• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Tack! Jag hade glömt vad den heter i modellnumret. Helt original kan vara svårt. Men rätt case och hyfsat rätt tavla. Aldrig haft en vostok och det är den här som lockar då jag älskat Andersons filmer sen jag såg The Royal Tenenbaums 2001.

Tack för bra tips. Det är ju det svåra när man vill ha en rysk klocka men inte stödja ryssen i dags läge. Så beggad är att föredra. Ska kolla runt på dina tips.

Om du är beredd att använda google translate kan du köpa direkt ifrån Ukraina, ofta billigare än ebay. T.ex. på olx.ua eller violity.com, betalning sker oftast direkt till kort, med t.ex. paysend.com

Dagens...
20241102_141409.jpg

På tal om romerska siffror så har jag dykt på denna Sturmanskie. Vit urtavla är i detta sammanhang relativt ovanligt, även om det kanske inte är unikt.

Två saker sticker dock ut negatitv med denna; De två små visarna passar inte till denna tavla. De är helt enkelt för långa. Har man väl sett det kan man inte sluta stirra på det :D . Dock är det relativt enkelt åtgärdat, genom att man helt enkelt byter visare. Jag blir dock inte klok på urtavlan. Vid en första anblick ser den OK ut, men om jag kikar mer noggrant tycker jag att den ser väldigt platt ut, som att den nästan bara är en billigt printad urtavla, men jag kan ju ha fel. Jag har dock lyckats dumpa priset på den riktigt ordentligt, så ev kan det bli så att jag slår till bara för att urverk och boett är värt en del pengar.
1730821647979.png

1730822086219.png

Poljot24 har nedanstående, som i mina ögon ser mer intressant ut. Som synes är tavlan mer levande med applicerade indexpluttar och mer liv runt sub-tavlorna. Priset ligger dock på relativt avskräckande 395 € plus frakt...
1730822238848.png

På tal om romerska siffror så har jag dykt på denna Sturmanskie. Vit urtavla är i detta sammanhang relativt ovanligt, även om det kanske inte är unikt.

Två saker sticker dock ut negatitv med denna; De två små visarna passar inte till denna tavla. De är helt enkelt för långa. Har man väl sett det kan man inte sluta stirra på det :D . Dock är det relativt enkelt åtgärdat, genom att man helt enkelt byter visare. Jag blir dock inte klok på urtavlan. Vid en första anblick ser den OK ut, men om jag kikar mer noggrant tycker jag att den ser väldigt platt ut, som att den nästan bara är en billigt printad urtavla, men jag kan ju ha fel. Jag har dock lyckats dumpa priset på den riktigt ordentligt, så ev kan det bli så att jag slår till bara för att urverk och boett är värt en del pengar.
1730821647979.png

1730822086219.png

Poljot24 har nedanstående, som i mina ögon ser mer intressant ut. Som synes är tavlan mer levande med applicerade indexpluttar och mer liv runt sub-tavlorna. Priset ligger dock på relativt avskräckande 395 € plus frakt...
1730822238848.png

Tja, den 2a var ju klart snyggast. Men till ett bra pris kan man ju faktiskt även byta tavla om man inte kommer överens med den på den 1a 😁

Tillbaka
Topp