• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Fick en julklapp idag. Min första ryss! Kul!
Var kan man ta reda på mer information om en sån här? (ja, kommer bläddra genom tråden noga)

2E63A542-E315-4B4A-93D2-12CEC87424D9.jpeg

14C88E25-52E5-41D0-B417-CF3985B50BEB.jpeg
Som första insteg rekommenderar jag sidan KlockanEtt.se Bosse som har den säljer dels riktigt fina och prisvärda Ryssar, men har ute i högerkanten en rejäl samling med info.sidor om åldrar, typer och mycket annat. Börja kolla där!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Din är jätte fin,men den gröna är ju inte dum den heller!:D
960B27
Vostok_Neptune_960B27-01-max-2700.jpg
Den är också ap-snygg, speciellt no-date. Men det är den gamla limited Neptune. Jag blev sugen på den nya, sen att den är mycket billigare skadar ju inte heller. Den gamla limiterade 960SE verkar dessutom ha gått upp en hel del i pris. Så jag kan sälja min och få två nya eller behålla och köpa en till, men köpa en till 960SE blir nog svårt att rättfärdiga rent ekonomiskt :)

A327F3FA-9F57-4884-BC43-E61AD6D898BE.jpeg
 

Beo

Patek
Den är också ap-snygg, speciellt no-date. Men det är den gamla limited Neptune. Jag blev sugen på den nya, sen att den är mycket billigare skadar ju inte heller. Den gamla limiterade 960SE verkar dessutom ha gått upp en hel del i pris. Så jag kan sälja min och få två nya eller behålla och köpa en till, men köpa en till 960SE blir nog svårt att rättfärdiga rent ekonomiskt :)

A327F3FA-9F57-4884-BC43-E61AD6D898BE.jpeg
Ja den där är mycket fin den med!:happyhappy:faktiskt tittat på den själv!
 

Samlarn

Rolex
Den är också ap-snygg, speciellt no-date. Men det är den gamla limited Neptune. Jag blev sugen på den nya, sen att den är mycket billigare skadar ju inte heller. Den gamla limiterade 960SE verkar dessutom ha gått upp en hel del i pris. Så jag kan sälja min och få två nya eller behålla och köpa en till, men köpa en till 960SE blir nog svårt att rättfärdiga rent ekonomiskt :)

A327F3FA-9F57-4884-BC43-E61AD6D898BE.jpeg
Behåll den gamla, tycker jag. :pompus:
 

Samlarn

Rolex
En med sunset-tavla hade ju varit mysigt :)
Det går säkert att hitta en med sunset tavla om du lägger på en tusenlapp och har lite tålamod. Visserligen vintage men det har sin charm.
Det är ju inget fel på de nya modellerna heller ser jag. Meranom har börjat sälja en länk så att man enklare kan byta armband på det där boetterna också. Ser helt ok ut.
 
Blev plötsligt sjukt sugen på en ny Neptune, är det onormalt? Frågan är om skall behålla sin gamla eller inte? ... eller bara nöja sig med den jag redan har och hoppas på att det går över...
28E86A87-0630-4945-9926-EE29BBA0D8BF.jpeg

Om det är din som du lagt ut en bild på så tycker jag att du ska behålla den. Enligt vad jag har läst så tror (OBS; tror!) jag att länken på de nya (som också är sjukt snygga) är sämre. Har för mig att jag läste det bland frågorna och kommentarerna på meranom.
Kanske är det som delvis gör prisskillnaden.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Det går säkert att hitta en med sunset tavla om du lägger på en tusenlapp och har lite tålamod. Visserligen vintage men det har sin charm.
Det är ju inget fel på de nya modellerna heller ser jag. Meranom har börjat sälja en länk så att man enklare kan byta armband på det där boetterna också. Ser helt ok ut.

Set är ju lite störigt med centerlugg på 960n så lite nya band hade varit trevligt.

Om det är din som du lagt ut en bild på så tycker jag att du ska behålla den. Enligt vad jag har läst så tror (OBS; tror!) jag att länken på de nya (som också är sjukt snygga) är sämre. Har för mig att jag läste det bland frågorna och kommentarerna på meranom.
Kanske är det som delvis gör prisskillnaden.

Jo, jag har inte seriöst övervägt att sälja min 960se. Något skumt måste det ju vara när de nya i nästan kostar hälften av vad de gamla kostade.
 
Topp