• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Watchvintage

Cartier
Paket!!!🤤
Galet beroendeframkallande...😂
Man har blivit som en av Pavlos hundar och börjar dregla när PostNord appen ändrar status🤪

Screenshot_20230126_202807_PostNord.jpg


20230126_192209.jpg
 

Utvisaren

Patek
Äh, vi kör en Strela från sent 1950-tal på det. @Utvisaren var är du min Strela-broder?? 😄

Screenshot_20230126_201639_Gallery.jpg
Håller på och flyttpackar. Har bara några Casioklockor, tre terrorister som luftas just nu. Resten är i lådor och bubbelplast. Framöver kommer jag nog lätta de nyare ryska uren tror jag. Är mer en vintagegubbe som vill ha helt bombade ur som man på något vis blåst liv i. Strelorna kommer ju stanna. Skall få fingret ur och hitta en fin vit tavla till 3017. Typ en Sekonda från 70 talet eller så. Har ju fått fatt i mint visare så en kan nog modelleras om lite. Vi får se hur det utvecklar sig. :)
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Håller på och flyttpackar. Har bara några Casioklockor, tre terrorister som luftas just nu. Resten är i lådor och bubbelplast. Framöver kommer jag nog lätta de nyare ryska uren tror jag. Är mer en vintagegubbe som vill ha helt bombade ur som man på något vis blåst liv i. Strelorna kommer ju stanna. Skall få fingret ur och hitta en fin vit tavla till 3017. Typ en Sekonda från 70 talet eller så. Har ju fått fatt i mint visare så en kan nog modelleras om lite. Vi får se hur det utvecklar sig. :)

Jag kan snart erbjuda fler 3017-visare och även urtavla, dock svart, men med lysmassa som patinerats från grönt till blått! :D Helt klart från Brezhnev-eran, så det kan ju bero på nivån av vodka... 😂

Edit: Även boett om någon behöver...
 
Senast ändrad:

Ackee

Panerai
2-Faktor
Håller på och flyttpackar. Har bara några Casioklockor, tre terrorister som luftas just nu. Resten är i lådor och bubbelplast. Framöver kommer jag nog lätta de nyare ryska uren tror jag. Är mer en vintagegubbe som vill ha helt bombade ur som man på något vis blåst liv i. Strelorna kommer ju stanna. Skall få fingret ur och hitta en fin vit tavla till 3017. Typ en Sekonda från 70 talet eller så. Har ju fått fatt i mint visare så en kan nog modelleras om lite. Vi får se hur det utvecklar sig. :)

Jag måste erkänna att min Strela 3017 är på handleden dag och natt sedan den kom hem. Fantastisk klocka!!! Otroligt, mekaniskt ljud från urverket! Trodde inte att jag skulle fastna för 36mm, men det har jag absolut gjort... 😅😍
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Till mina kvastskaftshandleder passar dimensionerna på Secondan bra. Är van vid vintage så det är inte ovant på nåt sätt för mig. Den här ska få sig en rengöring hoppas jag. Vill lägga av när man kör kronografen. Skulle vara nyservad sades det... trodde iofs inte på det heller måste jag tillstå.

Kanske bilden varit med förut, minns inte...

Sek2w.jpg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Till mina kvastskaftshandleder passar dimensionerna på Secondan bra. Är van vid vintage så det är inte ovant på nåt sätt för mig. Den här ska få sig en rengöring hoppas jag. Vill lägga av när man kör kronografen. Skulle vara nyservad sades det... trodde iofs inte på det heller måste jag tillstå.

Kanske bilden varit med förut, minns inte...

Sek2w.jpg

Superfin! 😍
 

Utvisaren

Patek
Jag kan snart erbjuda fler 3017-visare och även urtavla, dock svart, men med lysmassa som patinerats från grönt till blått! :D Helt klart från Brezhnev-eran, så det kan ju bero på nivån av vodka... 😂

Edit: Även boett om någon behöver...
skall se om jag har "för tiden rätt boett" på klockorna. Tror det stämmer rätt bra men lurar på om den äldsta verkligen inte borde haft den med helt rundade bandhorn ie boett version 1. Nu har den "andra versionen" om jag minns rätt med en mild fasning. Ja ja, vilka problem man har... 😂
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Godmorgon kamrater!
Under veckan diskuterade vi lite granna kombinationen NVCh-30 gen 1 och olika bandlösningar. Kamrat @MAz_666 lovade då att han skulle återkomma under fredagen med den, enligt honom, ultimata bandlösningen för nämnda militära kultstatusdykare. Jag vill inte vara sämre och har nu bytt till den lösning jag själv känner mig mest nöjd med hittills, dvs natoband av tunnt brunt läder.
Trevlig fredag på er!
20230127_072924.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Godmorgon kamrater!
Under veckan diskuterade vi lite granna kombinationen NVCh-30 gen 1 och olika bandlösningar. Kamrat @MAz_666 lovade då att han skulle återkomma under fredagen med den, enligt honom, ultimata bandlösningen för nämnda militära kultstatusdykare. Jag vill inte vara sämre och har nu bytt till den lösning jag själv känner mig mest nöjd med hittills, dvs natoband av tunnt brunt läder.
Trevlig fredag på er!
20230127_072924.jpg

Riktigt snyggt!!!
 

MAz_666

Rolex
Min utlovade lösning är en NVCh30 Gen1 satt på ”Vietnam-kanvas”. Enligt min högst personliga åsikt lite mer ”tidstypiskt” än moderna nylon-Nato. (Jag VET att Natobanden är gamla, men jag talar ”ruffhet” och utseende).
Min andra variant/lösning kommer nästa fredag!
(Bild 2: njut förutom av bandet, av lite plexiporr).
Ha en go’ TGIrF klockomaner!
1C5998C0-3FB3-4442-96AE-791E302BBD86.jpeg

8F61C213-6C24-4D18-955D-5EBADBB3A821.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Min utlovade lösning är en NVCh30 Gen1 satt på ”Vietnam-kanvas”. Enligt min högst personliga åsikt lite mer ”tidstypiskt” än moderna nylon-Nato. (Jag VET att Natobanden är gamla, men jag talar ”ruffhet” och utseende).
Min andra variant/lösning kommer nästa fredag!
(Bild 2: njut förutom av bandet, av lite plexiporr).
Ha en go’ TGIrF klockomaner!
1C5998C0-3FB3-4442-96AE-791E302BBD86.jpeg

8F61C213-6C24-4D18-955D-5EBADBB3A821.jpeg
Jag fyller på med mer plexiporr:
1674817402809.png
 

Utvisaren

Patek
Till mina kvastskaftshandleder passar dimensionerna på Secondan bra. Är van vid vintage så det är inte ovant på nåt sätt för mig. Den här ska få sig en rengöring hoppas jag. Vill lägga av när man kör kronografen. Skulle vara nyservad sades det... trodde iofs inte på det heller måste jag tillstå.

Kanske bilden varit med förut, minns inte...

Sek2w.jpg
Just en sådan tavla fast vit så har jag ett projekt att göra klart.
20230127_145845.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Sitter på ett fullsatt tåg och fotograferar sin klocka i olika vinklar. Skulle ibland vara intressant och veta vad folk tänker....😄
🤣🤣🤣
Jag tänkte faktiskt på detta och kunde ev notera ett par personer som i smyg kikade lite trött ointresserat nyfiket på vad den där märkliga individen sysslade med.
Jag tar ju numera hyfsat ofta klockbilder på tåget, men det har aldrig varit lika mycket folk som idag.
 
Topp