• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
God eftermiddag.
20230720_182538.jpg
 

Watchvintage

Cartier
Ute på utflykt. Finns väl åtminstone en som känner igen var jag är.
20230721_145538.jpg
20230721_145533.jpg
Jag vet😉

Den hjärtformade gravstenen till höger i bild är min mammas🥰
Gick bort hastigt i covid 2020 innan vaccinet kom...helt frisk innan...ingen rolig historia, tog hårt då vi stod mycket nära.❤

Otroligt att du tog kort just i den vinkeln så den kom med🥰
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Legat lite lågt med armbandsur. Byggt, lyft och slitit, och varit helt utan klockor.
Bytte en 20-årig (!) plasma-tv mot det fräckaste som finns.
Nu är i-landsproblemen: varför tycker tv:n att eArc inte är inkopplad; varför hittar den bara en av tre NAS-diskar?
Operation Desert Shield Gen1 tittar oförstående på.
TGIrF klockomaner!!!
IMG_2545.jpeg
 
Senast ändrad:

Watchvintage

Cartier
När vädret är ostadigt kan man sitta i boden och sortera en av "blandhinkarna" och ta sig en Ey' Bro😎 Småtjejerna var med till en början men tröttna😅

"Blandhinken" är diverse mutter, skruv, el-grejer etc från tiden jag drev båttillverkning. Rostfritt som jag håller isär från övriga skruv och mutter. Man är ju renlärig😉

Tips, har ni grejer som ska sorteras så åk till närmaste Kandy's godisbutik. De skänker bort gamla plastgodisburkar. De är kanon👍😀

20230722_162521.jpg

20230722_162527.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
När vädret är ostadigt kan man sitta i boden och sortera en av "blandhinkarna" och ta sig en Ey' Bro😎 Småtjejerna var med till en början men tröttna😅

"Blandhinken" är diverse mutter, skruv, el-grejer etc från tiden jag drev båttillverkning. Rostfritt som jag håller isär från övriga skruv och mutter. Man är ju renlärig😉

Tips, har ni grejer som ska sorteras så åk till närmaste Kandy's godisbutik. De skänker bort gamla plastgodisburkar. De är kanon👍😀

20230722_162521.jpg

20230722_162527.jpg

Bra o har ordning, lättare o hitta då! Har sortimentlådor med hyfsad ordning som nog borde hänga på väggen (står på en bänk) samt en stor låda blandat (skall rensa i den något år).

Bytte till kvällsklocka.
20230722_210638.jpg


Tidigare idag, mina nya kompisar (trutungar).
20230722_142735.jpg

20230722_203531.jpg


Ha en trevlig lördagskväll kamrater!
 

Delgada

Patek
Har gjort en liten utrensning bland ryssklockorna och sålt av några. Nu senast en 170 och två 420.
Jag kände att det behövdes lite plats i klocklådan för nyanskaffning av annat. Tänker att ca 15 klockor totalt kan bli lagom.
Jag förstår att det förefaller obegripligt för en del av er, men jag blir stressad av att ha för mycket. Jag vill att alla mina klockor ska ingå rotation och att det ska kännas hanterligt med handledstid för alla.
En kul detalj är faktiskt också att begreppet "utrensning" förstärker den ryska autenticiteten.😁
Kvar i ryss-samlingen finns nu 5 stycken som jag nu betraktar som keepers. En liten gruppbild i sommarkläder.
20230724_124328.jpg

Uppifrån vänster, en 710 (min allra första vostok) en 170, i mitten en 420 och på nedre raden två stycken 090. Jo jag kände att man nog behöver två tunnor här i livet.
Vilka som köpt de andra kan jag givetvis inte avslöja, det vore ju som att beställa hem inbrottstjuvar och klockrånare hem till dem . 😉 Och det vill man ju inte sina medmänniskor. ❤️
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Har gjort en liten utrensning bland ryssklockorna och sålt av några. Nu senast en 170 och två 420.
Jag kände att det behövdes lite plats klocklådan för nyanskaffning av annat. Tänker att ca 15 klockor totalt kan bli lagom.
Jag förstår att det förefaller obegripligt för en del av er, men jag blir stressad av att ha för mycket. Jag vill att alla mina klockor ska ingå rotation och att det ska kännas hanterligt med handledstid för alla.
En kul detalj är faktiskt också att begreppet "utrensning" förstärker den ryska autenticiteten.😁
Kvar i ryss-samlingen finns nu 5 stycken som jag nu betraktar som keepers. En liten gruppbild i sommarkläder.
20230724_124328.jpg

Uppifrån vänster, en 710 (min allra första vostok) en 170, i mitten en 420 och på nedre raden två stycken 090. Jo jag kände att man nog behöver två tunnor här i livet.
Vilka som köpt de andra kan jag givetvis inte avslöja, det vore ju som att beställa hem inbrottstjuvar och klockrånare hem till dem . 😉 Och det vill man ju inte sina medmänniskor. ❤️

En bra samling!

Kan faktiskt förstå det där med att ha en mindre samling, måttfullhet är ju en bra egenskap som jag själv dessvärre verkar sakna 😇.

Igår tog jag mig en titt på de tre sista av de som kom för ett tag sedan (som jag tänkt använda för delar). Dock är jag ju som vanligt dum och putsar lite på dom och ser potential i att serva dem och ha dem som de är. Alla tickar men har diverse problem så jag skall verligen försöka att använda dom som reservdelar då jag har andra klockor som behöver delarna.

20230723_214900.jpg

20230723_214823.jpg

20230723_214748.jpg


Urverket i Zim:en är klart roligast, rätt smutsigt men snyggt!
20230723_210618.jpg
 
Topp