Teppas79
Basic
Ytterligare en mycket smakfull mod i världsklass - grattis! Kul att seNu så ryss vänner har mina delar från ryssland äntligen dykt upp,så nu är russian blue äntligen färdig moddad och trycktestad till 10 bar så vad tycks?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ytterligare en mycket smakfull mod i världsklass - grattis! Kul att seNu så ryss vänner har mina delar från ryssland äntligen dykt upp,så nu är russian blue äntligen färdig moddad och trycktestad till 10 bar så vad tycks?
Tack!Ytterligare en mycket smakfull mod i världsklass - grattis! Kul att se
Nu så ryss vänner har mina delar från ryssland äntligen dykt upp,så nu är russian blue äntligen färdig moddad och trycktestad till 10 bar så vad tycks?
Ser riktigt bra ut!
Kom ett vridringsinlägg med posten idag. Egentligen avsett för den 170548 som snart bör vara här, men får sitta på prov på 1967:an
Tack!bezelen är faktist en orginal som är till en ref som jag nu inte kommer ihåg nummret på och den fick jag ifrån @Teppas79 som var så snäll o släppa till mig!Snyggt jobb med urverket!
Jag tänkte tjuvlåna idén med den vita färgen på vridringen till min 090916. Tycker det blev riktigt bra!
Ser onekligen hemmafixad ut, skulle gissa att någon fäst en dykarbezel från en annan Vostok på en klocka likt den i gulmetall du bifogade. Har själv en klocka med samma boett och urverk som inte heller har en vridring.Hej på er!
Slänger upp ett par bilder på en Vostok jag budade hem för några kronor här om veckan med syftet att försöka mig på att renovera den (såldes som defekt, det visade sig dock att urverket funkar - än så länge har jag dock inte mätt hur väl den håller tiden), fastnade dessutom för den härliga färgen på tavlan.
Nu när jag har hunnit pilla lite med den har jag dock börjat fundera på vad det egentligen är jag har köpt och tänkte att någon i denna tråden kanske kan ge mig lite hjälp på traven.
Jag har gjort lite efterforskningar men inte lyckats hitta några motsvarande exemplar, min (ytterst amatörmässiga) gissning är att det kanske kan röra sig om något slags hopplock/hemmabygge, inte minst med tanke på att vridringen "glappar" lite och snurrar fritt utan "klick", eller detta kanske är som det ska? Verket som sitter i är ett 2409A.
Bifogar även en bild från nätet på en klocka som "kommer i närheten" i vissa avseenden.
Ser onekligen hemmafixad ut, skulle gissa att någon fäst en dykarbezel från en annan Vostok på en klocka likt den i gulmetall du bifogade. Har själv en klocka med samma boett och urverk som inte heller har en vridring.
Vet du hur den är fäst i boetten?
om du googlar vostok 2409a amphibia så hittar du förmodligen rätt boett, skruvade kronan, verket och bezeln. Bezeln skall vara utan klick men med lite motstånd, skulle vara bra med lite ljusare bilder och gärna en bild på bakboett Om tavlan och visarna suttit på från början eller flyttats från annan modell kan ngn annan få reda ut ;-)Nu när jag pillade lite mer med den så visade det sig att bezeln bara är fastknäppt på boetten med en "klack" och dessutom sitter relativt löst (petade med enkelhet av den med nageln).
Spontant skulle jag dock tippa på att boett och bezel hör ihop.
Jag ser delar från minst tre klockor där..Hej på er!
Slänger upp ett par bilder på en Vostok jag budade hem för några kronor här om veckan med syftet att försöka mig på att renovera den (såldes som defekt, det visade sig dock att urverket funkar - än så länge har jag dock inte mätt hur väl den håller tiden), fastnade dessutom för den härliga färgen på tavlan.
Nu när jag har hunnit pilla lite med den har jag dock börjat fundera på vad det egentligen är jag har köpt och tänkte att någon i denna tråden kanske kan ge mig lite hjälp på traven.
Jag har gjort lite efterforskningar men inte lyckats hitta några motsvarande exemplar, min (ytterst amatörmässiga) gissning är att det kanske kan röra sig om något slags hopplock/hemmabygge, inte minst med tanke på att vridringen "glappar" lite och snurrar fritt utan "klick", eller detta kanske är som det ska? Verket som sitter i är ett 2409A.
Bifogar även en bild från nätet på en klocka som "kommer i närheten" i vissa avseenden.
Jag ser delar från minst tre klockor där..
Bezel kommer från en "tunna", boett är från komandirskie och urtavlan har suttit i något liknande den du hittat bild på så det där är som du säger ett hopplock..
Hittade en bild på var urtavlan och visarna hör hemma..
Modell: 803374
-70 talet (den finns med i Vostoks katalog från 1977)
Hahaha! Nja det är delar från samma fabrik fast någon gjort en kinderägg (tre klockor i en) och det är ju ingen "holy grail" klocka som fått sätta livet till så det där är väl bara roligt tycker då jag vart fallTack så mycket för svaren!
För en riktig Vostok-fantast kan jag tänka mig att den där skapelsen är en riktig hädelse, men jag gillar den. Får se om jag lyckas göra den lite mer presentabel.
den tavlan föll mig i smaken! Berätta mer och lite bildbombning tack! storlek?En som jag väntat länge på...
Storlek är 41mm exkl krona och 43mm inkl. Modellen har smeknamnet Pamphibia. Ligger några fler bilder i Stora Paketöppningstråden. Lovar posta fler bilder här också. Kan säga att den är riktigt trevlig! Dock slutsåld överallt. Jag hann beställa sista exemplaret hos Meranom. I grevens tid....den tavlan föll mig i smaken! Berätta mer och lite bildbombning tack! storlek?
Grattis! Rolig modell, skulle gärna ha en sådan!!!Storlek är 41mm exkl krona och 43mm inkl. Modellen har smeknamnet Pamphibia. Ligger några fler bilder i Stora Paketöppningstråden. Lovar posta fler bilder här också. Kan säga att den är riktigt trevlig! Dock slutsåld överallt. Jag hann beställa sista exemplaret hos Meranom. I grevens tid....
Grattis!riktigt bra den där.En som jag väntat länge på...
Någon som har bra förslag på band till denna? Har prövat en del olika men aldrig riktigt landat i något som känns helrätt...
Inga problem, men inte en dum tanke, ska se vad jag kan hitta. Tack för input!Jag har precis beställt hem detta band från säljare i UK. Kanske kan vara något?
EDIT: Såg precis att det inte finns mindre än 22mm lugwidth. Sorry!
Någon som har bra förslag på band till denna? Har prövat en del olika men aldrig riktigt landat i något som känns helrätt...
Edit: 18mm bredd kan vara värt att nämna
Märker ett tema med grövre läder, vilket är en väldigt bra poäng då jag främst prövat tunnare dressiga läder vilket blev knasigt
De där var ju läckra! Lite chesterfield över dem.Jag har precis beställt hem detta band från säljare i UK. Kanske kan vara något?
EDIT: Såg precis att det inte finns mindre än 22mm lugwidth. Sorry!
Riktigt läckert!blandade du lumepulver med klarlack eller epoxi?I väntan på blånerade skruvar och sekundvisare för min orangea scuba dude jobbas litet med andra detaljer....