Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
GÖTT!!!Jaha, då är min Poljot Stadion momsad och klar till PN. Bara att invänta leveransen till närmaste postombud...
Tack så mycket! Nu känner jag och mina zlatoustar oss lite mindre ensamma härHej på er alla!
Hörde att det fanns någon som ville se bilder på Zlatoust. Då försöker jag hjälpa till så klart.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ha ha, kul!Tack så mycket! Nu känner jag och mina zlatoustar oss lite mindre ensamma härDen där i titan var riktigt läcker
Jag saknar både en i titan och en 195:a. Kanske får bli nästa inköp!
![]()
Ha ha, kul!
Trevliga klockor med en speciell look. Men vi får se, de ryska uren kommer nog få flytta. Jag rensar ganska hårt i min klocksamling generellt. Känns som jag har för mkt just nu.
Om du bestämmer dig för att sälja den i titan framöver, så får du gärna tipsa via PM. Kollar sällan köp och sälj här, men är helt klart intresseradHa ha, kul!
Trevliga klockor med en speciell look. Men vi får se, de ryska uren kommer nog få flytta. Jag rensar ganska hårt i min klocksamling generellt. Känns som jag har för mkt just nu.
Snyggt jobbat!Luch hälsarLiten update på mina tidigare förmedlade problem
Till att börja med vill jag tacka för alla tipsen på lösningar! Testa dem med varierande resultat.
Kreativa förslaget med tandläkarborr gjorde att jag kom på min Dremel. Tyvärr ingen bra liten fräs så får införskaffa det.
Men problemen är lösta
Få av bezeln och tips om vass kniv gick perfekt med litet vasst stämjärn. Så bezeln åkte av. Satte den på en annan klocka så den kanske sitter som berget igen, inte vågat test
Problemet med bandsprinten var värre. Krävs nog en tandläkarborr/Dremel. Men!
Jag hade en extra boett och efter en lärorik lördag med @Beo var jag taggad.
Så flyttade urverket, tog ur glaset och satte på den andra boetten med spänring och allt.
Så, problemen lösta
Förutom bandstiftet som sitter där det sitter...men det får bli annan dag.
![]()
Den i titan kommer gå tillbaka till sin föregående ägare @hepanter . Tycker du inte brons är fin då?Om du bestämmer dig för att sälja den i titan framöver, så får du gärna tipsa via PM. Kollar sällan köp och sälj här, men är helt klart intresserad![]()
Liten update på mina tidigare förmedlade problem
Till att börja med vill jag tacka för alla tipsen på lösningar! Testa dem med varierande resultat.
Kreativa förslaget med tandläkarborr gjorde att jag kom på min Dremel. Tyvärr ingen bra liten fräs så får införskaffa det.
Men problemen är lösta
Få av bezeln och tips om vass kniv gick perfekt med litet vasst stämjärn. Så bezeln åkte av. Satte den på en annan klocka så den kanske sitter som berget igen, inte vågat test
Problemet med bandsprinten var värre. Krävs nog en tandläkarborr/Dremel. Men!
Jag hade en extra boett och efter en lärorik lördag med @Beo var jag taggad.
Så flyttade urverket, tog ur glaset och satte på den andra boetten med spänring och allt.
Så, problemen lösta
Förutom bandstiftet som sitter där det sitter...men det får bli annan dag.
![]()
Grattis till en riktigt grym Sniper!Blev en till Vostok något år efter den första. Snubblade över den på Ebay med några minuter kvar på auktionen. En snubbe i Ukraina som säljer ut sin samling pga. finns viktigare saker än klockor… Tyckte priset var för lågt för klockans skick så tänkte buda upp det lite och vips hade jag vunnit den. Och nu är den här.![]()
SNYGGT! Gillar särskilt bandet
Blev en till Vostok något år efter den första. Snubblade över den på Ebay med några minuter kvar på auktionen. En snubbe i Ukraina som säljer ut sin samling pga. finns viktigare saker än klockor… Tyckte priset var för lågt för klockans skick så tänkte buda upp det lite och vips hade jag vunnit den. Och nu är den här.![]()
Tackar! Det är ett himla fint skick på den.Grattis till en riktigt grym Sniper!