Det där med grönt fett; Är det grönt eller belyser du med ljus på något sätt så att fettet syns på detta sätt?
Det är bara grönt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där med grönt fett; Är det grönt eller belyser du med ljus på något sätt så att fettet syns på detta sätt?
Riktigt ball!God fortsättning! Vi inleder året med samlingens första tillskott, en Strela från ca. 1959-1960 i kyrilliskt utförande.
![]()
God fortsättning! Vi inleder året med samlingens första tillskott, en Strela från ca. 1959-1960 i kyrilliskt utförande.
![]()
Wow, riktigt grym!God fortsättning! Vi inleder året med samlingens första tillskott, en Strela från ca. 1959-1960 i kyrilliskt utförande.
![]()
Detta är en udda variant som säljaren kallar NVCh-20. Urtavlan ser kanske lite misstänkt fin ut. Boetten är helt ny för mig. Någon som vet vad det är - fynd eller skräp. Dyr är den oavsett
![]()
![]()
![]()
Drygt 10 000 kr...Den där är speciell, alltså boetten då! Budade på en bättre begagnad för ett tag sedan, men vann inte budgivningen. Kommer inte ihåg hur tavlan såg ut.
Osäker på ref, men boetten är nog helt kosher. Tavlan ser ny ut, killgissar nytillverkad tavla i gammalt utseeende?
Iofs kanske nos då man ser lite smuts på de vita prickarna?
NVCh 20, säljaren vill nog bara få ut mer pengar.
Vad är det för pris på den?
Drygt 10 000 kr...
Om vi antar att det skulle vara en "NVCh-20" så hade det nog även varit fel med ett datumfönster![]()
Ja, jag kan bara hålla med
Jag undrar om inte det är diskuterat tidigare om att det är en prototyp boett som kommit utanför fabriken?har för mig att det diskuterats på Wus.Detta är en udda variant som säljaren kallar NVCh-20. Urtavlan ser kanske lite misstänkt fin ut. Boetten är helt ny för mig. Någon som vet vad det är - fynd eller skräp. Dyr är den oavsett
![]()
![]()
![]()
Jag undrar om inte det är diskuterat tidigare om att det är en prototyp boett som kommit utanför fabriken?har för mig att det diskuterats på Wus.![]()
Tänk då en annan som är 30+30!Men, det var ju i slutet av september förra året, sådant kan man ju inte komma ihåg när man är 30+...
Fanns ju iallafall med i en katalog.
![]()
Tänk då en annan som är 30+30!![]()
Men, där är den ju, tom med exakt samma tavla! Jag hade också helt glömt detta, eftersom jag är lite drygt 30+(+)...Tänk då en annan som är 30+30!![]()
Men, där är den ju, tom med exakt samma tavla! Jag hade också helt glömt detta, eftersom jag är lite drygt 30+(+)...
Då är det alltså inte en prototyp, dock en hyfsat ovanlig modell. MEN, är den verkligen värd 10 000 kr...
Frågar ni en killgissare, så är det en lite ovanlig boett man stoppat i en "NVCh-liknande" tavla, och sedan kallat den för NVCh20 för att få ut lite mera kosing.Kan ju vart en modell som aldrig såldes... även om den kom med i katalog. ?
Frågar ni en killgissare, så är det en lite ovanlig boett man stoppat i en "NVCh-liknande" tavla, och sedan kallat den för NVCh20 för att få ut lite mera kosing.
In my humble ...
Min klenod är väl en av de som kan påstås vara NVCh20?
Ryska klockor på KS?
Glad ryssfredag! Angående klockan - kort historia: ta inte mektips från mig; saker ramlar isär. 😂klocksnack.se