• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Dagens, som jag tagit över ifrån @Ackee

Exakta Slava 26 juveler IMP
20240205_094944.jpg

Mmmm!min Tereshkova tavla kom idag så lite puts och relume på index,tackar @Samlarn för att du fixa den åt mig!👍😍
image.jpg

Den ska monteras i en modern tunna och jag tror det blir en mysig mod.😊
Jag har slängt lystra blickar efter klockor med den där urtavlan i flera år.
Normalt aktar jag mig för urtavlor med symboler på eftersom jag ibland inte förstår dem. Den där urtavlans symbolik är svår att ta miste på och jag gillar dessutom symboliken.
Nu "snubblade" jag över två stycken "stukade" klockor med den mysiga urtavlan. Det är klart att jag passade på att fixa ett ex. till en av de trevligaste medlemmarna i forumet.
Skitsnygg urtavla alltså!

IMG_9621.jpeg
Idag anlände den. Kronjuvelen i min lilla samling 😍 Som någon skrev här tidigare, så skakar även jag så jag knappt kan skriva på mobilen. Själv skrev jag för ca 2 år sedan att jag nästan var villig att avstå min njure för att få lägga vantarna på en sådan här klocka. Grymt nervös för att Posten skulle klanta bort paketet eller att säljaren skulle lagt en tegelsten i paketet. Men icke, posten skötte sig exemplariskt och säljaren visade sig vara av den ärliga typen (dock köpt från honom tidigare, men klockor i en helt annan prisklass).

IMG_9621.jpeg
Idag anlände den. Kronjuvelen i min lilla samling 😍 Som någon skrev här tidigare, så skakar även jag så jag knappt kan skriva på mobilen. Själv skrev jag för ca 2 år sedan att jag nästan var villig att avstå min njure för att få lägga vantarna på en sådan här klocka. Grymt nervös för att Posten skulle klanta bort paketet eller att säljaren skulle lagt en tegelsten i paketet. Men icke, posten skötte sig exemplariskt och säljaren visade sig vara av den ärliga typen (dock köpt från honom tidigare, men klockor i en helt annan prisklass).
Grattis till ett grymt köp!😍

IMG_9621.jpeg
Grattis till ett riktigt grymt köp! 😍😍😍
Nu vill vi bara se lite wrist shots!

IMG_9621.jpeg

Kul!!! Snygg!

Ps. Var det värt njuren? 😇

Sitter ju varken med din klocka i handen, eller med tjocka glasögon framför skärmen, men nog ser det ut som att Oleg bytt bezel och sedan råkat ramla in i svarv och fräs med en sån här:
1707229448737.jpeg
Jo, det är en "tunna" förvandlad till en spolformad boett. Kreativt tycker jag. Jag gillar den tvålformade boetten.
Klockan är moddad men det är lite mer arbete med en så'n här modd än att bara byta lite delar. Lite inslag av hantverk.
Jag tror att jag ska byta till en enklare urtavla på den här senare. Det blir ett senare projekt.

IMG_20200731_124408.jpg

Jo, det är en "tunna" förvandlad till en spolformad boett. Kreativt tycker jag. Jag gillar den tvålformade boetten.
Klockan är moddad men det är lite mer arbete med en så'n här modd än att bara byta lite delar. Lite inslag av hantverk.
Jag tror att jag ska byta till en enklare urtavla på den här senare. Det blir ett senare projekt.

IMG_20200731_124408.jpg

Det kan inte vara en prototyp? Ser ju ut på bild som den är seriöst gjord?

Zirkonium är en fascinerande metall. Ändrar färg från nästan svart, till grå och ibland gråblå beroende på ljuset i rummet. Armbandet är tillverkat av en kille i Ukraina. Grymt sköna. Har ett även till en liten zlatoust 🙂
IMG_9645.jpeg

IMG_9644.jpeg

IMG_9627.jpeg
Men shit vilken tavla! Är det alltså damaskusstål som är tekniken bakom? Det här är ett av de mest imponerande armbandsur jag tror jag har sett! 😍

Det kan inte vara en prototyp? Ser ju ut på bild som den är seriöst gjord?
Jo, jag trodde ju det när jag köpte den. Impulsköp eftersom priset var som för en vanlig klocka. Efter att ha kontrollerat efteråt ( tyvärr ) så verkar i stort sett alla jag frågar överens om att det är någon på fabriken som varit kreativ. Det behöver inte ens vara på Vostoks fabrik. Det är ganska enkla maskiner som kan göra det där jobbet.
Den som har gjort hantverket har gjort ett bra jobb tycker jag. Den är snyggare än en vanlig "tunna" tycker jag.
Jag har en liknande som förmodligen har samma bakgrund ( nu när det är tonneau-tisdag )

IMG_20221206_161005.jpg

Jag tycker att de är roliga. Ser jag fler varianter så kanske jag köper. Det krävs lite mer hantverk att modda en så'n här än att bara byta en bezelring liksom.

Halloj urvänner🤗
Har en vintage Vostok tunna som får lite hjälp att ticka på igen. Men kronan med arm är sliten. Någon som sitter på en extra?🙏😀

Förövrigt på väg till sent möte med försvarskopplng. Då åker ryska Nato-uret på😅 Jag kan ju inte låta bli att vara lite busig ibland😅

20240206_171608.jpg

Tillbaka
Topp