Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De såg hela ut, men de är ju som sagt så tunna att det är svårt att avgöra om någon är lite skadad (siffran lyser ju, så helt av lär de ju inte vara). Så länge den fungerar, så ska jag inte öppna och mixtra mer med den annat än byte av batterier när det är dags. Får se vad som händer först av dettaAntar att du kollat de små bondtrådarna? Det är dessa jag försökt identifiera i bilden. De skall vara intakta. Antagligen behöver du rejäl förstoring för och se hur de ser ut, mikroskop?
![]()
Skulle någon tråd vara av är det ju det som behövs repareras, inget man gör själv dock (antaligen är de tunnare än hårstrå).
De såg hela ut, men de är ju som sagt så tunna att det är svårt att avgöra om någon är lite skadad (siffran lyser ju, så helt av lär de ju inte vara). Så länge den fungerar, så ska jag inte öppna och mixtra mer med den annat än byte av batterier när det är dags. Får se vad som händer först av detta![]()
Satt LR44 batterier i den. På nätet har jag läst att de rekommenderar LR43. Någon här som är kunnig och som kan avgöra vilket som är att föredra eller om båda fungerar lika bra?
Idag åkte min Elektronika Game&Watch-klon fram och det blev all in sovjetnostalgika![]()
![]()
Med risk för att jag inte kan de rätta benämningarna, så borde inte höjden på batterierna spela så stor roll i dessa. Det sitter ju en ”fjäderbrika” på båda sidor om dem (både över och under dem). Känns även som om det är ganska gott om utrymme i klockan när man skruvar ihop demBåda fungerar nog lika bra, samma volttal bara olika höjd på dem.
Ända problemet som jag ser är att det skulle kunna bli problem med för höga batterier är att något skulle kunna gå sönder som håller batteriet på plats. Jag kommer dock inte ihåg hur det ser ut i dessa.
En rejäl dusch med 5.56 och rejält skjut med tryckluften löser alla problem!Ah, där är den ju! Grattis till vinsten! Följde auktionen. Är den i lika bra skick som det såg ut på bilderna?
Jag har en med, som fungerar men alla segment lyser inte upp (några de små supertunna bondtrådarna är av till segmenten)
Ibland räcker det dock att svära åt och hota de ryska klockorna med en hammare för att de ska börja fungera igen. Har fungerat vid fler än ett tillfälle för migEn rejäl dusch med 5.56 och rejält skjut med tryckluften löser alla problem!
![]()
En rejäl dusch med 5.56 och rejält skjut med tryckluften löser alla problem!
![]()
Ibland räcker det dock att svära åt och hota de ryska klockorna med en hammare för att de ska börja fungera igen. Har fungerat vid fler än ett tillfälle för mig![]()
Nä, sådana måste smörjas och fjäskas för. Föredrar därför de ryskaDe rättar sig direkt in i ledet på typiskt ryskt vis! Funkar inte lika bra på kapitalist- eller godsägareklockor
![]()
Vill ha den!!!!
Så länge får denna duga då!![]()
![]()
Ja för tavlan är ju så cool!Hehe, bara sekundvisaren rör sig och det gär inte ställa tiden. Kanske får ta tag i den igen någon regning dag...
Mmmm... bundFredagsfin och fredagsgrön.
Civil 350 från ca 1973.
Go’ helg klockomaner!![]()