• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Den seglande ryssen är tillbaka på armen.
20190418_084315.jpg

IMG_20190426_145007.jpg
En supersnabb första bild!
Första intryck:
1. Vilket otroligt knepigt system för att ställa datumet!
2. Underbart skönt och mjukt original gummi!
3. Jäklar vad snygg den är! :D
4. Kronorna känns inte alls lika stora IRL.

Jahopp, då var den tillbaka på det svarta originalgummit igen.
Det blev för sommrigt/orange med det andra helt enkelt!
Upptäckte dock att bandsprintarna till originalbandet har för små spetsar och skapar ett sjukt störigt klickljud.
De är nu utbytta mot grövre doningar men jösses vad jag längtar efter Bartonbandet.
Originalgummit drar dessutom åt sig damm och det klarar jag inte av...

Vostok Oficerskie:
Jag tror ju inte på trolleri men en god vän har servat en 40 år gammal klocka från min samling som garanterat har använts mycket. Den s.k. rouletteurtavlan. Den ser och känns nästan ny! Han har gjort mig och eventuellt kommande samlare av ryska klockor en stor tjänst.
Den enda gången - hittills - som jag har sett stämpeln "Zakaz MO CCCP" på en urtavla i en Amphibian boett är när det står Oficerskie på urtavlan.

20190426_1 (2).jpg

20190426_3.jpg

20190426_2.jpg

Senast ändrad:
Vostok Oficerskie:
Jag tror ju inte på trolleri men en god vän har servat en 40 år gammal klocka från min samling som garanterat har använts mycket. Den s.k. rouletteurtavlan. Den ser och känns nästan ny! Han har gjort mig och eventuellt kommande samlare av ryska klockor en stor tjänst.
Den enda gången - hittills - som jag har sett stämpeln "Zakaz MO CCCP" på en urtavla i en Amphibian boett är när det står Oficerskie på urtavlan.

20190426_1 (2).jpg

20190426_3.jpg

20190426_2.jpg
Grattis!den är för j...a fin!:)

Vostok Oficerskie:

20190426_1 (2).jpg

20190426_3.jpg

20190426_2.jpg

Här är en annan variant av Zakaz MO CCCP Oficerskie på en urtavla i en Amphibia :)

attachment.php

Tillbaka
Topp