Jag har faktiskt en nästan likadan export-variant på väg hem till min brevlåda. Fortfarande ett av världens coolaste dykarur!Bytte till den här endast för att märka att den endast går i någon minut, dags för service mao...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har faktiskt en nästan likadan export-variant på väg hem till min brevlåda. Fortfarande ett av världens coolaste dykarur!Bytte till den här endast för att märka att den endast går i någon minut, dags för service mao...
Jag har faktiskt en nästan likadan export-variant på väg hem till min brevlåda. Fortfarande ett av världens coolaste dykarur!
Trevligt lördagsnöje att läsa ikapp i tråden tog en stund att hamna i fas igen
Varit solokvist i 1 1/2 vecka medan familjen varit i Spanien, längsta jag varit ifrån de. Imorgon kommer de hem, ska bli skönt, saknar småtjejerna.
Samtidigt har det varit lite skönt att vara solokvist om jag ska vara ärlig...man kan bla äta lite onyttigt och vad man vill när man vill
Köpte mig två riktigt fina entrecote bitar idag och avnjöta med hemgjord potatis i ugn och vitlökssmör
Nu klurar jag på lite brieost, salami och Fuet korv och de förbaskat goda Zeta Crostini kexen. Sent att börja glufsa nu så lär väl sova lite halvkass
Kvällen till ära satte jag på mig ett favoritur och en av de första ryssuren jag köpte. Har de alldeles för sällan, så dags nu tänkte jag
Så jag förstörde lugnet för er andra så här på lördagskvällen!Japp! Kul med fler!
Har själv lite nya på gång, dock ingen 350, men väl lite annat ryssmögel...
Välkommen tillbaka, det märktes!!!
Jovisst är det skönt o vara gräsänkling ibland! ff på riktigt!
Snipern e cool!
Skickar pmHej klockomaner! Kommer att sälja av delar av min samling med vintage Vostoks och Raketas i omgångar. De får på tok för lite handledstid och kärlek hos mig. För att inte belasta forumet med onödiga säljannonser, så tänkte jag pejla intresset här. Är det några som är på jakt efter dessa? Skicka ett PM isf. Lägger upp dem på säljsidan här inom någon vecka.
Pejlat priserna på eBay och dragit av en del. Tänkte lägga upp tunnan och old ministryn för 600 kr/st. Övriga för 500 kr/st. 50 kr rabatt per klocka för de som hänger på den här tråden. Frakt tillkommer enligt önskemål om typ av frakt (rek eller vanligt brev). Alla tickade på fint när jag testade dem nu på kvällen. Men som vanligt med vintage, så kan inte några garantier lämnas. Banden som sitter på dem ingår. Kan såklart skicka fler foton eller videoklipp på dem enligt önskemål.
Byter det här inlägget mot några regler, så säg till så tar jag bort det bums!
Skickar pm
Verkar som om Old ministry:n och Compass rose:n hittat en ny ägare i trådenHej klockomaner! Kommer att sälja av delar av min samling med vintage Vostoks och Raketas i omgångar. De får på tok för lite handledstid och kärlek hos mig. För att inte belasta forumet med onödiga säljannonser, så tänkte jag pejla intresset här. Är det några som är på jakt efter dessa? Skicka ett PM isf. Lägger upp dem på säljsidan här inom någon vecka.
Pejlat priserna på eBay och dragit av en del. Tänkte lägga upp tunnan och old ministryn för 600 kr/st. Övriga för 500 kr/st. 50 kr rabatt per klocka för de som hänger på den här tråden. Frakt tillkommer enligt önskemål om typ av frakt (rek eller vanligt brev). Alla tickade på fint när jag testade dem nu på kvällen. Men som vanligt med vintage, så kan inte några garantier lämnas. Banden som sitter på dem ingår. Kan såklart skicka fler foton eller videoklipp på dem enligt önskemål.
Men mitt i ruskvädret är det ju bra att vara vattentät i alla fall!!!Godmorgon
Skönt att jobba hemma när det är ruskväder ute.
En av mina favoriterGokväll klockomaner!
Nästa omgång som säljs av inom kort och som söker ett kärleksfullt hem. Tänkte att de som hänger här i tråden får lite förtur. PM vid ev. intresse!
Lägger upp dem på säljsidan här inom någon vecka alternativt så hamnar de på Tradera.
Pejlat priserna på eBay och dragit av en del och satt det ett antal hundralappar lägre än vad jag betalade själv. Hoppas det är rimligt!
Den första är en Vostok komandirskie. Riktigt bra skick. Enligt han jag köpte den av, så har den aldrig använts vilket jag tycker ser ut att stämma. Jag kanske har använt den ungefär 10 gånger. Bandet är köpt av mig, relativt nytt och ingår.
800 kr.
Frakt tillkommer enligt önskemål om typ av frakt (rek eller vanligt brev). Aldrig varit något strul med den och den tickade på fint när jag testade dem nu på kvällen. Datumet fungerar och ändras vid 12-slaget. Men som vanligt med vintage, så kan inte några garantier lämnas. Kan såklart skicka fler foton eller videoklipp på dem enligt önskemål.
En klocka för varje veckodag är väl inget konstigt? Det har väl alla?Familjen somnade tidigt. Så ikväll ska det mysas. Nya familjemedlemmen som kom idag (efter att ha besudlats av tullen) ska presenteras för resten i Zlatoust-familjen. Hade man blottat en sådan här bild någon annanstans än här, så hade man väl hamnat på psykakuten. Men i det sällskap känner jag mig bara normalstörd Ni är ett underbart sällskap med andra ord! Trevlig kväll!
Ja, här känns det rimligt med en för varje dag på åretEn klocka för varje veckodag är väl inget konstigt? Det har väl alla?
Shit vad läcker!Наири, Nairi
Klocka ifrån Armenien (Cccp). Verkar oftast bara gjorda i helguld.
Inte min, finns lite olika, verkar vara rätt ovanlig.
Här är en damklocka.
Familjen somnade tidigt. Så ikväll ska det klockmys. Nya familjemedlemmen som kom idag (efter att ha besudlats av tullen) ska presenteras för resten i Zlatoust-familjen. Hade man blottat en sådan här bild någon annanstans än här, så hade man väl hamnat på psykakuten. Men i det sällskap känner jag mig bara normalstörd Ni är ett underbart sällskap med andra ord! Trevlig kväll!
Kvällens andra klocka som letar nytt kärleksfullt hem är en Vostok Amphibian Tonneau med fin patina. Själv har jag bara använt den ett 10-tal gånger. Bandet fick jag med när jag köpte den och det ingår. Dock har förra ägaren gjort egna hål i det som inte är så snyggt gjorda. Men det fungerar om man inte är så petig.
1000 kr.
Frakt tillkommer enligt önskemål om typ av frakt (rek eller vanligt brev). Aldrig varit något strul med den och den tickade på fint när jag testade dem nu på kvällen. Men som vanligt med vintage, så kan inte några garantier lämnas. Kan såklart skicka fler foton eller videoklipp på dem enligt önskemål.
Japp, grön tavla med patina (lite krackelerad). Sekundvisaren ser nästan lite bronsig ut. Kan kanske varit röd men solblekts? Klockan såld till medlem i tråden.Är det gröna tavlan på den? Har sett ett par till på bild, med gula sekundvisare så det är nog inte bara på den här skärmen då.
Pm:at.
Tack för ett roligt möte! Det är första gången som jag träffar någon med en Super Compressor i orginal. Vi får göra om det här någon gång.Mycket trevligt kort lunchmöte idag med @Samlarn
Fantastisk samling så förstår bakgrunden till användarnamnet
Blev lite av en Compressor träff, bör vara lite unikt foto tänker jag
Två original och två re-issue!
Lite festligt, jag har trott att min "gröna" compressor till höger var solblekt, men troligen gjordes de i två varianter om man jämför med den "röda" längst till vänster.