• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

-RI-

Patek
2-Faktor
20230704_130417-01.jpeg

20230704_130212-01.jpeg

Strela Cosmos har anlänt 🙂
 

MAz_666

Rolex
Har sagt det förr: gillar sovjetiska klockor, inte vad Ryssland sysslar med idag.
Denna är en svårgillad sett till just detta, och att den har KGB-loggan, men är ändå en godbit i samlingen.
Min enda Generalskie, och denna i NOS-skick från mitten av/sent 80-tal. Generalskies var Komandirskies med automat-verk. Vostokboetten heter 091 (en ngt större 341). Kupol-krona som de flesta Generalskies hade.
IMG_2509.jpeg
 

Watchvintage

Cartier
Två dagar till, sen semester🤗
Fått lite hjälp av @Beo som skickade ner ett litet paket till landet där jag är nu. Så nu har jag likadana läckra padelvisare på min Amphibia som jag trånat efter när jag sett Beos🤗

Kan även passa på att nämna att Beo bekräftade att de bezels jag köpte och brottats med tills jag trodde jag var dum i huvet. ÄR felkonstruerade eller passar i alla fall inte Vostok.
Så varning för de här:


Hittade däremot de här (på scuban nedan) som jag köpt. Tajta men funkar, trevlig säljare också👍

20230705_193319.jpg

20230705_202158.jpg
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
Två dagar till, sen semester🤗
Fått lite hjälp av @Beo som skickade ner ett litet paket rill landet där jag är nu. Så nu har jag likadana läckra padelvisare på min Amphibia som jag trånat efter🤗

Kan även passa på att nämna att Beo bekräftade att de bezels jag köpte och brottats med tills jag trodde jag var dum i huvet. ÄR felkonstruerade eller passar i alla fall inte Vostok.
Så varning för de här:


Hittade däremot de här (på scuban nedan) som jag köpt. Tajta men funkar, trevlig säljare också👍

20230705_193319.jpg

20230705_202158.jpg
Läckert med skelett visarna på duden!👍😍
 

URsinne

Audemars
2-Faktor


Köpte du din på strela watch.de? Om så, hade du några knepigheter vid beställningen? Jag funderade på en liknande och priset var fördelaktigt i "annonsen" alltså där man klickade hem den. När man väl kom till kassan var priset ett annat; närmare bestämt 112 euro mer exklusive frakt då. Rimligt pris i sig kan man kanske tycka men köpmotivationen påverkades faktiskt. Var likadant idag, ett pris vid köpknappen och ett väsentligt högre där man betalar. Har inte varit med om det förr.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Köpte du din på strela watch.de? Om så, hade du några knepigheter vid beställningen? Jag funderade på en liknande och priset var fördelaktigt i "annonsen" alltså där man klickade hem den. När man väl kom till kassan var priset ett annat; närmare bestämt 112 euro mer exklusive frakt då. Rimligt pris i sig kan man kanske tycka men motivationen påverkades faktiskt. Var likadant idag, ett pris vid köpknappen och ett väsentligt högre där man betalar. Har inte varit med om det förr.
Nu när du nämner det så blev det likadant för mig med priset. Betalde totalt 413€ och det är inklusive frakten på 12€. Annars gick det galant 😊

Edit: Testade att lägga i inkorgen nu och då kostar den plötsligt 459€ inkl frakt?
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Nu när du nämner det så blev det likadant för mig med priset. Betalde totalt 413€ och det är inklusive frakten på 12€. Annars gick det galant 😊

De skulle ha 436euro för den modellen nu exklusive frakt ser jag.

Skrev lite fel, den jag funderade på, en "Leonov", ligger utbjuden för 357 och verkliga priset i kassan är 446 + frakt. Så det är "bara" 89 euro då, men ändå...
 

MAz_666

Rolex
Två dagar till, sen semester🤗
Fått lite hjälp av @Beo som skickade ner ett litet paket till landet där jag är nu. Så nu har jag likadana läckra padelvisare på min Amphibia som jag trånat efter🤗

Kan även passa på att nämna att Beo bekräftade att de bezels jag köpte och brottats med tills jag trodde jag var dum i huvet. ÄR felkonstruerade eller passar i alla fall inte Vostok.
Så varning för de här:


Hittade däremot de här (på scuban nedan) som jag köpt. Tajta men funkar, trevlig säljare också👍

20230705_193319.jpg

20230705_202158.jpg
Var tvungen att kolla mina (som jag HAR fått på klockor) och dra mig baklänges; filalocha jag också: jag lyckades tydligen!
1688586905124.png
 
Topp