• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Svincoolt!



Skall bli kul o se om någon ser att du har klocka på dig...
Nä, ingen reaktion alls. Satt nyss vid fikabordet och såg verkligen till att klockan exponerades på handleden, men icke!
Dottern hemma får dock 12 poäng: "Cool, ser ut som en klocka från Matrix!"
Unnar mig en extra slurk kaffe i min ensamhet. Upplägget med olika klockor varje dag på jobbet fortsätter.
Nu har jag en leverans på G med två klockor från en svensk tillverkare i Linköping, så det kan bli lite tillfällig frånvaro från denna tråd.
20231002_100600.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nä, ingen reaktion alls. Satt nyss vid fikabordet och såg verkligen till att klockan exponerades på handleden, men icke!
Dottern hemma får dock 12 poäng: "Cool, ser ut som en klocka från Matrix!"
Unnar mig en extra slurk kaffe i min ensamhet. Upplägget med olika klockor varje dag på jobbet fortsätter.
Nu har jag en leverans på G med två klockor från en svensk tillverkare i Linköping, så det kan bli lite tillfällig frånvaro från denna tråd.
20231002_100600.jpg

Vad är det för fel på folk?! 😉

De kanske inte vågar kommentera?

Tänker: oj, vad är det där för någonting? Är det en klocka? Bäst att inte säga något...
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Vad är det för fel på folk?! 😉

De kanske inte vågar kommentera?

Tänker: oj, vad är det där för någonting? Är det en klocka? Bäst att inte säga något...
Innan lunch idag satt jag i ett videomöte med en leverantör. Jag satt närmast kameran och placerade klockarmen nästan demonstrativt tydligt år det hållet. Ingen kommentar här heller, men lite roligt att exponera min Stadium på det sättet 😁
 

branting

Cartier
Nä, ingen reaktion alls. Satt nyss vid fikabordet och såg verkligen till att klockan exponerades på handleden, men icke!
Dottern hemma får dock 12 poäng: "Cool, ser ut som en klocka från Matrix!"
Unnar mig en extra slurk kaffe i min ensamhet. Upplägget med olika klockor varje dag på jobbet fortsätter.
Nu har jag en leverans på G med två klockor från en svensk tillverkare i Linköping, så det kan bli lite tillfällig frånvaro från denna tråd.
20231002_100600.jpg
Det är bara att ge upp vad gäller att få vanligt folk att bry sig om riktiga klockor. Jag bär 19 av 20 dagar en ”diskret” zlatoust på jobbet. Kontorsmiljö så jag skulle säga att den sticker ut. Träffar mycket annat statligt folk från andra myndigheter på jobbet ink ministrar, riksbankschefen etc. En gång på över två år har jag fått en reaktion. Då var det på 60 mm zlatousten. Reaktionen bestod av kommentaren ”det var en stor klocka du hade”, utan följdfrågor. Det var efter att av misstag nästan knockat en medarbetare vid kaffeautomaten med klockan 😂 Skulle säga att dagens klocka borde kunna öppna upp för minst några frågor, exempelvis varför det är en blandning av romerska och arabiska siffror, vad den är gjord av för metall eller den udda formen etc. Men icke!
Oktober = bund även om man bär en zlatoust
IMG_8540.jpeg
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Innan lunch idag satt jag i ett videomöte med en leverantör. Jag satt närmast kameran och placerade klockarmen nästan demonstrativt tydligt år det hållet. Ingen kommentar här heller, men lite roligt att exponera min Stadium på det sättet 😁
Som jag ser det finns väl bara en sak att göra. Sätt på ett rejält bund. Det borde hjälpa.
20231002_191150.jpg
20231001_205708.jpg

Jag vet att du innerst inne vill men bara inte kommit till skott ännu.😉
 

Samlarn

Rolex
Staplat upp veden efter de sista(?) träden jag fällt på min tomt. Tyvärr har jag ingen kamin att elda i, så grannarna får ta för sig.
IMG_20231003_125424.jpg

På armen sitter en vintage Neptune.
Idag regnar det ihärdigt här på landet och det blir inte mycket gjort. Undrar om det här är det där långvariga ovädret som det står om i tidningen?
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Staplat upp veden efter de sista(?) träden jag fällt på min tomt. Tyvärr har jag ingen kamin att elda i, så grannarna får ta för sig.
IMG_20231003_125424.jpg

På armen sitter en vintage Neptune.
Idag regnar det ihärdigt här på landet och det blir inte mycket gjort. Undrar om det här är det där långvariga ovädret som det står om i tidningen?

Dags o köpa vedeldad pizzaugn?
 

MAz_666

Rolex
Hiss eller diss?

  • Vostok komandirskie boett
  • Vostok 2409 urverk med Vostok tavla o visare
  • Vostok Nvch-30 bezel
  • Spindelkrackelerat glas med
  • NOS flexband

20231004_183144.jpg

20231004_183151.jpg

20231004_190943.jpg


Funderar på om en förgylld bezel o krona skulle passa ännu bättre?
JAG tycker det där ser finfint ut.
Guldbezel möjligen, men guldkrona på silverboett blir lite väl mycket oligark i min bok.
Jag skulle nog även (istället) testa med en silvrig hårryckarlänk. (Med denna silverbezel o silverkrona).
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Heldag med kommunal budgetberedning, kaffe i pappersmugg och Slava Fridge på handleden. Helt OK mao.
20231005_100909.jpg

Bra idé (alltså klockan då)!

Klockan ser väl ut ungefär som jag mår, fasen va kul det är med magsjuka...
20231005_115829.jpg


Edit: den här visar nog bättre mitt mående... eller tja, riktigt så illa är det inte, någon stans mittemellan är nog mer nära
20231005_093648.jpg
 
Senast ändrad:
Topp