• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Korspostar från micro & affordable-tråden;

Testade med mesh på Amphibian ikväll. Inte helt 100 på vad jag tycker.
Som ref. en bild när den sitter på brunt läder också.
DAECAB30-69DC-411E-8D38-1762B465DE86.jpeg

584C6FEB-18EF-45F6-9747-33399953EB57.jpeg

A3E0FBE9-0610-4FF0-80A3-54B4769686A8.jpeg

Kolla t.ex. Meranom, Chistopolcity, Tradera, eBay eller om man är en trygghetsknarkare: svenska sidan KlockanEtt.
Utomlands får man vara beredd på att det kan ta lite tid (speciellt i dessa tider). Men den som väntar på ngt gott ...
Hehe, lite tid ja. Beställde en begagnad Vostok i början av juni, inte här ännu... Kommer dock från Ukraina, antar att de körde med häst eller åsna :wideyed: och just nu sitter den fast i vår tull som tydligen har lite för mycket att göra just nu... :pirate:

Hehe, lite tid ja. Beställde en begagnad Vostok i början av juni, inte här ännu... Kommer dock från Ukraina, antar att de körde med häst eller åsna :wideyed: och just nu sitter den fast i vår tull som tydligen har lite för mycket att göra just nu... :pirate:
Skoja inte!jag har 3 paket som sitter i den där förbannade tullen:rage:och det ena är inte ens sökbart på pn utan jag ser det på ryska postens sida,jag har ringt 3 ggr om paketen och får bara svaret"de hanteras manuellt"...
Jag har skickat kompletterande uppgifter för jag vet att ryssarna är lite si och så med ifyllandet av tullsedlarna men det händer totalt INGENTING!!:arghh:

Skoja inte!jag har 3 paket som sitter i den där förbannade tullen:rage:och det ena är inte ens sökbart på pn utan jag ser det på ryska postens sida,jag har ringt 3 ggr om paketen och får bara svaret"de hanteras manuellt"...
Jag har skickat kompletterande uppgifter för jag vet att ryssarna är lite si och så med ifyllandet av tullsedlarna men det händer totalt INGENTING!!:arghh:
Lite off topic, det kan alltid vara värre:
Beställde elcykel direkt ifrån fabrik i kina, tog sjukt lång tid innan cykeln ens producerades, sedan sjöfrakt i en evighet. När den väl dök upp i sverige så hade såklart kineserna bara betalt en del av frakten. Jag fick glatt betala avlastning, miljöavgift, extra kostnad för att jag inte hade fyllt i hel container m.m. Dessutom tull och moms på alla dessa kostnader, blev lite drygt 6000:- dyrare än jag räknat med. :banghead:
Ibland lär man sig den hårda vägen...

https://meranom.com/en/ har ett väldigt stort utbud, dock rätt lång leveranstid. Tidhållningen vågar jag inte svara på generellt men den jag hade (köpt ny) gick +20spd.
Kolla t.ex. Meranom, Chistopolcity, Tradera, eBay eller om man är en trygghetsknarkare: svenska sidan KlockanEtt.
Utomlands får man vara beredd på att det kan ta lite tid (speciellt i dessa tider). Men den som väntar på ngt gott ...

tack ska kolla upp :)

Korspostar från micro & affordable-tråden;

Testade med mesh på Amphibian ikväll. Inte helt 100 på vad jag tycker.
Som ref. en bild när den sitter på brunt läder också.
DAECAB30-69DC-411E-8D38-1762B465DE86.jpeg

584C6FEB-18EF-45F6-9747-33399953EB57.jpeg

A3E0FBE9-0610-4FF0-80A3-54B4769686A8.jpeg

Det är grymt fina bilder du tar på din klocka! Proffsiga.
Jag skulle säga att det bruna lädret vinner klart. Den lite varmare färgen tar fram tavlan bättre tycker jag, men det är ju en smaksak.
Visst är det väl en 170548? Vill minnas att de tog slut rätt kvickt då de kommit.

Det är grymt fina bilder du tar på din klocka! Proffsiga.
Jag skulle säga att det bruna lädret vinner klart. Den lite varmare färgen tar fram tavlan bättre tycker jag, men det är ju en smaksak.
Visst är det väl en 170548? Vill minnas att de tog slut rätt kvickt då de kommit.
Stort tack! :)
Jag håller med om att lädret vad bättre.

Ja, det är den ref. Jag köpte min beggad av den gode @M26 en ”pusher” som jag köpt av innan! ;)

Screenshot_20200825-162053_Chrome.jpg

• Like
Reactions: Beo
Köpte första på soviet.market i höstas. Ungefär 4 veckors leveranstid och det blev 108 kr i import moms.
Sen köpte jag en ensam bezel från meranom. Det blev också 108 kr i import moms, så det var väl inte den mest listiga affären jag gjort rent ekonomiskt. Men jag ville ha en slät bezel pronto och kom inte på nåt mer jag behövde...
Nu i somras köpte jag två klockor från vostok-watches24.com Det var ganska exakt 3 veckors leveranstid. Ingen import moms då det gick via Nederländerna, verkar det som. Ja det finns ju tydligen lite olika sätt att få hem sina klockor och tillbehör.

Nu i somras köpte jag två klockor från vostok-watches24.com
Tack för tipset! Har hittills bara erfarenhet från Meranom och några vintagesäljare från Ukraina så det kan definitivt vara skönt att slippa momspåslaget. För att inte tala om hur segt det går genom tullen för närvarande. Väntar på en simpel dykarring till min Vostok som legat hos tullen sedan mitten av sommaren.

• Like
Reactions: Beo
Oj, det var saftigt! Här kostar den ju knappt en tredjedel

https://www.vostok-watches24.com/e-home/e-amphibia-1967/#cc-m-product-13685738492

Är det något jag missar som skiljer dem åt, utöver det kosmetiska som färg på tavlan, länk osv? :confused:
Ja det var mer humant pris du!skillnaden är tavlorna,armband,krona,baklock och den du visade var polerad boett och den är inte den "äkta" 1967 men övrigt är det nog inget mer och man behöver ju inte vara petig:).

Tillbaka
Topp