• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Godmorgon. Pamphibia idag.
20230503_081925.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hämtade den här idag med, trattenfynd.

Fick sig en boett-tvätt samt att jag duttade av löst från tavlan med Rodico då den faktiskt har lite radiumfärg på tavlan samt visarna. Fick sig ett nytt nos-glas med.

Mätte hur radioaktiv den var, ganska lågstrålande, ungefär som en tegelsten (övre gränsen vad en tegelsten brukar stråla), men hade ändå plasthandskar på mig vid rengörning av boett.

Känns hyfsad ovanlig, inte sett någon innan med denna tavlan.

20230503_195355.jpg

20230503_194908.jpg
 
Senast ändrad:

Watchvintage

Cartier
Gjorde en liten armbands och bezelbyte. Försöker få till den som din @Beo 😉

Jag hade förövrigt en himla tur när jag bytte armband. Klurade på om jag skulle byta i en plastpåse som jag fick tips av @Beo om när man meckar. Men var lat...

Så självklart flög en sprint all världens väg. Kan nämna att jag meckar i ett ca 17 kvm stort hobbyrum som mer liknar ett packat förråd...

Så tänkte att den där hittar jag aldrig. Många klockdelar som försvunnit i lokalen.

Men jag hitta den, tänker att det var högre makter! Gissa om jag sen meckat i en ICA påse hela kvällen😅

Tog förövrigt 2 tim att få i en urverksfästes skruv med liten bricka...Känns inte som jag rätt person att börja med själva urverket än😅

Före byte av armband
20230503_180513.jpg

Efter!!
20230503_201146.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Gjorde en liten armbands och bezelbyte. Försöker få till den som din @Beo 😉

Jag hade förövrigt en himla tur när jag bytte armband. Klurade på om jag skulle byta i en plastpåse som jag fick tips av @Beo om när man meckar. Men var lat...

Så självklart flög en sprint all världens väg. Kan nämna att jag meckar i ett ca 17 kvm stort hobbyrum som mer liknar ett packat förråd...

Så tänkte att den där hittar jag aldrig. Många klockdelar som försvunnit i lokalen.

Men jag hitta den, tänker att det var högre makter! Gissa om jag sen meckat i en ICA påse hela kvällen😅

Tog förövrigt 2 tim att få i en urverksfästes skruv med liten bricka...Känns inte som jag rätt person att börja med själva urverket än😅

Förre byte av armband
20230503_180513.jpg

Efter!!
20230503_201146.jpg

Snyggt! Grönt band till grön tavla! Grymt!!!
 

Beo

Patek
2-Faktor
Gjorde en liten armbands och bezelbyte. Försöker få till den som din @Beo 😉

Jag hade förövrigt en himla tur när jag bytte armband. Klurade på om jag skulle byta i en plastpåse som jag fick tips av @Beo om när man meckar. Men var lat...

Så självklart flög en sprint all världens väg. Kan nämna att jag meckar i ett ca 17 kvm stort hobbyrum som mer liknar ett packat förråd...

Så tänkte att den där hittar jag aldrig. Många klockdelar som försvunnit i lokalen.

Men jag hitta den, tänker att det var högre makter! Gissa om jag sen meckat i en ICA påse hela kvällen😅

Tog förövrigt 2 tim att få i en urverksfästes skruv med liten bricka...Känns inte som jag rätt person att börja med själva urverket än😅

Förre byte av armband
20230503_180513.jpg

Efter!!
20230503_201146.jpg
Snyggt!😍👍
 

Watchvintage

Cartier
Brottats med bezeln ikväll igen...tummarna blödde så fick sätta på handskar till slut, blödde igenom😅

Helt ärligt, är det någon av er som köpt en ny bezel av den här typen och fått på den på ett gammalt amphibia ryssur?

Tacksam för alla tips på vägen, men jag börjar verkligen tvivla på att de passar som de ska. Köpt nya från två ställen, funkar inte. Alla andra funkar utom dom.

Jag är inne på att underkanten är någon mikroskopisk mm för hög...

Djäkla osis för det är verkligen min favorit bezel som jag gärna har på flera av min ur. Har någon gamla att sälja så skicka gärna PM.

En liten utmaning till er i forumet, bara för att bekräfta att jag inte har tummen helt mitt i handen.😅

Känner någon sig manad att testa så kan jag skicka en bezel (har 4st).
Jag betalar frakt tur/retur! Skicka PM.

Måste få reda på om de verkligen går att få på...hamnar säkert på psyket annars😅🤪

20230503_213901.jpg

20230503_213330.jpg

Original vintage till vänster, ny till höger.
20230503_212529.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Topp