• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Tgirf på er!👌😊
image.jpg
 

Samlarn

Rolex
murstock.jpg


En ganska skön dag på landet.
En murstock har blivit kvar efter att jag rivit ett uthus. Fixade en maskin och hann riva nästan hela murstocken. Det var tänkt att det skulle bli klart under helgen men maskinen var ganska bra. Nu har jag hela helgen på mig att ta resten.
 

MAz_666

Rolex
Lördagsfin med min lille godbit Svet och en smal man från Mali.
Verket liknar de tidiga ZIM-verken, och är modell 2603 (samma som 2602 men stötsäkrat).
Tidig militär utgåva av deras dressare.
Denna är gjord ca 1958-1959 av fabriken Petrodvorets Watch Factory.
På sovjetiskt fint bund.
Bild 2 såklart lite plexiporr!
IMG_2370.jpeg

IMG_2371.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har ingen...😳 Verkar svårt att avgöra om de är "äkta"/original...

Den här är väl äkta såpass att det är en äkta Vostok tavla, äkta boett och äkta urverk. Om den importerats till USA i denna konfiguration i den beställning som Timepeace Russian Watches Inc gjorde är väl inte helt klarlagt.
Kanske såld som den är i Ryssland, ihopsatt av Vostok själva, tidigt 90-tal.

Riktigt cool, vad är det för något?

Tack. Slava, sitter väl ett Slava 2414-urverk i. Vet inte så mycket mer.
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor

Watchvintage

Cartier
Blev den här ikväll.😀
Middag med frun och småtjejerna, trevlig Kina restaurang då alla ville äta asiatiskt, faktiskt Sveriges äldsta Kina krog. Kul att visa småtjejerna var jag åt ofta med mina föräldrar som liten.

Vi firade flera saker!😀
10 års bröllopsdag, Mors dag, ena dotterns superresultat på nationella proven, att hon hon kom in på skola hon sökt nu till 4:an och minstingen firade vi hennes nya cykel och att hon tappat en tand🥰🤗

20230604_183009.jpg
 
Topp