• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

branting

Cartier
Somnade med en zlatoust på handleden igår. Börjar känna mig som hulken. Synd bara att jag fick färgen, men inte styrkan…

Trevlig helg och var rädda om er!
IMG_7798.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Sturmanske-kronograf i gamla utförandet sitter på handleden idag.
Jag slogs i morse av hur lättavläst klockan är. Den ljusa tavlan, i matt metall-finish, ger riktigt bra kontrast mot de mörka visarna även om det är dålig belysning. Snyggt och säkerligen medvetet jobbat! 👍
20230718_074935.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
HUMOR!
Mitt minne sa att klockan hade texten POLJOT eller STURMANSKIE där uppe mellan 10 och 2.
Nu kollar jag på fina klockan, och ser att bokstäverna trillat bort.
.
.
Men kollade på bilden då du åkte. Den hade ingen text i morse heller!
;) 🤣🤣🤣🤣
Nä, för de militära Sturmanskie-kronograferna från den första generationen (ca 1976-1986) har nämligen ingen text på tavlan. 😁 Det enda som finns är Sturmanskie-symbolen.
Den andra generationen, som introducerades under 1986 tillsammans med 31659-verket, har däremot Sturmanskie skrivet med kyrilliska bokstäver på den övre halvan av tavlan.
Samtliga motsvarande civila kronografer tycka ha texten Poljot skrivet med antingen latinska eller kyrilliska bokstäver för respektive export- eller inhemsk modell.
 
Senast ändrad:

Rooster91

Panerai
Jag har faktiskt ett blått mocka på 22 mm liggande som jag inte använder. Hade det senast som julpynt till den svarta tunnan. Har inga direkta planer för det i övrigt.
Ska jag skicka det så får du prova? Typ långlån eller kanske passaround i rysstråden. Kanske snyggt till @Beo s bronsare....🤔
20221224_100143.jpg
Med den här kombon hade man fått ligga mycket på 70 talet, det tror jag nog, sexigt.
IMG_20230720_144802.jpg
IMG_20230720_144700.jpg
IMG_20230720_144649.jpg
 
Topp