• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Den som du skrev och frågade om sladdade rejält i diket några gånger. Han verkar vara en trevlig och generös människa som tillfört mycket bra i tråden. Men jag har sett ett antal inlägg som inte platsar i det här forumet. Bl.a. något för en tid sedan där han smetade samma politiska ideologi på Zelenskyj och Ukraina som den ryska staten gör för att rättfärdiga sin invasion. Jag som person orkar dock aldrig anmäls sådant, utan överlåter det till andra och de som modererar forumet. Tyckte mig även notera i förklaringen från moderatorn att denne hänvisade till bl.a. det övertrampet av medlemmen.

Uppskattar om diskussionen här stannar vid klockor med en och annan opolitisk skojighet. Dessa båda saker har du bidragit med många gånger, och det uppskattas iaf av mig. Annars spårar sådana här forum ut snabbt. Tycker de som modererar det här forumet gör ett ovanligt bra jobb. Det är inte någon lätt sak att moderera, och man måste nog ha förståelse för att de ibland kan vara lite (för) hårda i sina bedömningar för att det inte ska spåra ur.

För att avsluta, så tog jag de färgråd du gav för länge sedan ang band till bronsklockorna. Blev ett mustigt mörkblått band som skiftar lite i grönt. Stort tack för smakrådet 👍
C30D65B6-A2E9-42A3-8AC5-879E29B96D3F.jpeg
Banden ja. Glömde kommentera dem.
Absolut världsklass. Så himla snyggt! Man blir glad när man ser sånt.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Den som du skrev och frågade om sladdade rejält i diket några gånger. Han verkar vara en trevlig och generös människa som tillfört mycket bra i tråden. Men jag har sett ett antal inlägg som inte platsar i det här forumet. Bl.a. något för en tid sedan där han smetade samma politiska ideologi på Zelenskyj och Ukraina som den ryska staten gör för att rättfärdiga sin invasion. Jag som person orkar dock aldrig anmäls sådant, utan överlåter det till andra och de som modererar forumet. Tyckte mig även notera i förklaringen från moderatorn att denne hänvisade till bl.a. det övertrampet av medlemmen.

Uppskattar om diskussionen här stannar vid klockor med en och annan opolitisk skojighet. Dessa båda saker har du bidragit med många gånger, och det uppskattas iaf av mig. Annars spårar sådana här forum ut snabbt. Tycker de som modererar det här forumet gör ett ovanligt bra jobb. Det är inte någon lätt sak att moderera, och man måste nog ha förståelse för att de ibland kan vara lite (för) hårda i sina bedömningar för att det inte ska spåra ur.

För att avsluta, så tog jag de färgråd du gav för länge sedan ang band till bronsklockorna. Blev ett mustigt mörkblått band som skiftar lite i grönt. Stort tack för smakrådet 👍
C30D65B6-A2E9-42A3-8AC5-879E29B96D3F.jpeg

Nedrans fina band, det gröna (eller blågröna) är ju hur grymt som helst!!!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jo, säkerligen. Jag blev så trött på K(S)GB att jag i princip slutat skriva här. Vägen är för smal för mig. Och får man inte sladda i diket och ibland hamna mitt ute på åkern, ja då blir det inte här man lägger sitt engagemang. Tyvärr.
Men kör så det ryker alla andra! 😃

Politik i såna här trådar slutar aldrig väl. Det är så mycket negativt som spelar in. Polarisering, och som nån sa t. o. m. Guilt by association som nog är en realitet att en del tycker är rimligt att utöva. Det klart det inverkar på lusten att deltaga.

Det är väl ingen normal människa som inte tycker det är helt fruktansvärt med krig och det svåröverskådliga lidande det innebär. Om en del utifrån kan uppfatta det som att det skulle behöva sägas särskilt eller ursäktas för att man intresserar sig för vissa klockor, blir det nästan lite sjukt. Det tycker jag inte man ska behöva säga ens.

Har större delen av mitt klockliv intresserat mig för Schweiziska klockor under decennier men senare även för japanska men då kanske lite mer ytligt. Nu först på senare tid upptäckt de ryska. Aldrig har det satts i sammanhang med något politiskt. Blotta tanken hade varit absurd.

Politik av vad slag det vara må hör inte hemma på ett klockforum, men det är bara min åsikt som jag inte kräver någon ska instämma i och jag är inte negativt inställd till moderering av den sorten, tvärtom.

Nu känner jag inte till om det är politiska grejer det här handlat om från början eller om det varit andra saker som modererats som det varit åsikter om, och ansetts för tramsigt lr dyl. Spelar mindre roll.

Lite förstämning blir det av det iaf.
Nåja, ot. Men ville säga det. Får väl modereras bort om så är.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Politik i såna här trådar slutar aldrig väl. Det är så mycket negativt som spelar in. Polarisering, och som nån sa t. o. m. Guilt by association som nog är en realitet att en del tycker är rimligt att utöva. Det klart det inverkar på lusten att deltaga.

Det är väl ingen normal människa som inte tycker det är helt fruktansvärt med krig och det svåröverskådliga lidande det innebär. Om en del utifrån kan uppfatta det som att det skulle behöva sägas särskilt eller ursäktas för att man intresserar sig för vissa klockor, blir det nästan lite sjukt. Det tycker jag inte man ska behöva säga ens.

Har större delen av mitt klockliv intresserat mig för Schweiziska klockor under decennier men senare även för japanska men då kanske lite mer ytligt. Nu först på senare tid upptäckt de ryska. Aldrig har det satts i sammanhang med något politiskt. Blotta tanken hade varit absurd.

Politik av vad slag det vara må hör inte hemma på ett klockforum, men det är bara min åsikt som jag inte kräver någon sa instämma i och jag är inte negativt inställd till moderering av den sorten, tvärtom.

Nu känner jag inte till om det är politiska grejer det här handlat om från början eller om det varit andra saker som modererats som det varit åsikter om, och ansetts för tramsigt lr dyl. Spelar mindre roll.

Lite förstämning blir det av det iaf.
Nåja, ot. Men ville säga det. Får väl modereras bort om så är.
+1 på den!😊
image.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
På tal om han som alla pratar om så kom lite klockor ifrån honom. Men nu pratar vi inte mer om det utan klockor!!!

3017 skall jag ev köpa... De andra två har jag redan köpt, men inte betalt än.
20230304_155239.jpg


Här, Poljot automat rengjord och putsat glas även om det nog behövs putsas lite till...
20230304_163959.jpg


Har inte servat Poljot automat innan (kanske inte ens någon Poljot), så det skall bli kul!
 

MAz_666

Rolex
På tal om han som alla pratar om så kom lite klockor ifrån honom. Men nu pratar vi inte mer om det utan klockor!!!

3017 skall jag ev köpa... De andra två har jag redan köpt, men inte betalt än.
20230304_155239.jpg


Här, Poljot automat rengjord och putsat glas även om det nog behövs putsas lite till...
20230304_163959.jpg


Har inte servat Poljot automat innan (kanske inte ens någon Poljot), så det skall bli kul!
Underbar! Är det "bara" ljuset, eller är den gröna tavlan lite åt sunburst?
Snygg satan i alla fall!
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
På tal om han som alla pratar om så kom lite klockor ifrån honom. Men nu pratar vi inte mer om det utan klockor!!!

3017 skall jag ev köpa... De andra två har jag redan köpt, men inte betalt än.
20230304_155239.jpg


Här, Poljot automat rengjord och putsat glas även om det nog behövs putsas lite till...
20230304_163959.jpg


Har inte servat Poljot automat innan (kanske inte ens någon Poljot), så det skall bli kul!
Den gröna är ju så läcker.
Sätt på ett band i rödbrun fusk-krokodil så tar du en tidsmaskin och landar i Palast der Republik i Östberlin på 70 talet!
Berlin_Palast.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Underbar! Är det "bara" ljuset, eller är den gröna tavlan lite åt sunburst?
Snygg satan i alla fall!

Tror inte det, nog bara solen...

Den gröna är ju så läcker.
Sätt på ett band i rödbrun fusk-krokodil så tar du en tidsmaskin och landar i Palast der Republik i Östberlin på 70 talet!
Berlin_Palast.jpg

Ah, det hade nog vart snyggt! Hojta till om någon har ett över de inte behöver...
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Lördagskvällens blir en inspirerad av alla fina kronografer som dyker upp titt som tätt i forumet.
Ikväll min egen Poljot Aviator 6773778B den äldre 40mm-modellen (nyare 6775778B är 42mm med tvådelade kronografknappar).
Ha en fin Mellokväll kära klockomaner!
6EE120A5-1004-4E65-9B65-6AE4C363FFB6.jpeg
Snyggt!!! Jag skall själv svida om till kronograf inför stundande matlagning samt nämnda mello. Är fn otrogen med japansk batteridriven historia. 🙄
 

Watchvintage

Cartier
Småtjejerna gillar klockorna upptäckte jag när jag satt och vred upp dem😅 Kom på att jag inte visat dem.

Speciellt när Linnéa 6 år kom på att hennes UV lampa för att skriva hemliga brev gjorde att klockorna lyser😀 Hade själv inte kommit på och testat det😅

Diana 9 år var tydlig i vilka hon gilla, kan förstå det utifrån storlek. Så nu sitter en Komandirskie på hennes arm😀👍

Gullig fråga från Linnéa..."Ryska klockor...visar de samma tid som svenska klockor?"🤗

20230304_205730.jpg

20230304_210307.jpg

20230304_205059.jpg

20230304_211528.jpg
 
Topp