• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Dondon

Cartier
IMG_20190102_224003.jpg


Ett av mina senaste påhitt, ska bara få en sekundvisare med. Hade röd och orange men det blev inge vidare så väntar på en kromfärgad. Satte orangea visare på min klassiska scuba dude och det funkade över förväntan bra måste jag säga.
 

Beo

Patek
Första ryska i samlingen, Vostok Amphibia ”Scuba dude”
4FC382E0-4E90-46D8-B7BE-5E601B6AB4CF.jpeg

Skulle någon kunna vara vänlig och förklara hur man byter datum, kan dra ut den ett hack för att byta tid men hur gör man för datum, ta i lite mer och komma ett hack till eller göra på något annat sätt?
Grattis till en fin klocka!datum byter du genom att vrida fram visarna förbi 12 slaget och sen från 00.30 tillbaka till ca 21.00 och sedan till 00.30 och på det viset om det är flera dagar.:)finns ingen quickset tyvär.
 

Tegel-Sten

Breitling
God kväll!

Köpte en Amphibia för ett par månader sedan och har använt den nästa varje dag. Upptäckte till min förskräckelse att bezeln ramlat av under dagen. Vet inte riktigt hur det gått till. Har inte fastnat eller slagit i handen vad jag vet. Har haft loss den en gång för att matta ner den, men är ganska säker på att jag fått dit den ordentligt efteråt. Är detta vanligt att dom ramlar av?

Nu står jag i valet och kvalet att köpa en ny, likadan eller en flashigare variant som kostar lika mycket som själva klockan.
 

Beo

Patek
God kväll!

Köpte en Amphibia för ett par månader sedan och har använt den nästa varje dag. Upptäckte till min förskräckelse att bezeln ramlat av under dagen. Vet inte riktigt hur det gått till. Har inte fastnat eller slagit i handen vad jag vet. Har haft loss den en gång för att matta ner den, men är ganska säker på att jag fått dit den ordentligt efteråt. Är detta vanligt att dom ramlar av?

Nu står jag i valet och kvalet att köpa en ny, likadan eller en flashigare variant som kostar lika mycket som själva klockan.
Grattis till ett kul klockval först och främst!jag har aldrig varit med om att bezelen lossnat så det måste vara ren otur,jag skulle köpa en jag gillar och sätta dit och kolla bara att låsfjädern medföljer sen är det bara att justera vinklarna på fjädern om det är att det går för tungt/lätt.
Lycka till.
 
Senast ändrad:

Tegel-Sten

Breitling
Grattis till ett kul klockval först och främst!jag har aldrig varit med om att bezelen lossnat så det måste vara ren otur,jag skulle köpa en jag gillar och sätta dit och kolla bara att låsfjädern medföljer sen är det bara att justera vinklarna på fjädern om det är att det går för tungt/lätt.
Lycka till.
Det roliga är att det finns en uppsjö varianter och tillbehör för en liten peng. Känns som man lätt kan sätta sin personliga prägel klockan.
Får lura lite på det här med ny bezel. Tyvärr tar det väl en evighet och få hem den. Klockan fastnade i tullen i nära tre veckor.
Har ett litet problem med kronan. Kanten är aningen vass och skaver ibland mot huden. Har hittat en annan variant med en rundare topp, vet dock inte om den ens passar? Är det svårt att byta krona själv?

Bifogar en bild på eländet. Tyvärr gjorde jag ett litet misstag. Beställde nytt band innan jag fått klockan. Blev lite väl ivrig kanske. På bilderna såg tavlan betydligt mer blå ut än vad den visade sig vara i verkligheten. Den är tyvärr lite mer åt det blå/gröna-hållet. Men det ser ändå helt okej ut tycker jag.

(Och ja, jag vet att datumet är fel...)


upp.jpg
 

Beo

Patek
Det roliga är att det finns en uppsjö varianter och tillbehör för en liten peng. Känns som man lätt kan sätta sin personliga prägel klockan.
Får lura lite på det här med ny bezel. Tyvärr tar det väl en evighet och få hem den. Klockan fastnade i tullen i nära tre veckor.
Har ett litet problem med kronan. Kanten är aningen vass och skaver ibland mot huden. Har hittat en annan variant med en rundare topp, vet dock inte om den ens passar? Är det svårt att byta krona själv?

Bifogar en bild på eländet. Tyvärr gjorde jag ett litet misstag. Beställde nytt band innan jag fått klockan. Blev lite väl ivrig kanske. På bilderna såg tavlan betydligt mer blå ut än vad den visade sig vara i verkligheten. Den är tyvärr lite mer åt det blå/gröna-hållet. Men det ser ändå helt okej ut tycker jag.

(Och ja, jag vet att datumet är fel...)


upp.jpg
Ja mycket delar finns det!ser ut som du har en 710 boett så kolla efter krona till det,sen kan du kolla youtube så ser du ganska enkelt hur du byter krona.:)
 

zzaphod

Cartier
Det roliga är att det finns en uppsjö varianter och tillbehör för en liten peng. Känns som man lätt kan sätta sin personliga prägel klockan.
Får lura lite på det här med ny bezel. Tyvärr tar det väl en evighet och få hem den. Klockan fastnade i tullen i nära tre veckor.
Har ett litet problem med kronan. Kanten är aningen vass och skaver ibland mot huden. Har hittat en annan variant med en rundare topp, vet dock inte om den ens passar? Är det svårt att byta krona själv?

Bifogar en bild på eländet. Tyvärr gjorde jag ett litet misstag. Beställde nytt band innan jag fått klockan. Blev lite väl ivrig kanske. På bilderna såg tavlan betydligt mer blå ut än vad den visade sig vara i verkligheten. Den är tyvärr lite mer åt det blå/gröna-hållet. Men det ser ändå helt okej ut tycker jag.

(Och ja, jag vet att datumet är fel...)


upp.jpg
Har en Amphibian på väg hem som jag föll till föga och beställde en mintgrön bezel till innan klockan dykt upp, beroende på hur resultatet blir så kan jag ev ha antingen en original eller en tealbezel över ;)
Jag hojtar om det blir aktuellt att släppa någon av dom :)
 
Topp