• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Jag är sugen på att modda min Amphibie Neptune lite. Jag siktar på en batman-bezel och så adaptrar så att jag kan fästa ett svart silikonband jag har liggande. Men visare värkar knöligt vad gäller 24-visaren! Jag hade velat ha en blå visare.

Någon som vet mått på 960 24h visare?

24xx verket har visarmåtten(hålen)
1.40 x 0.88 x 0.17mm hoppas det kan hjälpa!:) men jag har inte måttet på gmt visaren.

Senast ändrad:
Hej.
Sportar en av mina gamla Vostoks idag.
IMG_20190307_153503.jpg
IMG_20190307_152958.jpg

Är det någon som kan berätta vad modellen heter? Boetten ser ju ut som en 09, men det hette dom väl inte "back in the days" 18mm mellan bandhornen och mekaniskt verk.
Gissar att det är lite frankenvarning på den, men jag ser det mest som otroligt mycket klocka för pengarna... Är lite kär i tavlan måste jag erkänna!
Har säkert legat oanvänd i ett halvår men sista veckan har den gått konstant och varit på armen till och från. +5 sekunder!

Mvh

Hej.
IMG_20190307_153503.jpg
IMG_20190307_152958.jpg

Är det någon som kan berätta vad modellen heter? Boetten ser ju ut som en 09, men det hette dom väl inte "back in the days" 18mm mellan bandhornen och mekaniskt verk.
Gissar att det är lite frankenvarning på den, men jag ser det mest som otroligt mycket klocka för pengarna... Är lite kär i tavlan måste jag erkänna!
Har säkert legat oanvänd i ett halvår men sista veckan har den gått konstant och varit på armen till och från. +5 sekunder!

Mvh
Lite franken är det nog. Tavlan kan jag inte säga så mycket om men den ser lite för fräsch ut för att vara drygt 30 år.
Boetten är ny. De gamla var kantigare och har en slipning på ovansidan som strålar ut från mitten, typ. Men rolig klocka är det som du säger.

Jag är sugen på att modda min Amphibie Neptune lite. Jag siktar på en batman-bezel och så adaptrar så att jag kan fästa ett svart silikonband jag har liggande. Men visare värkar knöligt vad gäller 24-visaren! Jag hade velat ha en blå visare.

Någon som vet mått på 960 24h visare?

Jag har snöat in p GMT komplikationer och googlar märken o modeller hela tiden. En ryss vore ju lite annorlunda och väldigt prisvärd. Fungerar den bra? Är det en "äkta" GMT, alltså att man har gmt-visaren på hemtid och kan snabbställa timvisaren till sin nya lokala tid?? Snygg va den iaf!

Jag har snöat in p GMT komplikationer och googlar märken o modeller hela tiden. En ryss vore ju lite annorlunda och väldigt prisvärd. Fungerar den bra? Är det en "äkta" GMT, alltså att man har gmt-visaren på hemtid och kan snabbställa timvisaren till sin nya lokala tid?? Snygg va den iaf!

Nej, någon äkta är det inte. Man får rotera bezeln för att få till den andra tidszonen. Men visst funkar den bra! Den tvärstannade på skidresan när det var neråt -18 och 25 sekundmeter i byarna, men det är väl inte konstigt. Så fort oljan tinade igen så startade den. Har för mig den höll sig bra i tid när jag mätte den som ny också.

I stort helnöjd, inte minst för 900:- ny. Bytt armband, för originalet är väldigt skramligt och ganska obekvämt.

Lite franken är det nog. Tavlan kan jag inte säga så mycket om men den ser lite för fräsch ut för att vara drygt 30 år.

Boetten är ny. De gamla var kantigare och har en slipning på ovansidan som strålar ut från mitten, typ. Men rolig klocka är det som du säger.

Aha, tack! Jag trodde kanske att det var någon liten Kazakisk (lr vart den nu kom ifrån...) farbror som hade polerat den. :blackeye:
Totalfranken med andra ord! :)
Men för 250ish kr gör ju inte det så mycket.
Har köpt på mej en del under åren, men aldrig direkt funderat om det är "rätt", mest bara kollat på om jag gillar modellen, och att det är billigt... :angel:
Mvh

Hej.
IMG_20190307_153503.jpg
IMG_20190307_152958.jpg

Mvh
Boetten är 119 men någon verkar ha polerat den en aning, urtavlan är nytillverkad och ej av Vostok (troligen från Ukraina).

Aha, tack! Jag trodde kanske att det var någon liten Kazakisk (lr vart den nu kom ifrån...) farbror som hade polerat den. :blackeye:
Totalfranken med andra ord! :)
Men för 250ish kr gör ju inte det så mycket.
Har köpt på mej en del under åren, men aldrig direkt funderat om det är "rätt", mest bara kollat på om jag gillar modellen, och att det är billigt... :angel:
Mvh
Rätt eller fel?!huvudsaken man gillar klockan är ju det som är viktigt!och den är skitfin!:)

Haha, javisst, bara en sådan sak!
Kanske det finns en äkta del på den iaf.
Kanske...
Åja, så tokig är den inte. En klassisk "tunna". Urtavlan är skitläcker. :hungry: Kronan är orginal och det är inte så vanligt längre.
img_20190307_153503-jpg.1058090

Om det är den urtavla som jag tror att det är så är urtavlan champagnefärgad? Ett slitet brunt lädernato skulle kanske höja den ännu mer men det är ju en smaksak. :cigar:

Senast ändrad:
Haha, javisst, bara en sådan sak!
Kanske det finns en äkta del på den iaf.
Kanske...
Hahaha! det som är "fel" är urtavlan och sekundvisaren och möjligen att den är lite hårt polerad.. Annars är det rätt delar.. Det finns en gammal liknande urtavla men den har ej Amphibia tryckt på tavlan utan endast Boctok. Den där är ju jätte fin även fast inte allt är riktigt rätt.. :D

Ja nu har fler av er visat era nya alster så då måste jag med påsta min no datescuba dude som jag fick idag:D!jag skickar extra tack till @Samlarn som fixade den åt mig!:)
1551985151501726321874158923545.jpg
Den är riktigt skön den där! Den är ju ganska ovanlig när den saknar datum och samtidigt är en "transitional" watch. D.v.s. ursprungsmärkningen saknas på urtavlans nederkant. Tidigt 90-tal. Det som är ännu mera märkligt är väl att den ( urtavlan ) verkar "skimra" i grönt. De jag har sett tidigare har varit svarta.
Snygg som f-n Beo! Grattis!

Den är riktigt skön den där! Den är ju ganska ovanlig när den saknar datum och samtidigt är en "transitional" watch. D.v.s. ursprungsmärkningen saknas på urtavlans nederkant. Tidigt 90-tal. Det som är ännu mera märkligt är väl att den ( urtavlan ) verkar "skimra" i grönt. De jag har sett tidigare har varit svarta.
Snygg som f-n Beo! Grattis!
Tack för både det och att du fixade den åt mig!:)

Åja, så tokig är den inte. En klassisk "tunna". Urtavlan är skitläcker. :hungry: Kronan är orginal och det är inte så vanligt längre.
img_20190307_153503-jpg.1058090

Om det är den urtavla som jag tror att det är så är urtavlan champagnefärgad? Ett slitet brunt lädernato skulle kanske höja den ännu mer men det är ju en smaksak. :cigar:
Japp, champagnefärgad tavla, och det gröna är supermatt. Det blev en ganska usel bild...
Ska steppa upp mitt innehav av 18mm band. Det där är mer "man tager vad man haver"...

Japp, champagnefärgad tavla, och det gröna är supermatt. Det blev en ganska usel bild...
Ska steppa upp mitt innehav av 18mm band. Det där är mer "man tager vad man haver"...
Även om den där tavlan är en ny upplaga av en gammal klassisk Vostok Amphibian så tror jag att det inte är så lätt att hitta dem. Det skulle nog kunna göras ganska snygga moddar med den där urtavlan.

Tillbaka
Topp