta är fö faktiskt den första kronografen jag köper som har denna typ av servicenotering på insidan av locket. Skall bli mycket intressant att placera den på timegraphern. När den kommer hem får ni andra även se framsidan...Och servat maj 2020?!
Exakt, så är det lovat. Sedan tycks det tyvärr ofta vara lite sådär med vad man menar med "serviced by a professional watchmaker". Detta är fö faktiskt den första kronografen jag köper som har denna typ av servicenotering på insidan av locket. Skall bli mycket intressant att placera den på timegraphern. När den kommer hem får ni andra även se framsidan...![]()
Tips var man kan köpa?
Gillar de rubusta man ofta får med från Ukraina. Men gärna rostfitt.
Typ en sånhär?Hehe, tack!
Nåja, inte helt utan svett, blod o blåsor!
Måste skaffa en sådan där mojäng @Johanaxe66 har så jag slipper slipa för hand...
![]()
Typ en sånhär?
![]()
![]()
Ett mördat ovanligt baklock!!??Typ en sånhär?
![]()
![]()
Först skaka av det ordentligt i bensin, sen ner i fotogenet!Hehe, typ verket är doppat i fotogen![]()
Toppen, stort tack för tipset!Jag har köpt det här, lite grövre än normala billiga. Jag tycker de funkar fint.
Köpte det ifrån Tyskland, kommer dock inte ihåg affärens namn
![]()
Ett bra tips är att lära sig de olika "vanliga" tjocklekar som finns på bandstift - och som man gillar.Toppen, stort tack för tipset!
Hitta något som ser ut sm dem jag köpte på eBay nu. Bra pris
Kunde inte länka till 18 mm, men säljaren hade det också.
![]()
Stainless Steel 20mm 100 PCS Spring Bar Pin For Watch | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Stainless Steel 20mm 100 PCS Spring Bar Pin For Watch at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Jo, jag vet. Mitt enda försvar är att det inte var jag som tillverkade verktyget.Ett mördat ovanligt baklock!!??![]()
Jo, jag vet. Mitt enda försvar är att det inte var jag som tillverkade verktyget.
Nedan båda två som jag har, den mindre till Komandirskie och den större följaktligen för Amphibian:
![]()
Edit: Jag vet att det finns en guide för hur man tillverkar dessa någonstans på watchuseek, men jag hittar den inte längre.
Edit 2: Här var den ju, på en annan sajt:
![]()
Voston Amphibia into a #53 Komandirskie case
What I would like to do is install a 2416 or 2415 movement out of a Vostok Amphibia into a #53 Komandirskie case. I know the movement will be skewed in the case, but, I am concerned about the crown stem length and if the crown threads are the same and other problems I may run into. I do not have ...www.watchrepairtalk.com