• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Daion

Panerai
2-Faktor
Hej på er alla! 😃

Hörde att det fanns någon som ville se bilder på Zlatoust. Då försöker jag hjälpa till så klart. 🤗

E1C8AFAE-B3F5-4DCE-8CBE-265B6E425F4A.jpeg
5E514EB1-2845-411C-A228-A398B3422344.jpeg
DB88604A-9D0A-49C5-9ABB-886F67642521.jpeg
4EA02273-3569-44ED-B92B-F334352ECF6A.jpeg
DB029B70-8189-44A5-993B-DE4FA993AC0D.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja, det kom ett paket idag. Lite mer moderat denna gång, bara tre klockor.

Två Sura och en Zif! Ett roligt armband med (dock lite kort) samt ett reservsdelsurverk på köpet till Zif:en.

Surorna fungerar, Zif:en är död, men det skall jag nog snart få ordning på!

20230227_171949.jpg


20230227_190705.jpg
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Tack så mycket! Nu känner jag och mina zlatoustar oss lite mindre ensamma här 🙂 Den där i titan var riktigt läcker 😍 Jag saknar både en i titan och en 195:a. Kanske får bli nästa inköp! 🤔
Ha ha, kul! 👍😃
Trevliga klockor med en speciell look. Men vi får se, de ryska uren kommer nog få flytta. Jag rensar ganska hårt i min klocksamling generellt. Känns som jag har för mkt just nu.
 

Watchvintage

Cartier
Liten update på mina tidigare förmedlade problem😀

Till att börja med vill jag tacka för alla tipsen på lösningar! Testa dem med varierande resultat.
Kreativa förslaget med tandläkarborr gjorde att jag kom på min Dremel. Tyvärr ingen bra liten fräs så får införskaffa det.

Men problemen är lösta👍😀
Få av bezeln och tips om vass kniv gick perfekt med litet vasst stämjärn. Så bezeln åkte av. Satte den på en annan klocka så den kanske sitter som berget igen, inte vågat test😅

Problemet med bandsprinten var värre. Krävs nog en tandläkarborr/Dremel. Men!

Jag hade en extra boett och efter en lärorik lördag med @Beo var jag taggad.
Så flyttade urverket, tog ur glaset och satte på den andra boetten med spänring och allt.

Så, problemen lösta👍😀
Förutom bandstiftet som sitter där det sitter...men det får bli annan dag.

20230227_202632.jpg
 

branting

Cartier
Ha ha, kul! 👍😃
Trevliga klockor med en speciell look. Men vi får se, de ryska uren kommer nog få flytta. Jag rensar ganska hårt i min klocksamling generellt. Känns som jag har för mkt just nu.
Om du bestämmer dig för att sälja den i titan framöver, så får du gärna tipsa via PM. Kollar sällan köp och sälj här, men är helt klart intresserad 👍🙂
 

Beo

Patek
2-Faktor
Liten update på mina tidigare förmedlade problem😀

Till att börja med vill jag tacka för alla tipsen på lösningar! Testa dem med varierande resultat.
Kreativa förslaget med tandläkarborr gjorde att jag kom på min Dremel. Tyvärr ingen bra liten fräs så får införskaffa det.

Men problemen är lösta👍😀
Få av bezeln och tips om vass kniv gick perfekt med litet vasst stämjärn. Så bezeln åkte av. Satte den på en annan klocka så den kanske sitter som berget igen, inte vågat test😅

Problemet med bandsprinten var värre. Krävs nog en tandläkarborr/Dremel. Men!

Jag hade en extra boett och efter en lärorik lördag med @Beo var jag taggad.
Så flyttade urverket, tog ur glaset och satte på den andra boetten med spänring och allt.

Så, problemen lösta👍😀
Förutom bandstiftet som sitter där det sitter...men det får bli annan dag.

20230227_202632.jpg
Snyggt jobbat!Luch hälsar👌😁.
image.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Putsat lite...

Surorna är inga stora saker trots att det är herrmodell, 30mm breda (exklusive krona).
20230227_201113.jpg

20230227_201558.jpg


Zif:en gick på. Får inte över bandet över handen (bandet är lite flexibelt, men i inte tillräckligt), däremot finns det snabbkoppling vid bandsprinten, så det går och få av och på hyfsat lätt!
20230227_201715.jpg

20230227_201722.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Liten update på mina tidigare förmedlade problem😀

Till att börja med vill jag tacka för alla tipsen på lösningar! Testa dem med varierande resultat.
Kreativa förslaget med tandläkarborr gjorde att jag kom på min Dremel. Tyvärr ingen bra liten fräs så får införskaffa det.

Men problemen är lösta👍😀
Få av bezeln och tips om vass kniv gick perfekt med litet vasst stämjärn. Så bezeln åkte av. Satte den på en annan klocka så den kanske sitter som berget igen, inte vågat test😅

Problemet med bandsprinten var värre. Krävs nog en tandläkarborr/Dremel. Men!

Jag hade en extra boett och efter en lärorik lördag med @Beo var jag taggad.
Så flyttade urverket, tog ur glaset och satte på den andra boetten med spänring och allt.

Så, problemen lösta👍😀
Förutom bandstiftet som sitter där det sitter...men det får bli annan dag.

20230227_202632.jpg

Hmmm. Var försiktig med dremeln, känns som det är lätt att hålet blir för stort.

Jag skulle ta ut urverk och sedan tvätta boetten i någon starkt som löser upp fett och smuts (var försiktigt med glaset dock, det vore kanske bäst och ta bort det). Efter tvättat ordentligt och torkat, försök knacka lite på något halvhårt (typ trä) och få hjälp av både knackning och tyngkraft och se om det inte åker ut! Kanske peta med nål?
 

ZiggySane

Breitling
Blev en till Vostok något år efter den första. Snubblade över den på Ebay med några minuter kvar på auktionen. En snubbe i Ukraina som säljer ut sin samling pga. finns viktigare saker än klockor… Tyckte priset var för lågt för klockans skick så tänkte buda upp det lite och vips hade jag vunnit den. Och nu är den här.
86531A5A-9A6B-4E75-9A35-A0F233E00786.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Blev en till Vostok något år efter den första. Snubblade över den på Ebay med några minuter kvar på auktionen. En snubbe i Ukraina som säljer ut sin samling pga. finns viktigare saker än klockor… Tyckte priset var för lågt för klockans skick så tänkte buda upp det lite och vips hade jag vunnit den. Och nu är den här.
86531A5A-9A6B-4E75-9A35-A0F233E00786.jpeg
Grattis till en riktigt grym Sniper!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Blev en till Vostok något år efter den första. Snubblade över den på Ebay med några minuter kvar på auktionen. En snubbe i Ukraina som säljer ut sin samling pga. finns viktigare saker än klockor… Tyckte priset var för lågt för klockans skick så tänkte buda upp det lite och vips hade jag vunnit den. Och nu är den här.
86531A5A-9A6B-4E75-9A35-A0F233E00786.jpeg

Snygg! De förökar sig lätt!
 
Topp