• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Tack för hjälpen med felsökningen 🙂 (snabbväxling av datumet fungerar inte det heller). Brukar inte använda det vanligtvis, men gjorde ett test nu. Ska öppna den en lugn och harmonisk dag i sommar. Att jag frågade om råd har att göra med att jag inte riktigt är säker på att jag som glad amatör kan lista ut vad som är fel även om jag öppnar den. Men förhoppningsvis är det något ganska uppenbart, som en trasig ”fjäder” (eller vad den där böjda tråden heter som sitter vid datumhjulet).

Jo, den där långa böjda fjädern som oftast är i mässing (eller är det brons?) har jag bytt flera gånger.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Idag blev det brons
20230702_125003-01.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Men hallå?
Inte ett enda bund med i fjällpackningen!
Ja ja, men kom ihåg att det är inte läge att komma och pipa om frostskadad handled i efterhand sen.☝️
Godmorgon förresten.
20230701_100413.jpg
Yes, du ser alldeles rätt, inga bund så långt ögat kan nå.
För tillfället ligget jag och slappar välförtjänt i bekväm säng på Blåhammarens fjällstation efter 12 km vandring uppför med 17 kg packning. Klocklådan i förra inlägget ligger och väntar på mig när jag tillbaka på tisdag efter att ha gått Jämtlandstriangeln.
På handleden under pågående vandring tyvärr en klocka från ett Japanskt land, dock garanterat utan bund... 😎
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Själv har jag två veckor kvar till fem veckors semester. Huvudet har redan loggat ut känns det som. Regn och rusk även här, tur att jag har en modern tät klocka på handleden 😁

Imorgon har Postnord lovat mig hemleverans av en Strela kronograf, vi får väl se hur det går 😅
20230703_175602-01.jpeg
 

MAz_666

Rolex
Själv har jag två veckor kvar till fem veckors semester. Huvudet har redan loggat ut känns det som. Regn och rusk även här, tur att jag har en modern tät klocka på handleden 😁

Imorgon har Postnord lovat mig hemleverans av en Strela kronograf, vi får väl se hur det går 😅
20230703_175602-01.jpeg
Old M är bara bäst!
Har du ngt exakt årtal på din?
Annars killgissar jag på typ 87-88 m.a.a. de "mjuka luggarna".
 
Topp