• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Samlarn

Rolex
Raketa:
20181218_raketa.jpg
 

Samlarn

Rolex
Vostok Amphibian Super Compressor
Klockor ska användas. Även den här. Det mår de bra av.
Det finns inte så många av den här. Det lärde jag mig tidigt när jag började kolla på Sovjetiska klockor. Fantastiskt vacker och en av de sällsyntaste klockorna från Sovjet. Nå'n hade skrivit att om man ens får en chans att köpa ett exemplar så får man det bara en gång.
Jag letade tidigare intensivt efter en annan sovjetisk klocka och när jag hade hittat den fick jag kort efteråt ett erbjudande att köpa den här. Det var inget fyndpris direkt men den är också väldigt speciell. Jag bestämde mig att min klocksamling ska inte se ut som någon annans och köpte den.
Det här är ju ingen rolig bild men det blir så mörkt senare och då är det svårare att få till bra bilder.
Så här ser den ut - min "ögonsten"!
20181225_compressor.jpg

20181224_super_compressor.jpg

kollage.jpg
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
Vostok Amphibian Super Compressor
Klockor ska användas. Även den här. Det mår de bra av.
Det finns inte så många av den här. Det lärde jag mig tidigt när jag började kolla på Sovjetiska klockor. Fantastiskt vacker och en av de sällsyntaste klockorna från Sovjet. Nå'n hade skrivit att om man ens får en chans att köpa ett exemplar så får man det bara en gång.
Jag letade tidigare intensivt efter en annan sovjetisk klocka och när jag hade hittat den fick jag kort efteråt ett erbjudande att köpa den här. Det var inget fyndpris direkt men den är också väldigt speciell. Jag bestämde mig att min klocksamling ska inte se ut som någon annans och köpte den.
Det här är ju ingen rolig bild men det blir så mörkt senare och då är det svårare att få till bra bilder.
Så här ser den ut - min "ögonsten"!
20181224_super_compressor.jpg

kollage.jpg
Grattis till en exeptionellt vacker och ovanlig klocka!Med den på armen så kan ju julen inte gå fel så ha en rigtigt God Jul nu!:)
 

Samlarn

Rolex
Fick en julklapp idag. Min första ryss! Kul!
Var kan man ta reda på mer information om en sån här? (ja, kommer bläddra genom tråden noga)

2E63A542-E315-4B4A-93D2-12CEC87424D9.jpeg

14C88E25-52E5-41D0-B417-CF3985B50BEB.jpeg
Tjena MasterChief!
Härlig julklapp! En Komandirskie. Både användbar och annorlunda. Du måste ha varit snäll i år.
Du hittar säkert en del information om klockan i tråden om du trålar igenom den. Annars finns det flera medlemmar som kan hjälpa dig med intressant information, är jag övertygad om.
 
Topp