• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Jag håller på med ett rivningsprojekt. Kommer att ta flera år. Just nu mycket grävning. Man hittar ett och annat i myllan. Det här t.ex.:
Vad kan det vara? Snapsglas? Äggkopp? Jag behåller den.
IMG_20230711_122415.jpg
Ampel!!!
 

Delgada

Patek
Ja den är grym! Tror det är min största klocka men den bär riktigt bra! Blått mocka kanske? Finns de 🤔
Jag har faktiskt ett blått mocka på 22 mm liggande som jag inte använder. Hade det senast som julpynt till den svarta tunnan. Har inga direkta planer för det i övrigt.
Ska jag skicka det så får du prova? Typ långlån eller kanske passaround i rysstråden. Kanske snyggt till @Beo s bronsare....🤔
20221224_100143.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Jag har faktiskt ett blått mocka på 22 mm liggande som jag inte använder. Hade det senast som julpynt till den svarta tunnan. Har inga direkta planer för det i övrigt.
Ska jag skicka det så får du prova? Typ långlån eller kanske passaround i rysstråden. Kanske snyggt till @Beo s bronsare....🤔
20221224_100143.jpg
Snyggt!ja det kanske skulle sitta snyggt på den!😍👍
 

Samlarn

Rolex
IMG_20230712_111534.jpg

Efter några dagars tungt grävande på landet vände jag åter till människobyn igårkväll.
En bonus i grävandet var de här fynden. Undrar hur länge de legat i jorden? Det verkar vara tenn. Tvättade av dem ytligt. Går det att få bort missfärgningar på tenn?
De har blivit tilltufsade av mitt trampande och huggande med spaden men jag tycker att det ger dem charm.
Det verkar vara nå't man dricker punsch i och en äggkopp.
Klockan har jag haft länge. Det skulle ju vara sensationellt om man grävde upp en gammal Vostok på den platsen.
 

Watchvintage

Cartier
Ibland funkar inte teori och praktik...min tanke om en fet pergola på hjul insåg jag blir alldeles för ostadigt om jag inte använder stödvinkelbrädor. Som jag inte vill.

Så, nu får schabraket fästas i trallen istället.😎 Man ska aldrig vara för stolt för att erkänna fel😅

Dags för en Ey Bro nu tror jag👍😅
20230713_161418.jpg
 

MAz_666

Rolex
Ibland funkar inte teori och praktik...min tanke om en fet pergola på hjul insåg jag blir alldeles för ostadigt om jag inte använder stödvinkelbrädor. Som jag inte vill.

Så, nu får schabraket fästas i trallen istället.😎 Man ska aldrig vara för stolt för att erkänna fel😅

Dags för en Ey Bro nu tror jag👍😅
20230713_161418.jpg
Ta ett större antal ey'bro, så blir du riktigt fiffig och spirituell!!!
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Efter en tur via två riktiga hedersknyfflar är nu MakTime Strela Officer 3133 hemma igen. Välkomstkommitten, ledd av broder Volmax Strela Officer 3133, höjer glaset för @Beo och @-RI- ! Stort tack för att ni tagit så väl hand om min gamla Strela! Sellers remorse, no more! 😍

Screenshot_20230713_182432_Gallery.jpg


(Den till höger, Volmax Strela Officer 3133, finns nu tillgänglig för den som är intresserad).
 

Watchvintage

Cartier
IMG_20230712_111534.jpg

Efter några dagars tungt grävande på landet vände jag åter till människobyn igårkväll.
En bonus i grävandet var de här fynden. Undrar hur länge de legat i jorden? Det verkar vara tenn. Tvättade av dem ytligt. Går det att få bort missfärgningar på tenn?
De har blivit tilltufsade av mitt trampande och huggande med spaden men jag tycker att det ger dem charm.
Det verkar vara nå't man dricker punsch i och en äggkopp.
Klockan har jag haft länge. Det skulle ju vara sensationellt om man grävde upp en gammal Vostok på den platsen.
Häftiga grejer du hittar. Vad är det egentligen för plats du gräver på? Birka?😅
 

Samlarn

Rolex
Häftiga grejer du hittar. Vad är det egentligen för plats du gräver på? Birka?😅
Hahaha. Hade det varit på Birka så hade jag varit tyst. :)
Jag är på en plats utanför Norrtälje.
Tidigare tvistade de lärde om vad det egentliga Birka låg någonstans. Vissa "läger" i diskussionen höll en plats i närheten ( Björkö, Roslagen ) som Birkas läge. De har fått ge vika för ett annat "läger" som hävdade att Björkö i Mälaren är det egentliga Birka. Fynd på Björkö i Mälaren bekräftar mer att det är platsen för Birka.
På min tomt hittar man gamla kassetbandsfodral o.s.v. Diana Ross-kassetband m.m.
De här bägarna i Tenn som jag hittade kan man köpa på Tradera i samlingar om 6 för totalt 100 kr. Då är de helt oskadade.
Men det är kul att hitta ändå.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Efter en tur via två riktiga hedersknyfflar är nu MakTime Strela Officer 3133 hemma igen. Välkomstkommitten, ledd av broder Volmax Strela Officer 3133, höjer glaset för @Beo och @-RI- ! Stort tack för att ni tagit så väl hand om min gamla Strela! Sellers remorse, no more! 😍

Screenshot_20230713_182432_Gallery.jpg


(Den till höger, Volmax Strela Officer 3133, finns nu tillgänglig för den som är intresserad).
Grattis och vad kul att den hittade hem igen!👌😍
 
Topp