• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja, du behöver lätt en till!!! 😁

Fast den där är ju mer kinesisk än sovjetisk...
Ja, så är det och det är egentligen bara namnet som är detsamma. om inte jag har fattat det fel bygger ST1901 på Venus 170. Poljot 3017 byggde i stället på Venus 150. Jag tror att dessa två är relativt likartade (båda ex kam-styrda), men det är inte samma urverk.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Ge mig idéer, två vill bli tre, vad ska jag satsa på som tredje?
20230504_161445-01.jpeg
 

Samlarn

Rolex
IMG_20221028_160714.jpg
IMG_20230504_180625.jpg

Ordningen återställd!
Min modifierade blåa urtavla fick stryka på foten när en orginaltavla till den gamla ministryboetten kom till min samling tidigare. Den flyttades tillfälligt till en annan boett.
Nu hittade jag en ny boett med de gamla "brutna" bandhornen. Inspirationen rann till imorse och min frankenklocka återställdes i det härliga gamla franken skicket i den gamla ministryn.
 

Beo

Patek
2-Faktor
IMG_20221028_160714.jpg
IMG_20230504_180625.jpg

Ordningen återställd!
Min modifierade blåa urtavla fick stryka på foten när en orginaltavla till den gamla ministryboetten kom till min samling tidigare. Den flyttades tillfälligt till en annan boett.
Nu hittade jag en ny boett med de gamla "brutna" bandhornen. Inspirationen rann till imorse och min frankenklocka återställdes i det härliga gamla franken skicket i den gamla ministryn.
Jädrar så SNYGG!!!!😍
Bra jobbat där.👍😊
 

Watchvintage

Cartier
IMG_20221028_160714.jpg
IMG_20230504_180625.jpg

Ordningen återställd!
Min modifierade blåa urtavla fick stryka på foten när en orginaltavla till den gamla ministryboetten kom till min samling tidigare. Den flyttades tillfälligt till en annan boett.
Nu hittade jag en ny boett med de gamla "brutna" bandhornen. Inspirationen rann till imorse och min frankenklocka återställdes i det härliga gamla franken skicket i den gamla ministryn.
Extremt cool!!!
Älskar den blåa färgen!!! Så otroligt fräck👍😀
 

Watchvintage

Cartier
På tal om Ministry som @Samlarn introducerade mig för. Så kom paket idag med min första😀

Fint skick, förutom bezeln där det röda var utbytt till mörklila🙂. Men hade nymålad vintage sen igår så ett snabbt byte så blev den fin🤗

Bruna siffermarkeringar var kanske inte det flashigaste, men måste säga att jag gillar boetten trots mina ganska spinkiga handleder. Däremot verkar armbandsbredden var 24 mm...vilket jag inte har några så tur det följde med ett armband😀👍
20230504_191817.jpg


Köpte i samma veva en annan mer kostymaktig Sakaz mo med stora siffror som gillar. Bra paketdag😀👍

20230504_185712.jpg
 

Samlarn

Rolex
På tal om Ministry som @Samlarn introducerade mig för. Så kom paket idag med min första😀

Fint skick, förutom bezeln där det röda var utbytt till mörklila🙂. Men hade nymålad vintage sen igår så ett snabbt byte så blev den fin🤗

Bruna siffermarkeringar var kanske inte det flashigaste, men måste säga att jag gillar boetten trots mina ganska spinkiga handleder. Däremot verkar armbandsbredden var 24 mm...vilket jag inte har några så tur det följde med ett armband😀👍
20230504_191817.jpg


Köpte i samma veva en annan mer kostymaktig Sakaz mo med stora siffror som gillar. Bra paketdag😀👍

20230504_185712.jpg
Två bra köp. Du börjar hitta bland klockorna nu! ;)
Sätter du "paddlar" på den övre klockan så "maxar" du den nästan.
Kommandirskien är lite "moddad". Kolla visarna.
Undrar om det inte skulle vara snyggt att måla den främre delen av sekundvisaren klarröd? Det blir lite "djup" i klockan då. Kompenserar för att stjärnan på urtavlan bleknat helt.
 

Watchvintage

Cartier
Två bra köp. Du börjar hitta bland klockorna nu! ;)
Sätter du "paddlar" på den övre klockan så "maxar" du den nästan.
Kommandirskien är lite "moddad". Kolla visarna.
Undrar om det inte skulle vara snyggt att måla den främre delen av sekundvisaren klarröd? Det blir lite "djup" i klockan då. Kompenserar för att stjärnan på urtavlan bleknat helt.
Tack, kul du gilla dem🤗
Försöker hitta rätt och klockor jag trivs med, men fortsatt mycket "trial and error"😅

Helt klart vore det coolt med en lite färg på visaren!!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja, så är det och det är egentligen bara namnet som är detsamma. om inte jag har fattat det fel bygger ST1901 på Venus 170. Poljot 3017 byggde i stället på Venus 150. Jag tror att dessa två är relativt likartade (båda ex kam-styrda), men det är inte samma urverk.

Kul! Oj oj, mer kunskap än vad jag har. Vid en snabb blick så ser de väldigt lika ut iallafall. Det ända jag visste är att ST1901 är större.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
På tal om Ministry som @Samlarn introducerade mig för. Så kom paket idag med min första😀

Fint skick, förutom bezeln där det röda var utbytt till mörklila🙂. Men hade nymålad vintage sen igår så ett snabbt byte så blev den fin🤗

Bruna siffermarkeringar var kanske inte det flashigaste, men måste säga att jag gillar boetten trots mina ganska spinkiga handleder. Däremot verkar armbandsbredden var 24 mm...vilket jag inte har några så tur det följde med ett armband😀👍
20230504_191817.jpg


Köpte i samma veva en annan mer kostymaktig Sakaz mo med stora siffror som gillar. Bra paketdag😀👍

20230504_185712.jpg

Supernajs!

Och jag som trodde du köpt två ministry, men det kanske kommer fler paket? 😁
 
Topp