Den här fick jag hem i dag. Får den vara i tråden fast den kommer från Vitryssland?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klart!den är vit och det hela var ryssland så det passar ju,en fin Луч för övrigt!Den här fick jag hem i dag. Får den vara i tråden fast den kommer från Vitryssland?
Mmmm!stora lume prickar.Kändes som det är Fredag fast det inte är det idag.. Fel datum har jag med ser jag men det är mindre viktigt
Grymt!! Och gullvivor har ni redan hos dig ser jag!! Härligt!!Trevlig Valborg alla Ryssvänner och hoppas ni får ha brasa hos er!
Jupp!våren när den är som bäst!Grymt!! Och gullvivor har ni redan hos dig ser jag!! Härligt!!
Snygg!horologins svar på snickar glädje!Trevlig Valborg.
Tänkte dela med mig av lite bilder på ett av de senaste köpen.
Som samlare letar jag ju efter det ovanliga i klockor. Ibland ser man ryska klockor där nå'n har modifierat boetten. Ryssarna kallar tydligen de klockorna för "kotletter". Hur vanligt eller ovanligt det är kan man ju diskutera. Är det bra utfört och en snygg idé så köper jag - om det inte är för dyrt.
Den här annonserades ut som en boett i stål och det tror jag inte att det är.
"Kotletter" brukar vara gjorda av boetten "tunnan" men det här urverket brukar inte passa i "tunnan".
*hahaha* Ja, den är lite "överjobbad".Snygg!horologins svar på snickar glädje!
Ja jävlar den var ruggigt tuff Vad kostar en ”kotlett” och hur hittar man dem?Trevlig Valborg.
Tänkte dela med mig av lite bilder på ett av de senaste köpen.
Som samlare letar jag ju efter det ovanliga i klockor. Ibland ser man ryska klockor där nå'n har modifierat boetten. Ryssarna kallar tydligen de klockorna för "kotletter". Hur vanligt eller ovanligt det är kan man ju diskutera. Är det bra utfört och en snygg idé så köper jag - om det inte är för dyrt.
Den här annonserades ut som en boett i stål och det tror jag inte att det är.
"Kotletter" brukar vara gjorda av boetten "tunnan" men det här urverket brukar inte passa i "tunnan".
Det svåra är ju att hitta dem. Man måste vara säker på hur klockorna ser ut i orginal först. När man är säker på det så kan man känna igen en "kotlett". Jag brukar inte se dem så ofta och jag tror att det beror på att om nå'n lagt ner mycket tid och jobb på att få till en boett som de vill ha den så "släpper" de nog inte gärna den ifrån sig.Ja jävlar den var ruggigt tuff Vad kostar en ”kotlett” och hur hittar man dem?
Tack för input, väldigt intressantDet svåra är ju att hitta dem. Man måste vara säker på hur klockorna ser ut i orginal först. När man är säker på det så kan man känna igen en "kotlett". Jag brukar inte se dem så ofta och jag tror att det beror på att om nå'n lagt ner mycket tid och jobb på att få till en boett som de vill ha den så "släpper" de nog inte gärna den ifrån sig.
Det konstiga är att man kan hitta dem från priser runt 1 000 kr upp till ca 3 000 kr. Billigt tycker jag eftersom det nog inte är så lätt att göra det bra. Det ligger nog ganska mycket tid och jobb bakom en bra "kotlett"?
Det är bara ut och leta. Eller så köper du nå'n av mina. De ligger inte riktigt i linje med min samling. Jag har köpt dem för att jag tycker att de ligger för lågt i pris.Tack för input, väldigt intressant
Snygg combo!Sliten jacka, sliten klocka och sliten snubbe
Grattis!vilken härlig vår klocka du har där!min lilla modd hälsar!
Tackar, hade faktiskt önskat att det var en 090 boett istället men det får duga. Min första riktiga klocka jag någonsin ägt var en Komandirskie med svarta TANK tavlan som jag fick i present i min barndom den gamla CCCP tillverkade amphibian 090 boetten som du har är helt klart bäst enligt min ödmjuka meningGrattis!vilken härlig vår klocka du har där!min lilla modd hälsar!
Ja 090 tonneau är en trevlig boett men jag önskar att lugg vidden var 22mm som på NVCh-30an för den bandbredden gillar jag,som på din för det var väl 22?Tackar, hade faktiskt önskat att det var en 090 boett istället men det får duga. Min första riktiga klocka jag någonsin ägt var en Komandirskie med svarta TANK tavlan som jag fick i present i min barndom den gamla CCCP tillverkade amphibian 090 boetten som du har är helt klart bäst enligt min ödmjuka mening
Det är 20mm på minJa 090 tonneau är en trevlig boett men jag önskar att lugg vidden var 22mm som på NVCh-30an för den bandbredden gillar jag,som på din för det var väl 22?
Ja det är en ok bredd med men favo är 22,men gillar man klockorna så funkar 18 oxå!Det är 20mm på min
Wow, mycket fin. Grattis till den.
Tack, det var en chansning då jag allt som oftast är väldigt konservativ och drar mig inför starka färger men tycker att den gick hemWow, mycket fin. Grattis till den.
extremt snygg kombo
Har precis beställt en.Jahopp, då var den tillbaka på det svarta originalgummit igen.
Det blev för sommrigt/orange med det andra helt enkelt!
Upptäckte dock att bandsprintarna till originalbandet har för små spetsar och skapar ett sjukt störigt klickljud.
De är nu utbytta mot grövre doningar men jösses vad jag längtar efter Bartonbandet.
Originalgummit drar dessutom åt sig damm och det klarar jag inte av...
Har precis beställt en.Jahopp, då var den tillbaka på det svarta originalgummit igen.
Det blev för sommrigt/orange med det andra helt enkelt!
Upptäckte dock att bandsprintarna till originalbandet har för små spetsar och skapar ett sjukt störigt klickljud.
De är nu utbytta mot grövre doningar men jösses vad jag längtar efter Bartonbandet.
Originalgummit drar dessutom åt sig damm och det klarar jag inte av...
Har precis beställt en.
Har precis beställt en.
Damm på gummit låter jobbigt
Bra tips på utbytesband?
Är benägen att hålla med.Iom att det är 20mm bandbredd så tycker jag att det passar bäst med ett gummi som är utformat som originalet eller säg seiko/citizen.
Kolla på det orangea jag lagt upp bild på, ett rakt 20mm blir för klent till den relativt stora boetten.
Men det där är ju tycke och smak.