• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

SUL

Omega
Japp, det är det, men tyvärr inte min. Hade gärna haft en sådan.
I närheten av där jag växte upp fanns en återförsäljare av Lada så även om varken Lada som märke eller Niva som modell var en jättevanlig bil så såg man ändå dem nu och då, men numera är det sällan. Är osäker på om Lada/VAZ har ngn återförsäljare i Sverige, det har väl funnits ngn firma som importerat via Finland men om de finns kvar ska jag låta vara osagt. Med Ukraina-historien gissar jag att närvaron av Lada på svenska vägar inte lär öka inom överskådlig tid.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Cool. Ser välgjord ut men lite tråkigt att det inte är Vostok.
Framtagen och designad av Dmitry Buyalov som har en lång historia inom Vostok, bland annat som chefsdesigner från mitten av 00-talet. Finns mer att läsa om honom här bland annat.
 

MAz_666

Rolex
När vi firar 30:e bröllopsdagen åken fin-tunnan på. Ha en trevlig kväll kamrater!
20230529_183504.jpg

20230529_183509.jpg
Den där är förresten i ett grymt skick.
Det där är väl vad amerikanen kallar Mint Condition …
🥰👍🏽👌🏽👏🏼💪🏼
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
I kväll fick frugan välja klocka. Junkers/Poljot-3133 vann framför Sturmanskie från 80-talet. Inget dåligt val och då vet jag även vad som sitter på handleden I morgon kväll. 🙂
Nu avkoppling med bok på balkongen innan middagsbuffén brer ut sig ännu en gång. Fö väldigt bra väder här på Mallis idag.
20230531_180310.jpg
 

steros

Omega
Framtagen och designad av Dmitry Buyalov som har en lång historia inom Vostok, bland annat som chefsdesigner från mitten av 00-talet. Finns mer att läsa om honom här bland annat.
Absolut intressanta klockor, jag tycker bara att de kunde ha satt Vostok urverk i dem.
 

Samlarn

Rolex
Ah, inte så vanlig. Jag noterar att din har en bezel med alla bitar kvar. Inte ovanligt annars att det saknas fragment i vissa siffror.
Jag noterar även att min egen får oförtjänt lite handledstid. Detta är ett riktigt coolt dykarur med alldeles egen design.
Jag tycker att den är lite fulsnygg. Väldigt skön på armen. Bakboetten är lite "arbetad" och sånt gillar jag.
Bezeln är svarvad från bröstbenet på en gammal Beluga val. Nä, jag skämtar bara. Det är nog plast det där som poleras sakta när den bärs på armen.
Kanske det är fotograf-valen Hvaldimir - som på något omedvetet sätt - fått mig att bära den?

1280@40.jpg
IMG_20230602_020209.jpg
IMG_20230602_020255.jpg
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Fredagsfin i en av mina heliga.
NVCh30 Gen2.2 från ca 1986.
1199-boetten användes som Spetnazdykare mellan ca 1981-1988, och där Gen2.1 hade paddelvisare till ca 1985. Förutom feta glaset och lite annat, så slipade Oleg upp dessa till 22mm bandbredd. Gillar!
Ha en mysig TGIrF klockomaner!
IMG_2367.jpeg

IMG_2368.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag tycker att den är lite fulsnygg. Väldigt skön på armen. Bakboetten är lite "arbetad" och sånt gillar jag.
Bezeln är svarvad från bröstbenet på en gammal Beluga val. Nä, jag skämtar bara. Det är nog plast det där som poleras sakta när den bärs på armen.
Kanske det är fotograf-valen Hvaldimir - som på något omedvetet sätt - fått mig att bära den?

1280@40.jpg
IMG_20230602_020209.jpg
IMG_20230602_020255.jpg
Min har ett annat bakstycket:
Poljot_Amphhibian_08.jpg
 

Watchvintage

Cartier
Jag tycker att den är lite fulsnygg. Väldigt skön på armen. Bakboetten är lite "arbetad" och sånt gillar jag.
Bezeln är svarvad från bröstbenet på en gammal Beluga val. Nä, jag skämtar bara. Det är nog plast det där som poleras sakta när den bärs på armen.
Kanske det är fotograf-valen Hvaldimir - som på något omedvetet sätt - fått mig att bära den?

1280@40.jpg
IMG_20230602_020209.jpg
IMG_20230602_020255.jpg
Riktigt fräck!!🤩🤩
 
Topp