Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har slängt lystra blickar efter klockor med den där urtavlan i flera år.Mmmm!min Tereshkova tavla kom idag så lite puts och relume på index,tackar @Samlarn för att du fixa den åt mig!
Den ska monteras i en modern tunna och jag tror det blir en mysig mod.
Mycket nöjde med din nya Slava! @Rikala
Mycket nöjde med din nya Slava! @Rikala
Kan verkligen inte allt om alla boetter, men de vanliga Generaliskie-uren sitter ju närmast alltid i Albatrossar alternativt de med "askfats-bezelerna" och med kronan kl. 2.Är det här någon ovanlig boett? Eller ser den bara skum ut för den saknar bezel?
Grattis till ett grymt köp!Idag anlände den. Kronjuvelen i min lilla samling Som någon skrev här tidigare, så skakar även jag så jag knappt kan skriva på mobilen. Själv skrev jag för ca 2 år sedan att jag nästan var villig att avstå min njure för att få lägga vantarna på en sådan här klocka. Grymt nervös för att Posten skulle klanta bort paketet eller att säljaren skulle lagt en tegelsten i paketet. Men icke, posten skötte sig exemplariskt och säljaren visade sig vara av den ärliga typen (dock köpt från honom tidigare, men klockor i en helt annan prisklass).
Grattis till ett riktigt grymt köp!Idag anlände den. Kronjuvelen i min lilla samling Som någon skrev här tidigare, så skakar även jag så jag knappt kan skriva på mobilen. Själv skrev jag för ca 2 år sedan att jag nästan var villig att avstå min njure för att få lägga vantarna på en sådan här klocka. Grymt nervös för att Posten skulle klanta bort paketet eller att säljaren skulle lagt en tegelsten i paketet. Men icke, posten skötte sig exemplariskt och säljaren visade sig vara av den ärliga typen (dock köpt från honom tidigare, men klockor i en helt annan prisklass).
Idag anlände den. Kronjuvelen i min lilla samling Som någon skrev här tidigare, så skakar även jag så jag knappt kan skriva på mobilen. Själv skrev jag för ca 2 år sedan att jag nästan var villig att avstå min njure för att få lägga vantarna på en sådan här klocka. Grymt nervös för att Posten skulle klanta bort paketet eller att säljaren skulle lagt en tegelsten i paketet. Men icke, posten skötte sig exemplariskt och säljaren visade sig vara av den ärliga typen (dock köpt från honom tidigare, men klockor i en helt annan prisklass).
Slapp sälja en njure. Blev ett muntligt avtal med frugan om att inte köpa fler klockor på några år istället Men det känns värt detKul!!! Snygg!
Ps. Var det värt njuren?
Skön linje i din samling jue!Slapp sälja en njure. Blev ett muntligt avtal med frugan om att inte köpa fler klockor på några år istället Men det känns värt det
... och med en NVCh-tavla?!"Spolen"
Rotade runt i gamla lådor och hittade "spolen" igen. En fabriksarbetare har varit kreativ med en "tunna" på en lunchrast.
Nja, det ser ut som en så'n men tveksamt om den här är äkta. Sekundvisaren kanske är äkta?... och med en NVCh-tavla?!
Grym!!!
Sitter ju varken med din klocka i handen, eller med tjocka glasögon framför skärmen, men nog ser det ut som att Oleg bytt bezel och sedan råkat ramla in i svarv och fräs med en sån här:Nja, det ser ut som en så'n men tveksamt om den här är äkta. Sekundvisaren kanske är äkta?
Allt är skrot med den här klockan men den har karaktär tycker jag.
Jo, det är en "tunna" förvandlad till en spolformad boett. Kreativt tycker jag. Jag gillar den tvålformade boetten.Sitter ju varken med din klocka i handen, eller med tjocka glasögon framför skärmen, men nog ser det ut som att Oleg bytt bezel och sedan råkat ramla in i svarv och fräs med en sån här:
Zirkonium är en fascinerande metall. Ändrar färg från nästan svart, till grå och ibland gråblå beroende på ljuset i rummet. Armbandet är tillverkat av en kille i Ukraina. Grymt sköna. Har ett även till en liten zlatoustGrattis till ett riktigt grymt köp!
Nu vill vi bara se lite wrist shots!
Jo, det är en "tunna" förvandlad till en spolformad boett. Kreativt tycker jag. Jag gillar den tvålformade boetten.
Klockan är moddad men det är lite mer arbete med en så'n här modd än att bara byta lite delar. Lite inslag av hantverk.
Jag tror att jag ska byta till en enklare urtavla på den här senare. Det blir ett senare projekt.
Men shit vilken tavla! Är det alltså damaskusstål som är tekniken bakom? Det här är ett av de mest imponerande armbandsur jag tror jag har sett!Zirkonium är en fascinerande metall. Ändrar färg från nästan svart, till grå och ibland gråblå beroende på ljuset i rummet. Armbandet är tillverkat av en kille i Ukraina. Grymt sköna. Har ett även till en liten zlatoust
Jo, jag trodde ju det när jag köpte den. Impulsköp eftersom priset var som för en vanlig klocka. Efter att ha kontrollerat efteråt ( tyvärr ) så verkar i stort sett alla jag frågar överens om att det är någon på fabriken som varit kreativ. Det behöver inte ens vara på Vostoks fabrik. Det är ganska enkla maskiner som kan göra det där jobbet.Det kan inte vara en prototyp? Ser ju ut på bild som den är seriöst gjord?
Tack! Japp, damaskusstål i urtavlan.Men shit vilken tavla! Är det alltså damaskusstål som är tekniken bakom? Det här är ett av de mest imponerande armbandsur jag tror jag har sett!