Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var svårt att välja, många väldigt fina varianter. Tror den jag valde blir bra.Nja, jag kan inte bestämma mig riktigt.
När man har svårt att välja, så brukar det sluta med att man äger båda två. Frågan är snarare vilken som köps först och hur lång tid det dröjer tills man äger även den andraDet var svårt att välja, många väldigt fina varianter. Tror den jag valde blir bra.
Min enkla princip är att jag oavsett aldrig över huvud taget badar med något vintage-ur. Tex mina båda NVCh-30 borde teoretiskt verkligen kunna hålla tätt ner till djup långt efter att jag själv har passerat vidare till de sälla jaktmarkerna. Men vill jag testa?Nu sommaren här med bad och annat kul.
Hur ska man tänka med sina gamla ryska "dykarur"?
Förutom att spola under vatten för att testa täthet, några andra tips?
Hur gör ni andra?
Tror att du har rätt i det faktisktNär man har svårt att välja, så brukar det sluta med att man äger båda två. Frågan är snarare vilken som köps först och hur lång tid det dröjer tills man äger även den andra![]()
Det tror jag den blir. Ett säkert kort.Det var svårt att välja, många väldigt fina varianter. Tror den jag valde blir bra.
Nu sommaren här med bad och annat kul.![]()
Hur ska man tänka med sina gamla ryska "dykarur"?
Förutom att spola under vatten för att testa täthet, några andra tips?
Hur gör ni andra?
Med nya packningar är det NÄSTAN säkert att de klarar 100m trycktest,det har flera av mina gjort.Badar aldrig med vintage, knappt med nya heller även om det händer ibland.
Skulle man bada med vintage skulle jag först byta ut alla packningar.
Så för en Vostok skulle det vara packningen bak, packningen i kronan och till sist packningen i kronhalsen. Därefter trycktestas som redan nämts.
Jag har dock vart med om att kronhalsen suttit löst på några vintage Vostok så inte ens att byta alla packningar garanterar täthet.
Kanske borde man kolla över glaset med.
Även om jag skulle göra allt ovan på en vintage Vostok så skulle jag inte bada med den.
Double big zero!Nytt från Raketa!
![]()
Double big zero!
Edit: Men frågan är hur många som kommer att vara beredda att betala €2000 för klockan...
Ekroplanet som brukar kallas för "The Caspian Sea Monster" är fö något av det absolut coolaste som har konstruerats:
Packnings byte och trycktest!sen badar dax,jag har en sista packnings sats liggande?Blev helt ok sommarfrisyr...men klurar på vad kala fläcken kommer ifrån...? Hon tog iof med rakmaskin...kan ju vara pga radium i visarna när jag slickar på örontops och gör rent urtavlor
Tidens tand är inte nådig....
Men klockan är snygg!! Synd man inte vågar bada med den
![]()
![]()
Hmm, det var ett tag sedan jag hade sådär mycket hår...Blev helt ok sommarfrisyr...men klurar på vad kala fläcken kommer ifrån...? Hon tog iof med rakmaskin...kan ju vara pga radium i visarna när jag slickar på örontops och gör rent urtavlor
Tidens tand är inte nådig....
Men klockan är snygg!! Synd man inte vågar bada med den
![]()
![]()
Packnings byte och trycktest!sen badar dax,jag har en sista packnings sats liggande?![]()
Ja den passar alla amphibian och den innehåller en packning för baklock,en för kronan och en för kronhalsen samt brickan för komprimering av kronhals packningen(skickar med fett för att smörja alla packningar i zip påse!Köper den gärna av dig om den är till salu. Vad ingår i en sån? Passar den alla Amphibia?
Cool! är de lätta att byta? Tänker på kronhalsen framförallt.Ja den passar alla amphibian och den innehåller en packning för baklock,en för kronan och en för kronhalsen samt brickan för komprimering av kronhals packningen(skickar med fett för att smörja alla packningar i zip påse!![]()
Japp!i kronhalsen en liiiten skruvmejsel eller tandläkar verktyg och samma till kronan,nemas problemas!Cool! är de lätta att byta? Tänker på kronhalsen framförallt.
Jobbigt när man får sån där cravings...känner igen detBehöver en Zlatoust nu, helt redan igår. Någon?![]()
Jag har extra kronor i rätt färg om du vill ha