• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

branting

Cartier
Perfekt hojväder idag, så det fick bli en liten tur.
IMG_8008.jpeg
 

branting

Cartier
På ”Möllan” känns en Zvezda ’53 på brett bund bara så rätt …
IMG_2563.jpeg
Snyggt! Köpte en Zvezda själv för några månader sedan. Dock damvarianten, men jag är inte så känslig för sådant. Den hade en snygg röd stjärna på urtavlan. Hade tänkt mig ett band till den likt ditt. Men jag har inte lyckats hitta något. Får man fråga vart du köpt ditt?
IMG_8014.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Snyggt! Köpte en Zvezda själv för några månader sedan. Dock damvarianten, men jag är inte så känslig för sådant. Den hade en snygg röd stjärna på urtavlan. Hade tänkt mig ett band till den likt ditt. Men jag har inte lyckats hitta något. Får man fråga vart du köpt ditt?
IMG_8014.jpeg

Min säger hej!

Sitter på ett smalt dambund, har själv funderat på och köpa något trench-bund då bandbredden är rätt liten på dessa.

20220412_082234.jpg
 

MAz_666

Rolex
Snyggt! Köpte en Zvezda själv för några månader sedan. Dock damvarianten, men jag är inte så känslig för sådant. Den hade en snygg röd stjärna på urtavlan. Hade tänkt mig ett band till den likt ditt. Men jag har inte lyckats hitta något. Får man fråga vart du köpt ditt?
IMG_8014.jpeg
eBay.
Tror denna är rätt lik.
Annars sök på Leather Cuff Wrist Strap.
 

branting

Cartier
eBay.
Tror denna är rätt lik.
Annars sök på Leather Cuff Wrist Strap.
Tack för tipset! Den smalaste verkar vara 16 mm. Tror klockan är 10 mm om jag inte mätt fel. Men det kanske man kan fixa genom att smalna av bandet 🤔 Behövde du modda ditt eller lyckades du hitta ett som passade ändå?
 

MAz_666

Rolex
Tack för tipset! Den smalaste verkar vara 16 mm. Tror klockan är 10 mm om jag inte mätt fel. Men det kanske man kan fixa genom att smalna av bandet 🤔 Behövde du modda ditt eller lyckades du hitta ett som passade ändå?
Inget behov av moddning. Mitt bund har en lång (platt) rem under, och är nog ett för 16mm. Tror herrZvezda beskrivs med 16 ibland 17mm luggbredd.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Snyggt! Köpte en Zvezda själv för några månader sedan. Dock damvarianten, men jag är inte så känslig för sådant. Den hade en snygg röd stjärna på urtavlan. Hade tänkt mig ett band till den likt ditt. Men jag har inte lyckats hitta något. Får man fråga vart du köpt ditt?
IMG_8014.jpeg

Ville bara förtydliga vad jag menar med trench-bund. Något som hur de såg ut under ww1 då bandbredden var rätt smal. Finns nytillverkade med smala band på bla ebay

Screenshot_20230726_131815_Gallery.jpg
 

branting

Cartier
Ville bara förtydliga vad jag menar med trench-bund. Något som hur de såg ut under ww1 då bandbredden var rätt smal. Finns nytillverkade med smala band på bla ebay

Screenshot_20230726_131815_Gallery.jpg
Tackar och bockar! Har dock sett en variant (senare?) med bredare band, men där man satt fast två skinnflärpar med en nitskruv/Chicagoskruv som håller klockan. Ser ut som om MAz_666 band är ett sådant. Min tanke var att köpa ett brett natoband i läder. Kapa av flärpen på det. Skära till två flärpar i lagom bredd och fästa klockan i dessa på bandet med två nitskruvar/Chicagoskruvar. Lite svårt att förklara. Men någon förstår kanske hur jag menar. Får se hur det blir 🙂
 

Watchvintage

Cartier
Sjösatte och testa en liten Buster Sun R idag jag fick av svågern. Satt på ny begagnad motor och dragit ny el etc. Gick helt ok, kul liten lekbåt👍😀

X antal år sen jag hade båt, så ovant. Men tänkte att småtjejerna skulle få lära sig. Min uppgift som förälder enligt mig själv är som "farsan" Balo i Djungelboken..."Jag ska lära dig allt jag kan"🥰

På kvällen plocka frun fram en av alla mina drygt 20 år gamla söta Ryska bubbel jag köpt när jag jobbade i Baltikum och Ryssland. Även den här flaskan var bara att hälla ut.🤣 Kvaliteten var kass redan för 20 år sedan, men drickbar i allafall på den tiden😅

Lite synd att öppna dem, lite kuriosa, men frun har rätt. Varför ha massa flaskor som dammar och tar plats när det inte ens är drickbart. Jag såg redan på korken att det var blask. Fortfarande bubblig men brunt och smaka riktigt kass, hoppas jag inte blir sjuk av provsmakningen😅

Men klockorna håller över tid👍😎
Blev det här lite "slit och släng" uret idag som jag är lite mindre försiktig om.

20230726_150321.jpg


20230726_155444.jpg


20230726_201652.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Sjösatte och testa en liten Buster Sun R idag jag fick av svågern. Satt på ny begagnad motor och dragit ny el etc. Gick helt ok, kul liten lekbåt👍😀

X antal år sen jag hade båt, så ovant. Men tänkte att småtjejerna skulle få lära sig. Min uppgift som förälder enligt mig själv är som "farsan" Balo i Djungelboken..."Jag ska lära dig allt jag kan"🥰

På kvällen plocka frun fram en av alla mina drygt 20 år gamla söta Ryska bubbel jag köpt när jag jobbade i Baltikum och Ryssland. Även den här flaskan var bara att hälla ut.🤣 Kvaliteten var kass redan för 20 år sedan, men drickbar i allafall på den tiden😅

Lite synd att öppna dem, lite kuriosa, men frun har rätt. Varför ha massa flaskor som dammar och tar plats när det inte ens är drickbart. Jag såg redan på korken att det var blask. Fortfarande bubblig men brunt och smaka riktigt kass, hoppas jag inte blir sjuk av provsmakningen😅

Men klockorna håller över tid👍😎
Blev det här lite "slit och släng" uret idag som jag är lite mindre försiktig om.

20230726_150321.jpg


20230726_155444.jpg


20230726_201652.jpg

Kul med båt! Perfekt för att ha och leka med! Kommer själv ihåg hur kul det var o ha en båt o köra runt med som liten.

Kul med flaskan, tror inte du blir sjuk.

Här är den jag gav till mina barn o leka med, saken längst till vänster i bild är min leksak. #oligarkstyle 😇
Lurssen_APHO_L-16.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Oligarkar vidare, måste ju inventera lite bland bilarna med, undrar vilken jag skall köra idag? 😇
20230727_112911.jpg


Tog mig även en titt i hangaren, kanske dags för en liten flygtur med någon av mina plan.
20230727_113553.jpg


Mig-21an måste nog servas först... Aka Fishbed-K (Natos kodnamn). Sovjetisk atombombare tillberkad 1973 i flygplansfabrik nr 21 i Gorkij.
20230727_113753.jpg


Peacekeeper '94 på armen idag
20230727_113816.jpg


Kamov Ka-26, sovjetiskt brukshelikopter, aka Hoodlum (Natos kodnamn)
20230727_111758.jpg

20230727_111830.jpg
 

Watchvintage

Cartier
Oligarkar vidare, måste ju inventera lite bland bilarna med, undrar vilken jag skall köra idag? 😇
20230727_112911.jpg


Tog mig även en titt i hangaren, kanske dags för en liten flygtur med någon av mina plan.
20230727_113553.jpg


Mig-21an måste nog servas först... Aka Fishbed-K (Natos kodnamn). Sovjetisk atombombare tillberkad 1973 i flygplansfabrik nr 21 i Gorkij.
20230727_113753.jpg


Peacekeeper '94 på armen idag
20230727_113816.jpg


Kamov Ka-26, sovjetiskt brukshelikopter, aka Hoodlum (Natos kodnamn)
20230727_111758.jpg

20230727_111830.jpg
Nyfiken, var är du någonstans?😀
Verkar ju vara kanonkul museum.
 
Topp