• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Godmorgon. Kaffe på ämbetet med racingläder på dykaren.
20230329_075749.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kul med fler varianter!
Jag vet inte om den är blästrad eller belagd med något sorts mögel :D Återstår att se efter leverans, eftersom jag naturligtvis inte kunde motstå att köpa denna... :rolleyes:
Hmm, nu blev det lite strul iafall. Jag förde över pengarna till (den tyske) säljaren via Paypal Friend. Nu ber han om ursäkt och meddelar att han av misstag angav fel postadress (felstavad). "Friend"-funktionen i Paypal är helt utan säkerhet (och utan avgifter), men som väl är verkar det inte finnas något Paypal-konto med den felstavade e-postadressen. Jag har nu begärt att transaktionen skall avbrytas (vilket tycks ha lyckats) och inväntar nu att pengarna förhoppningsvis skall dyka upp på mitt konto igen innan jag kan testa att göra en ny överföring till rätt mottagare. Säljaren har bett om ursäkt...
:eek:
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hmm, nu blev det lite strul iafall. Jag förde över pengarna till (den tyske) säljaren via Paypal Friend. Nu ber han om ursäkt och meddelar att han av misstag angav fel postadress (felstavad). "Friend"-funktionen i Paypal är helt utan säkerhet (och utan avgifter), men som väl är verkar det inte finnas något Paypal-konto med den felstavade e-postadressen. Jag har nu begärt att transaktionen skall avbrytas (vilket tycks ha lyckats) och inväntar nu att pengarna förhoppningsvis skall dyka upp på mitt konto igen innan jag kan testa att göra en ny överföring till rätt mottagare. Säljaren har bett om ursäkt...
:eek:

Jag har gjort något liknande med Western union (angivit fel namn), ringde dom så stoppade de överföringen och jag fick tillbaka pengarna. Sedan med rätt namn gick det och överföra.
 

Watchvintage

Cartier
Tummarna har läkt lagom till att de andra bezel jag beställt kom👍😀
Gillar verkligen den bezeln...

MEN även dessa funkar absolut inte att få på. Exakt samma förövrigt som jag slet med i helgen. Andra modeller funkar.

Måste dubbelkolla här i gruppen...
Har någon köpt en ny bezel av den här typen och fått på den på en Vostok Amphibia eller Komandirskie?

Aldrig några större problem annars.

20230329_182809.jpg
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Tummarna har läkt lagom till att de andra bezel jag beställt kom👍😀
Gillar verkligen den bezeln...

MEN även dessa funkar absolut inte att få på. Exakt samma förövrigt som jag slet med i helgen. Andra modeller funkar.

Måste dubbelkolla här i gruppen...
Har någon köpt en ny bezel av den här typen och fått på den på en Vostok Amphibia eller Komandirskie?

Aldrig några större problem annars.
20230329_182809.jpg
Men igen så tipsar jag om att lägga den på klockan helt utan fjädern.
Går den på då, och verkar gå att vrida - är det nog bara Oleg-kraft, eller möjligen lite list som behövs.
Har aldrig gjort det själv, men har fått gammal klocka med bezel som visade sig ha en fjäder som klippts av 1 elr 2 "vik-delar".
TRÄGEN VINNER!!! ;) 💪💪💪:cool:
 

Watchvintage

Cartier
Men igen så tipsar jag om att lägga den på klockan helt utan fjädern.
Går den på då, och verkar gå att vrida - är det nog bara Oleg-kraft, eller möjligen lite list som behövs.
Har aldrig gjort det själv, men har fått gammal klocka med bezel som visade sig ha en fjäder som klippts av 1 elr 2 "vik-delar".
TRÄGEN VINNER!!! ;) 💪💪💪:cool:
Samma resultat som tidigare när jag testa de tipsen...
Alla andra inklusive nya går på till sist på ett elelr annat sätt. Bara den här modellen som trilskar.

Kan ju prova ev. med en glaspress...men känns ju märkligt att det ska krävas så mycket kraft.
Försöker se om spåren överensstämmer men det är ju omöjligt att se.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Samma resultat som tidigare när jag testa de tipsen...
Alla andra inklusive nya går på till sist på ett elelr annat sätt. Bara den här modellen som trilskar.

Kan ju prova ev. med en glaspress...men känns ju märkligt att det ska krävas så mycket kraft.
Försöker se om spåren överensstämmer men det är ju omöjligt att se.
Det finns ju även två olika tjocklekar på fjädrarna... 🤔
 

Beo

Patek
2-Faktor
Tack @Beo, men inte tack postnord. Allt kom fram utan själva delen...

20230329_180438.jpg

20230329_180442.jpg

20230329_180506.jpg


Jag var inte lika snabb på att posta, men förhoppningsvis bättre på att packa. Lagt på lådan idag...
Du skojar!!!!jävlar vad jag hatar postnord och du behöver inte posta då svinen inte levererat nått!😈😠😭
Packat i 2 zipp påsar med ett papper vikt och tejpat runt och sedan i ett kuvert?det är fanimig inte en maskin som gnagt ut den ur kuvertet!!👎😈👹
 

Beo

Patek
2-Faktor
Tummarna har läkt lagom till att de andra bezel jag beställt kom👍😀
Gillar verkligen den bezeln...

MEN även dessa funkar absolut inte att få på. Exakt samma förövrigt som jag slet med i helgen. Andra modeller funkar.

Måste dubbelkolla här i gruppen...
Har någon köpt en ny bezel av den här typen och fått på den på en Vostok Amphibia eller Komandirskie?

Aldrig några större problem annars.

20230329_182809.jpg
Japp men grön.😊
 

Beo

Patek
2-Faktor
Samma resultat som tidigare när jag testa de tipsen...
Alla andra inklusive nya går på till sist på ett elelr annat sätt. Bara den här modellen som trilskar.

Kan ju prova ev. med en glaspress...men känns ju märkligt att det ska krävas så mycket kraft.
Försöker se om spåren överensstämmer men det är ju omöjligt att se.
Prova förat att räta lite på vinklar och sedan vrid och pressa,men förat som Maz säger att testa utan fjäder.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Du skojar!!!!jävlar vad jag hatar postnord och du behöver inte posta då svinen inte levererat nått!😈😠😭
Packat i 2 zipp påsar med ett papper vikt och tejpat runt och sedan i ett kuvert?det är fanimig inte en maskin som gnagt ut den ur kuvertet!!👎😈👹

Äh, det är lugnt, fick ju ett band av dig för ett tag sedan, vi hjälper varandra i tråden även om postmord förstör lite ibland! 🙃

Kanske var en postnord anställd som behövde en kronhals? 🤣
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Dagens Raketa. Kände att det var dags för ett ryskt kärnkraftsverk i tråden...

Inställt med rätt dag och rätt datum, tom årsskivan är rätt ställd (1995 är tydligen samma som 2023)
20230330_091823.jpg


Här kan se vilka dagar som är olika datum är i mars. Här ser man tydligt att 30e är en torsdag och 31e en fredag!
20230330_091838.jpg
 
Topp