• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Var tvungen att kolla mina (som jag HAR fått på klockor) och dra mig baklänges; filalocha jag också: jag lyckades tydligen!
1688586905124.png
Skoja inte vad jag fick krångla för att få dit dem med fil och fjäder mek!!!😳😮‍💨
 

Watchvintage

Cartier
Var tvungen att kolla mina (som jag HAR fått på klockor) och dra mig baklänges; filalocha jag också: jag lyckades tydligen!
1688586905124.png
Det var extremt bra jobbat. Jag har testat på alla typer av boett, Beo också.

Slutade med att Beo slipa ner och mekade etc och lyckades få på. Men satt som berget och gick inte att vrida.

Kan ju vara att jag fick fel leverans om Ebay säljaren säljer flera olika modeller.

De som skilde sig från de andra jag köpte var dels att spåret satt mer rätt, sen är de inte i rostfritt utan förnicklade/kromade.

Har 4 st av de som inte funkar för mig om någon vill köpa😀 Bra trådpris på dem😅
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Köpte du din på strela watch.de? Om så, hade du några knepigheter vid beställningen? Jag funderade på en liknande och priset var fördelaktigt i "annonsen" alltså där man klickade hem den. När man väl kom till kassan var priset ett annat; närmare bestämt 112 euro mer exklusive frakt då. Rimligt pris i sig kan man kanske tycka men köpmotivationen påverkades faktiskt. Var likadant idag, ett pris vid köpknappen och ett väsentligt högre där man betalar. Har inte varit med om det förr.
Jag har handlat från Strela watch.de och har inte haft några problem med oönskade prishopp.
 

MAz_666

Rolex
Två dagar till, sen semester🤗
Fått lite hjälp av @Beo som skickade ner ett litet paket till landet där jag är nu. Så nu har jag likadana läckra padelvisare på min Amphibia som jag trånat efter när jag sett Beos🤗

Kan även passa på att nämna att Beo bekräftade att de bezels jag köpte och brottats med tills jag trodde jag var dum i huvet. ÄR felkonstruerade eller passar i alla fall inte Vostok.
Så varning för de här:


Hittade däremot de här (på scuban nedan) som jag köpt. Tajta men funkar, trevlig säljare också👍

20230705_193319.jpg

20230705_202158.jpg
Min goding som kom på plats helt utan verktyg, utan endast med hjälp av, som amerikanen säger: ”brute force”, säger hej! 😉😂😂💪🏽
IMG_2510.jpeg
 

Watchvintage

Cartier
En dag kvar, sen semester...nära nu😀
Efter datorhäng idag var det skönt att göra lite nytta på tomten med diverse motordrivna maskiner🥰

Nu satte jag mig på trallen och tog en paus med en Pastis eller om det var Raki, troligen Raki då den är lite vitare ser jag nu.

Livet leker och är bra👍😎
20230706_183957.jpg
 

MAz_666

Rolex
En dag kvar, sen semester...nära nu😀
Efter datorhäng idag var det skönt att göra lite nytta på tomten med diverse motordrivna maskiner🥰

Nu satte jag mig på trallen och tog en paus med en Pastis eller om det var Raki, troligen Raki då den är lite vitare ser jag nu.

Livet leker och är bra👍😎
20230706_183957.jpg
Har sån hatkärlek till alla de där anis-smakande. Men typ 70% kärlek, och 30% hat - sedan jag i min ungdom tyckte det kändes rätt att halsa en 75:a Raki jag nyligen köpt hem från första Turkiet-resan. Luktade på asfalten ett par gånger vid cykelresan hem ...
Men med m/90 är det bara rätt!!!
 

Watchvintage

Cartier
Har sån hatkärlek till alla de där anis-smakande. Men typ 70% kärlek, och 30% hat - sedan jag i min ungdom tyckte det kändes rätt att halsa en 75:a Raki jag nyligen köpt hem från första Turkiet-resan. Luktade på asfalten ett par gånger vid cykelresan hem ...
Men med m/90 är det bara rätt!!!
M/90 och andra överskottskläder är det enda jag dräller runt i så fort jag får chansen. Bästa kläderna, året runt. Varm på vintern, svalt på sommaren och slitstark kvalitet.

Blir lite trist solbränna till hösten bara... Men knäpper man upp m/59 fältskjortan kan man få en snygg V-formad bränna på bröstet😅
 

MAz_666

Rolex
Strax besök hos kära svärmor.
Då gör man till sig:
Vostok amphibian med den ovanliga boetten 270. No-date; big lume dots; mörkt (blå)grön (på engelska kallad rare turquoise) ScubaDude sunburst-tavla.
Med den rätt ovanliga bezelen som nog mest är känd från klassikern Operation Desert Shield-amphibian.
På grymma Falklands-strappet från CWC.
TGIrF kära klockomaner!
IMG_2511.jpeg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Strax besök hos kära svärmor.
Då gör man till sig:
Vostok amphibian med den ovanliga boetten 270. No-date; big lume dots; mörkt (blå)grön (på engelska kallad rare turquoise) ScubaDude sunburst-tavla.
Med den rätt ovanliga bezelen som nog mest är känd från klassikern Operation Desert Shield-amphibian.
På grymma Falklands-strappet från CWC.
TGIrF kära klockomaner!
IMG_2511.jpeg
Mycket snygg!👍😍
Själv kör jag på ”grönis”!
image.jpg
 

Watchvintage

Cartier
NU börjar semestern😎👍
Bara ett par möten i nästa vecka, men tillräckligt med semester för att prova en ny öl (den var billig och bra) och börja gräva lite i jorden.

Har svarta fingrar så jag får plantera nytt varje år🤣
Krusbär och vinbär är jag proffs på att döda, så fort jag planterat dem börjar de dö och förmultna👍😎

Men en bira, m90 och m59 och trevlig klocka lättar upp växtdöden😅
20230707_153633.jpg
 
Topp