• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

branting

Cartier
Någon som kan lite ryska eller vet vad det står på nedre raden på baklocket? Google Lens translate funkar inte på den raden.
20230629_191902.jpg
Står Водонепроницаемые dvs vattentät om min ryska inte vilseleder mig (Google translate 😉)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Blev helt ok sommarfrisyr...men klurar på vad kala fläcken kommer ifrån...? Hon tog iof med rakmaskin...kan ju vara pga radium i visarna när jag slickar på örontops och gör rent urtavlor🤔

🤣🤣Tidens tand är inte nådig....😅
Men klockan är snygg!! Synd man inte vågar bada med den😅
20230629_145537.jpg

20230629_150029.jpg

Snygg klocka!

Här är håret kvar om än lite högre hårfäste och lite grått.

Dock har synen blivit sämre och jag håller just nu på och vänja mig att använda glasögon...

20230629_192422.jpg
 

MAz_666

Rolex
Snygg klocka!

Här är håret kvar om än lite högre hårfäste och lite grått.

Dock har synen blivit sämre och jag håller just nu på och vänja mig att använda glasögon...

20230629_192422.jpg
Men som glasögonbärare har du väl ändå hittat bästa klockan?
Svarta siffror som är en tum höga, på vit bakgrund!!!
Kan man ju se med ögonbindel inne i ett stängt kylskåp!
;) 🤣🤣🤣🤣
 

Watchvintage

Cartier
Snygg klocka!

Här är håret kvar om än lite högre hårfäste och lite grått.

Dock har synen blivit sämre och jag håller just nu på och vänja mig att använda glasögon...

20230629_192422.jpg
Snygga glasögon och klocka👍🤗

Själv har jag nu för tiden 2 par glasögon...De ena paret är tänkt för långt håll, använder jag aldrig...man kan kisa när man är sniper🤣
20230629_212712.jpg

Det andra paret har jag däremot blivit beroende av på bara 8 månader, de är för ca 80 cm, dvs datorn. Fördjäkligt😳
20230629_212216.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Men som glasögonbärare har du väl ändå hittat bästa klockan?
Svarta siffror som är en tum höga, på vit bakgrund!!!
Kan man ju se med ögonbindel inne i ett stängt kylskåp!
;) 🤣🤣🤣🤣

🤣 Jo, den är tydlig, men jag ser faktiskt dåligt i riktigt svagt ljus utan lumen så farbrorn fick ta på sig en till för o klara natten! 😅😇

20230629_215648.jpg


Ps, alla borde ha minst en Zlatoust 🙃
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Idag fick även denna skönhet följa med till jobbet, efter att en kollega fått höra att jag hade en cockpit-klocka till en Mig-29 hemma på hyllan och krävde att få titta lite närmare på denna skapelse.
Det hela kommer från en diskussion vi hade under en fikarast en annan dag angående tekniska prylar man har hemma som man inte alls behöver men har, bara för att man kan.
20230630_083944.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag kan ju inte vara ensam här om att googla fram den värsta samlaren på nätet, för att ha det som ett trumfkort i diskussionen med frugan om att ytterligare en klocka med argumentet att det finns de som minsann har fler? 🤔🙄

🤣 Jag brukar ta upp MrOatmans samling när hon tycker att jag har för många klockor. Sedan berättar jag inte förrän efteråt jag köpt, blir mindre diskussion så... 😇
 
Topp