• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fredagskvällen fortsätter och jag måste erkänna att det är vansinnigt svårt att snabbt läsa av tiden på ett 24-timmars-ur. Får nog bli en mer vanlig klocka på handleden i morgon...
20241220_205840.jpg

Dagens i-landsproblem... 😉

Gårdagen en mysig felpost i ”senaste tråden jag kollade”. Men igår Lillejul med julmat/julbord, ett likadant med bästa vännerna idag på lunchen, idag på julaftonskvällen: lyxmat som INTE är julmat!
Igår Poljot Aviator, idag julig Old Ministry.
God jul vänner!
IMG_4887.jpeg

IMG_4888.jpeg

Senast ändrad:
julledigheten har spenderats med att fixa klockor. Bland annat detta urverk som satt i min titanvostok när jag klickade hem den. Tyvärr var balansfjäderna krokig. Tror jag har lyckats räta ut den men verket vill ändå inte gå. Så efter lite vidare undersökning så hittade jag ett trasigt tredje hjul. En klassiker på 2416. Jag tänkte beställa reservdelar men försöker undvika att beställa från Ryssland. Köper hellre från Ukraina 🇺🇦. Är det nån som har tips om var man kan få tag på tredje hjul?

IMG_8591.jpeg
IMG_8592.jpeg
IMG_8498.jpeg

julledigheten har spenderats med att fixa klockor. Bland annat detta urverk som satt i min titanvostok när jag klickade hem den. Tyvärr var balansfjäderna krokig. Tror jag har lyckats räta ut den men verket vill ändå inte gå. Så efter lite vidare undersökning så hittade jag ett trasigt tredje hjul. En klassiker på 2416. Jag tänkte beställa reservdelar men försöker undvika att beställa från Ryssland. Köper hellre från Ukraina 🇺🇦. Är det nån som har tips om var man kan få tag på tredje hjul?

IMG_8591.jpeg
IMG_8592.jpeg
IMG_8498.jpeg
Ska kolla om jag har.😊

Ska kolla om jag har.😊

IMG_8591.jpeg
IMG_8592.jpeg
IMG_8498.jpeg
Fanå!1a hjulen och 2a hjulet men inget 3e hjul kvar tyvärr.😔

IMG_8591.jpeg
IMG_8592.jpeg
IMG_8498.jpeg

Kanske har, kan inte kolla just nu dock...

Tillbaka
Topp