Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den här har jag aldrig sett innan:
![]()
![]()
Kul med fler varianter!Inte jag heller! Är det en blästrad boett?
Edit: hittade rvå till!
![]()
![]()
Fult är det nya snyggt! Svincool!Dagens ufo. Det kom ett paket idag. Bara en endaste klocka!
Jag var den enda som budade på denna, undra varför?! Egentligen är den ju rätt ful, men jag gillar den ändå!
Innan
![]()
Efter
![]()
![]()
Hmm, nu blev det lite strul iafall. Jag förde över pengarna till (den tyske) säljaren via Paypal Friend. Nu ber han om ursäkt och meddelar att han av misstag angav fel postadress (felstavad). "Friend"-funktionen i Paypal är helt utan säkerhet (och utan avgifter), men som väl är verkar det inte finnas något Paypal-konto med den felstavade e-postadressen. Jag har nu begärt att transaktionen skall avbrytas (vilket tycks ha lyckats) och inväntar nu att pengarna förhoppningsvis skall dyka upp på mitt konto igen innan jag kan testa att göra en ny överföring till rätt mottagare. Säljaren har bett om ursäkt...Kul med fler varianter!
Jag vet inte om den är blästrad eller belagd med något sorts mögelÅterstår att se efter leverans, eftersom jag naturligtvis inte kunde motstå att köpa denna...
![]()
Hmm, nu blev det lite strul iafall. Jag förde över pengarna till (den tyske) säljaren via Paypal Friend. Nu ber han om ursäkt och meddelar att han av misstag angav fel postadress (felstavad). "Friend"-funktionen i Paypal är helt utan säkerhet (och utan avgifter), men som väl är verkar det inte finnas något Paypal-konto med den felstavade e-postadressen. Jag har nu begärt att transaktionen skall avbrytas (vilket tycks ha lyckats) och inväntar nu att pengarna förhoppningsvis skall dyka upp på mitt konto igen innan jag kan testa att göra en ny överföring till rätt mottagare. Säljaren har bett om ursäkt...
![]()
Men igen så tipsar jag om att lägga den på klockan helt utan fjädern.Tummarna har läkt lagom till att de andra bezel jag beställt kom
Gillar verkligen den bezeln...
MEN även dessa funkar absolut inte att få på. Exakt samma förövrigt som jag slet med i helgen. Andra modeller funkar.
Måste dubbelkolla här i gruppen...
Har någon köpt en ny bezel av den här typen och fått på den på en Vostok Amphibia eller Komandirskie?
Aldrig några större problem annars.
![]()
Samma resultat som tidigare när jag testa de tipsen...Men igen så tipsar jag om att lägga den på klockan helt utan fjädern.
Går den på då, och verkar gå att vrida - är det nog bara Oleg-kraft, eller möjligen lite list som behövs.
Har aldrig gjort det själv, men har fått gammal klocka med bezel som visade sig ha en fjäder som klippts av 1 elr 2 "vik-delar".
TRÄGEN VINNER!!!![]()
![]()
Det finns ju även två olika tjocklekar på fjädrarna...Samma resultat som tidigare när jag testa de tipsen...
Alla andra inklusive nya går på till sist på ett elelr annat sätt. Bara den här modellen som trilskar.
Kan ju prova ev. med en glaspress...men känns ju märkligt att det ska krävas så mycket kraft.
Försöker se om spåren överensstämmer men det är ju omöjligt att se.
Du skojar!!!!jävlar vad jag hatar postnord och du behöver inte posta då svinen inte levererat nått!Tack @Beo, men inte tack postnord. Allt kom fram utan själva delen...
![]()
![]()
![]()
Jag var inte lika snabb på att posta, men förhoppningsvis bättre på att packa. Lagt på lådan idag...
Japp men grön.Tummarna har läkt lagom till att de andra bezel jag beställt kom
Gillar verkligen den bezeln...
MEN även dessa funkar absolut inte att få på. Exakt samma förövrigt som jag slet med i helgen. Andra modeller funkar.
Måste dubbelkolla här i gruppen...
Har någon köpt en ny bezel av den här typen och fått på den på en Vostok Amphibia eller Komandirskie?
Aldrig några större problem annars.
![]()
Prova förat att räta lite på vinklar och sedan vrid och pressa,men förat som Maz säger att testa utan fjäder.Samma resultat som tidigare när jag testa de tipsen...
Alla andra inklusive nya går på till sist på ett elelr annat sätt. Bara den här modellen som trilskar.
Kan ju prova ev. med en glaspress...men känns ju märkligt att det ska krävas så mycket kraft.
Försöker se om spåren överensstämmer men det är ju omöjligt att se.
Beställt nya fjädrar, får se hur de ser ut om de är smalare. Kan ju göra skillnadDet finns ju även två olika tjocklekar på fjädrarna...![]()
Du skojar!!!!jävlar vad jag hatar postnord och du behöver inte posta då svinen inte levererat nått!
Packat i 2 zipp påsar med ett papper vikt och tejpat runt och sedan i ett kuvert?det är fanimig inte en maskin som gnagt ut den ur kuvertet!!![]()
Ormen kan få en svanhals av mig!!!Äh, det är lugnt, fick ju ett band av dig för ett tag sedan, vi hjälper varandra i tråden även om postmord förstör lite ibland!
Kanske var en postnord anställd som behövde en kronhals?![]()
Man kanske kan diskutera hur bra det känns att gå omkring med en klocka som hyllar ryska strategiska kärnvapen. Relativt ovanlig är den oavsett och bortsett från allt annat är tavlan dessutom ganska snygg. Modellen är från typ 1994-1995.
![]()
Man kanske kan diskutera hur bra det känns att gå omkring med en klocka som hyllar ryska strategiska kärnvapen. Relativt ovanlig är den oavsett och bortsett från allt annat är tavlan dessutom ganska snygg. Modellen är från typ 1994-1995.
![]()