branting
Silver
Nä, bara en död svartmunnad smörbult(?). De är väl nästan ryska?Snygga foton, perfekt i sin miljö!
Såg inga ryska grodmän? Tänkte ni kanske kunde jämnföra klockor![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä, bara en död svartmunnad smörbult(?). De är väl nästan ryska?Snygga foton, perfekt i sin miljö!
Såg inga ryska grodmän? Tänkte ni kanske kunde jämnföra klockor![]()
MrOatman visar upp lite olika varianter.Kanske inte syns på bilden, men lite olika boett runt glaset. Vilken är mest korrekt tror ni? Eller finns det olika?
![]()
Kanske inte syns på bilden, men lite olika boett runt glaset. Vilken är mest korrekt tror ni? Eller finns det olika?
![]()
MrOatman visar upp lite olika varianter.
Komandirskie | Watches of the USSR
Explore Soviet Watches: Komandirskie, Командирские, Watch, Часы, USSR, СССРmroatman.wixsite.com
Nä, bara en död svartmunnad smörbult(?). De är väl nästan ryska?![]()
Ah, en rysk spionmört!![]()
Skytte Vostok ute igen,först inskjutning sen på pass!![]()
![]()
![]()
Ah, den e så snygg där där tavlan!
Ha det så kul!
![]()
Slog mig en sak när jag läste annonsen.
Jopp!jag blandar lume pulver med epoxi och lägger en liiiten klutt där orginal pluppen på bezelen satt innan jag skrapade bort den!Slog mig en sak när jag läste annonsen.
Gällande bezel, kan man reluma de också eller slits det ner kanske? Tänker att det ena är typ "plast" och det på visarna något annat...
I någon tråd hörde jag om ett sätt att göra nya lumen till bezeln...minns inte var...
Just det! Det var du som berättade. Ber om ursäkt att jag inte gav dig kredJopp!jag blandar lume pulver med epoxi och lägger en liiiten klutt där orginal pluppen på bezelen satt innan jag skrapade bort den!![]()
Det finns nog bara en boett med raka horn till denna Komandirskie. Sedan finns en med svängda horn men det är ju en helt annan form. Lite svårt att se på denna bild men jag tror den vänstra är original.Kanske inte syns på bilden, men lite olika boett runt glaset. Vilken är mest korrekt tror ni? Eller finns det olika?
![]()
ToppentackDet finns nog bara en boett med raka horn till denna Komandirskie. Sedan finns en med svängda horn men det är ju en helt annan form. Lite svårt att se på denna bild men jag tror den vänstra är original.
Jag deltog i en diskussion om detta på wus: https://www.watchuseek.com/threads/early-generation-komandirskies.4276114/post-55567314
Kanske inte syns på bilden, men lite olika boett runt glaset. Vilken är mest korrekt tror ni? Eller finns det olika?
![]()
Skratt emoji!!!Just det! Det var du som berättade. Ber om ursäkt att jag inte gav dig kred![]()
Mmmm!jädrar va fina!![]()
Mina med det som jag uppfattar är originalboetten.
Tack, då åker den högra på mitt kort ut på marknaden![]()
Mina med det som jag uppfattar är originalboetten.
Har säkert inte hängt med, men är inte klockan ny? Då skall de väl ersätta en trasig med en likadan ny? (eller laga?) Att ta en ”inte riktigt samma” känns inte rätt när det gäller en speciell jubileumsklocka. Om du frågar mig.Vad tror experterna, fick detta svar av Meranom samt bilder. Den ser inte riktigt ut som min på insidan av kronan, chansa och hoppas att den passar?
![]()
![]()
![]()
Och bild på min
![]()
Klockan är från 2017, tyvärr inte ny. Har mailat all nödvändig info till Meranom, försökt vara tydlig med vilken klocka det rör sig om. Har lagt en beställning nu, förhoppningsvis blir det bra.Har säkert inte hängt med, men är inte klockan ny? Då skall de väl ersätta en trasig med en likadan ny? (eller laga?) Att ta en ”inte riktigt samma” känns inte rätt när det gäller en speciell jubileumsklocka. Om du frågar mig.
Vad tror experterna, fick detta svar av Meranom samt bilder. Den ser inte riktigt ut som min på insidan av kronan, chansa och hoppas att den passar?
![]()
![]()
![]()
Och bild på min
![]()
Jag tycker det borde fungera, som du säger sitter det en mindre packning i min krona annars ser det ut att vara likadana kronor.Tycker det ser samma ut? Dock sitter den liten en oringspackning istället för en platt packning i din gamla. Kanske har något bytt packning? Vanliga Vostok's har alltid den platta större packningen, tror nog det funkar? Den nya kronan är väl testad på en likadan boett om jag fattade det rätt. Det skulle dessutom ge bättre skydd än den gamla packningen.
Jag tycker det borde fungera, som du säger sitter det en mindre packning i min krona annars ser det ut att vara likadana kronor.
Såg det, tror inte det ska spela någon roll. Det är just den delen runt bommen på min klocka som nöttes ner, oklart vad det är för material. Förmodligen lite bättre hållbarhet på den nya.Såg faktiskt att det ser ut som olika material runt själva bommen på kronorna, kanskeninte spelar någon roll om det är samma krona utvändigt? De har kanske inga reservdelar kvar till just den klockan.
Jobbat hemifrån idag och smet ner i hobbyrummet...Fick på mina egenhändigt lumade händer
Var väldigt sugen på att få på dem, skulle kanske gjort de lite renare på undersidan kom jag på i efterhand.
Färgen är ljusare...trots att jag testa med en örontops med lite snussaliv påTricket är färgsättningen är min känsla. Tog inte och luma om sekundvisaren, hade väl sett bättre ut mem synd att förstöra en fin visare.
För att vara första gången är jag däremot stolt som en tupp. Tog bara 35 min att pilla i visarna den här gången
![]()
Är bara bommen lika lång så är den kanon till din tycker jag,klart värt att prova.Vad tror experterna, fick detta svar av Meranom samt bilder. Den ser inte riktigt ut som min på insidan av kronan, chansa och hoppas att den passar?
![]()
![]()
![]()
Och bild på min
![]()