• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Jahopp!jobb dag imorgon igen då!😢
image.jpg
 

MAz_666

Rolex
Idag får min gamla tunna lite handledstid. Gillar den, men tycker mig aldrig hitta ett band som fungerar bra ihop med den. Tycker 18 mm känns för smalt och svårt att hitta en bra färgmatchning 🤔 Vad har ni andra som har gröna tunnor för band på era?
IMG_7744.jpeg
Jag går full KBT och nyttjar ett tunt, sladdrigt äkta ryskt textil/nylon-”Nato”. Hemsk kvalitet. Underbart!!!
 

Delgada

Patek
Fångar lite kvällssol, hur är det möjligt att få så mycket klocka för så liten peng?
Är det klockan i sig jag gillar eller är det kombinationen av klockan och band som lirar så bra.
Hursomhelst är jag jäkligt nöjd! 🙏
IMG_20230708_205837.jpg

Gillar starkt 170 😀
Underbart väder idag, städning sedan jobb väntar
IMG_20230709_120140.jpg
Ni ser ut att trivas tillsammans, vilket gläder mig mycket!👍
Ett liiiiitet sting av saknad när jag ser den, men klart övervägande glädje!
Det är kul att i efterhand se den, tycker själv att kombinationen av tavla, vridring och mockabandet blev riktigt ok.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag håller på med ett rivningsprojekt. Kommer att ta flera år. Just nu mycket grävning. Man hittar ett och annat i myllan. Det här t.ex.:
Vad kan det vara? Snapsglas? Äggkopp? Jag behåller den.
IMG_20230711_122415.jpg

Oj, spännande! Ser onekligen ut som en äggkopp eller någon annan liten skål. Du får väl rengöra och ställa på en hylla brevid dina klockor!! 😁
 

MAz_666

Rolex
Idag får min gamla tunna lite handledstid. Gillar den, men tycker mig aldrig hitta ett band som fungerar bra ihop med den. Tycker 18 mm känns för smalt och svårt att hitta en bra färgmatchning 🤔 Vad har ni andra som har gröna tunnor för band på era?
IMG_7744.jpeg
Inte grön, men härligt metalliskt blå.
Min kära Amphibian #1190046 från ca 1983.
På klassiskt sovjetiskt felvänt tropic.
18mm som smalnar av nedåt! KBT så det heter duga, för en som tidigare kört stora manliga dykare med minst 24mm camo-Nato. 😉
IMG_2517.jpeg

IMG_2518.jpeg
 
Topp