• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Pripps O'clock.
20230729_203946.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Idag (natt?) känner jag mig lite high tech med en Elektronika 😎 Känns lite som att jag måste variera mig lite för att inte få epitetet ”herr Zlatoust”. Någon mer som är vaken och börjar få ångest för att semestern snart är slut?
IMG_8119.jpeg
Den där är härlig,jädrar vad jag saknar min som dog när den rasade i golvet när jag skulle ta oå mig den en dag!😪
IMG_1344.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Idag (natt?) känner jag mig lite high tech med en Elektronika 😎 Känns lite som att jag måste variera mig lite för att inte få epitetet ”herr Zlatoust”. Någon mer som är vaken och börjar få ångest för att semestern snart är slut?
IMG_8119.jpeg

Ah, där är den ju! Grattis till vinsten! Följde auktionen. Är den i lika bra skick som det såg ut på bilderna?

Jag har en med, som fungerar men alla segment lyser inte upp (några de små supertunna bondtrådarna är av till segmenten)
 

branting

Cartier
Ah, där är den ju! Grattis till vinsten! Följde auktionen. Är den i lika bra skick som det såg ut på bilderna?

Jag har en med, som fungerar men alla segment lyser inte upp (några de små supertunna bondtrådarna är av till segmenten)
Busted! Jo, den är fin och i ett bra skick. Den tredje siffran lyser dock svagt. Det stod i annonsen. När jag fick hem den och använt den en liten stund, så lade den siffran av helt 😢 Öppnade klockan nu på förmiddagen. Tänkte om jag kunde se något uppenbart som var trasigt. Allt såg bra ut. Satte ihop den igen, och vips så lyser siffra 3 igen, om än fortfarande lite svagare. Får se hur mycket glapp den är och hur länge lyckan varar 😬
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Busted! Jo, den är fin och i ett bra skick. Den tredje siffran lyser dock svagt. Det stod i annonsen. När jag fick hem den och använt den en liten stund, så lade den siffran av helt 😢 Öppnade klockan nu på förmiddagen. Tänkte om jag kunde se något uppenbart som var trasigt. Allt såg bra ut. Satte ihop den igen, och vips så lyser siffra 3 igen, om än fortfarande lite svagare. Får se hur mycket glapp den är och hur länge lyckan varar 😬

Antar att du kollat de små bondtrådarna? Det är dessa jag försökt identifiera i bilden. De skall vara intakta. Antagligen behöver du rejäl förstoring för och se hur de ser ut, mikroskop?
IMG_8119.jpeg


Skulle någon tråd vara av är det ju det som behövs repareras, inget man gör själv dock (antaligen är de tunnare än hårstrå).
 
Topp