Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det tycker jag med!Blev ju kanon!![]()
Jag vetUte på utflykt. Finns väl åtminstone en som känner igen var jag är.
![]()
![]()
Oj!Jag vet
Den hjärtformade gravstenen till höger i bild är min mammas
Gick bort plötsligt i covid 2020 innan vaccinet kom...helt frisk innan...ingen rolig historia, tog hårt då vi stod mycket nära.❤
Otroligt att du tog kort just i den vinkeln så den kom med![]()
När vädret är ostadigt kan man sitta i boden och sortera en av "blandhinkarna" och ta sig en Ey' BroSmåtjejerna var med till en början men tröttna
"Blandhinken" är diverse mutter, skruv, el-grejer etc från tiden jag drev båttillverkning. Rostfritt som jag håller isär från övriga skruv och mutter. Man är ju renlärig
Tips, har ni grejer som ska sorteras så åk till närmaste Kandy's godisbutik. De skänker bort gamla plastgodisburkar. De är kanon
![]()
![]()
Har gjort en liten utrensning bland ryssklockorna och sålt av några. Nu senast en 170 och två 420.
Jag kände att det behövdes lite plats klocklådan för nyanskaffning av annat. Tänker att ca 15 klockor totalt kan bli lagom.
Jag förstår att det förefaller obegripligt för en del av er, men jag blir stressad av att ha för mycket. Jag vill att alla mina klockor ska ingå rotation och att det ska kännas hanterligt med handledstid för alla.
En kul detalj är faktiskt också att begreppet "utrensning" förstärker den ryska autenticiteten.
Kvar i ryss-samlingen finns nu 5 stycken som jag nu betraktar som keepers. En liten gruppbild i sommarkläder.
![]()
Uppifrån vänster, en 710 (min allra första vostok) en 170, i mitten en 420 och på nedre raden två stycken 090. Jo jag kände att man nog behöver två tunnor här i livet.
Vilka som köpt de andra kan jag givetvis inte avslöja, det vore ju som att beställa hem inbrottstjuvar och klockrånare hem till dem .Och det vill man ju inte sina medmänniskor.
![]()
Inte min Ministry med till landet...Ministry-måndag förresten.
![]()
Kul med druvor!Godmorgon medmänniskor.
Tonneau tisdag och inventering av vindruvor.
![]()
![]()