• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Gått och sneglat på denna ett tag men nu tog jag och beställde en! :D
Får börja plöja alla 165 sidorna här nu men innan dess måste jag ju fråga om någon här har eller har haft denna? :)
Vostok_Amfibia_070799-01-max-1800.jpg
Snygg klocka. Fint balanserad urtavla med bara tre färger som ligger i skarp kontrast med varandra.
Jag gillar egentligen inte datum på urtavlor men den här urtavlan gör en annorlunda datumvisning. Bra tänkt.
Tror att din klocka har samma urverk som den här. Vostoks 2416b. En riktig "arbetshäst".
racing.jpg

Snygg klocka. Fint balanserad urtavla med bara tre färger som ligger i skarp kontrast med varandra.
Jag gillar egentligen inte datum på urtavlor men den här urtavlan gör en annorlunda datumvisning. Bra tänkt.
Tror att din klocka har samma urverk som den här. Vostoks 2416b. En riktig "arbetshäst".
racing.jpg
Den har så många rätt att jag måste testa, inga stora pengar heller. :)
Jag är löjligt svag för compressor stil men har ingen för tillfället.
Enda jag är orolig för är storleken på kronorna och att det bara är 20mm.

Mycket tjusig. Den hamnar absolut på min "att köpa lista".
Det där är nog en av de bättre klockor - av de ryska - som jag har. En av de modernaste också. Jag köper nästan bara vintage annars. Den där är var "flong-ny" när jag fick den. Helst hade jag velat ha ett "knallgult" armband eller ett i orange till den men hittade inga just då.
Den känns väldigt gedigen på armen. Den går i min rotation av klockor. :pompus:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp