• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Min hälsar!:D
15888606732698075371844420738694.jpg

Salta i såret.... salta på bara!

Tack! Den bezeln har jag redan till min scuba dude (som inte är hemma ännu uta fortfarande väntar på en blå sekundvisare från Meranom.) Men söker egentligen samma insert men med coin edge bezel till en 090661. Därför köpare av en sådan...

IMG_6981.JPG

Sent svar, men såg att du frågar

Ah grattis! Hann själv inte alls med, och nu är det möjligen för sent. Men men....

Eftersom de flesta av mina Vostoks sitter fast i posten antingen på väg till mig, från mig till min urmakare i England eller på väg tillbaka från urmakaren till mig, så roar jag mig med att tömma bankkontot och fylla på postens pipeline.

Senaste inköpet är en Amphibia inspirerad av ursprungstavla från 1967; 090916
19.jpg

Planerade mods är till att börja med att byta till blankpolerad 090-boett.
26.jpg

Den ska få USSR-style paddlar i silver och en rak röd sekundvisare, för en look liknande 1967 jubileumsmodellen
1967 19.jpg

Planerar för BGW9-lume på rektanglarna vid 12, 3, 6, 9. Dessutom har jag inspirerats av bilder på en fin 090660SE här på forumet och planerar måla de röda detaljerna på vridringen med vit C3-lume.

Slutligen vill jag försöka hitta detta after-market dykargummiband till denna mod. Tror det kan bli pricken över i. Har kontakt med säljaren som planerar börja sälja dessa igen när denna f-rbannade pandemi lagt sig.
amphibia rubber strap 4.jpg

Nu är det bara att fortsätta vänta.....

Senast ändrad:
Jag har länge sett dessa oändliga varianter på nya ryska klockor och Vostok-moddar, måste erkänna att jag inte fattade poängen från början.
(Tack för att Ni visar dom!)
Så coolt att det finns ödmjuka tillverkare som lyckas uppmuntra kreativitet, tekniskt intresse mm utan att ruinera kunderna. Har själv fastnat i vintageträsket av precis dom orsakerna så fast jag inte själv har ngn ny moddad ryss så ÄÄÄLSKAR jag det dom gör för oss "klockbrukare"! :)
:heart::vostok::heart:

Jag har länge sett dessa oändliga varianter på nya ryska klockor och Vostok-moddar, måste erkänna att jag inte fattade poängen från början.
(Tack för att Ni visar dom!)
Så coolt att det finns ödmjuka tillverkare som lyckas uppmuntra kreativitet, tekniskt intresse mm utan att ruinera kunderna. Har själv fastnat i vintageträsket av precis dom orsakerna så fast jag inte själv har ngn ny moddad ryss så ÄÄÄLSKAR jag det dom gör för oss "klockbrukare"! :)
:heart::vostok::heart:
+1 på den!mycket bra skrivet!:D:vostok:

Samma här, tycker tavla och bezel är grymma på den. Tänkte mig att försöka säkra en, men har inte hunnit med att sätta mig in i möjligheterna. Kanske är det för sent. Du kan läsa tex här https://forums.watchuseek.com/f10/r...v-pripyat-5129659.html#/topics/5129659?page=1
Tack för länken!
Var inne och kollade men det verkade bökigt. Först skulle man ha något lösenord att logga in med och sen var det ju det där med att allt är på spanska.. Kände inte riktigt att jag orkade. Men jag hoppas att det går bättre för dig! :)

Tack för länken!
Var inne och kollade men det verkade bökigt. Först skulle man ha något lösenord att logga in med och sen var det ju det där med att allt är på spanska.. Kände inte riktigt att jag orkade. Men jag hoppas att det går bättre för dig! :)

Si senor, jag konstaterade samma sak. Har egentligen inte hunnit mer än registrera mig på den den spanska sidan (och det var väl inte helt enkelt...) Om detta projekt redan är över kanske det kommer ytterligare liknande framöver. Jag meddelar om mig här, om det skulle komma upp något kul som går att beställa:)

Si senor, jag konstaterade samma sak. Har egentligen inte hunnit mer än registrera mig på den den spanska sidan (och det var väl inte helt enkelt...) Om detta projekt redan är över kanske det kommer ytterligare liknande framöver. Jag meddelar om mig här, om det skulle komma upp något kul som går att beställa:)
Snyggt, du får bli vår kran till spanjors-moddade ryssklockor..:cool:
:happyhappy:

Tillbaka
Topp