• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
På besök i hufvudstaden.
Råbiff på Sturehof.
Då tar man på sig det finaste man har.
NVCh30 Gen 1 på handgjort lyxläder.
IMG_2526.jpeg

Den råbiffen går inte av för hackor!🤤

Tips om du gillar råbiff är Eriks Bakficka...Inte min favoritkrögare Lallerstedt längre som driver, men helt klart toppen👍😎

Den klockan går inte av för hackor, bra val🤩
Jag vill tipsa om den bästa råbiffen jag ätit någonsin och det är på Tennstopet.
Prova gärna och ge feedback om ni håller med eller avviker i åsikt.
Får räcka med en bild på armband idag...
20230713_214507.jpg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja, då var det fredag och jag räknar ner till sista kvällen här i Duved efter två veckor av fantastiska vandringar och även lite annat. Under vandringarna i sig har jag haft japansk klocka på handleden, men på kvällarna har jag unnat mig sällskap av sovjetiskt/äldre ryskt ursprung.
Junkers/Poljot-3133 i titan-boett sitter på handleden kvällen till ära.
20230714_202721.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag lånade kronan från en 910 boett men de flesta är väl samma längd?

IMG_7389.jpeg


Är det nån som har en extra amphibia krona eller två så är jag köpare.

Det finns väl tre olika längder för de nuvarande modellerna. För de gamla har jag inte riktigt koll, men har för mig att t.ex. en krona som passar nya 090 inte passar i 119. Kan dock ha fel.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja, då var det fredag och jag räknar ner till sista kvällen här i Duved efter två veckor av fantastiska vandringar och även lite annat. Under vandringarna i sig har jag haft japansk klocka på handleden, men på kvällarna har jag unnat mig sällskap av sovjetiskt/äldre ryskt ursprung.
Junkers/Poljot-3133 i titan-boett sitter på handleden kvällen till ära.
20230714_202721.jpg

Grym Junkers, superfet!

Så, en Seikosha SKS 1019 under vandringen då? 😇
 
Topp