Trevlig ryssfredag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kunde inte låta bli att överta den här godingen från BeO! Om möjligt ännu trevligare i verkligheten än på bild
Ser riktigt bra ut där!Kunde inte låta bli att överta den här godingen från BeO! Om möjligt ännu trevligare i verkligheten än på bild
Korspostar från micro & affordable-tråden;
Testade med mesh på Amphibian ikväll. Inte helt 100 på vad jag tycker.
Som ref. en bild när den sitter på brunt läder också.
Gör en en så kallad "killgissning" på att även denna är ihopplockad med lite delar från olika modellerBara måste fråga vad det är för ref på klockan? Att det är en Amphibian vet jag men resten, tycker den är grym och har svårt att hitta en likadan.
Bara måste fråga vad det är för ref på klockan? Att det är en Amphibian vet jag men resten, tycker den är grym och har svårt att hitta en likadan.
Reffen är 170548Gör en en så kallad "killgissning" på att även denna är ihopplockad med lite delar från olika modeller
Reffen är 170548
Här har du tipps på tropic(obs ej orginal)som är riktigt bra!sök även hos säljaren på tropic för han har mer!God eftermiddag ryssvänner!
En begäran om tips och/eller detektivarbete.
Första bildens "rutiga" gummi-/plastarmband - är det ett Tropic som man vänt upp-o-ner, eller har ni ngt tips om var de går att få tag på? (Och om det är ett Tropic: känner ni till vilka typer/märken som har denna rutiga baksida?)
Andra bilden är högst oklar, förutom de större hålen. Känner ni till om dessa var i läder, eller om det var dykargummi? Tips på typer/butiker?
Tredje bildens riktigt ruffa galonband: kan man hitta ngt liknande där ute?
Har lite idéer om att göra de gamla så autentiska som möjligt ...
Ser definitivt ut som ett uppochnervänt tropic!God eftermiddag ryssvänner!
En begäran om tips och/eller detektivarbete.
Första bildens "rutiga" gummi-/plastarmband - är det ett Tropic som man vänt upp-o-ner, eller har ni ngt tips om var de går att få tag på? (Och om det är ett Tropic: känner ni till vilka typer/märken som har denna rutiga baksida?)
Andra bilden är högst oklar, förutom de större hålen. Känner ni till om dessa var i läder, eller om det var dykargummi? Tips på typer/butiker?
Tredje bildens riktigt ruffa galonband: kan man hitta ngt liknande där ute?
Har lite idéer om att göra de gamla så autentiska som möjligt ...
Visst gör det?! De flesta tropic har väl just denna ruter-våffling. Har sett några tropic där baksidan är runda håligheter.Ser definitivt ut som ett uppochnervänt tropic!
Sköna band men kan lukta, hm, annorlunda om inte alla skrymslen på undersidan, din översida, rengörs ordentligt!
Hade ett flertal äkta Tropic på min Heuer som jag köpte i början på -80 talet. Både den typ som du har där och racing-varianten.Visst gör det?! De flesta tropic har väl just denna ruter-våffling. Har sett några tropic där baksidan är runda håligheter.
Ryssar ...Hade ett flertal äkta Tropic på min Heuer som jag köpte i början på -80 talet. Både den typ som du har där och racing-varianten.
Udda att köra det bakochfram!
Natürlich!Ryssar ...
Inte så gammal som Gustav III, men min lilla godbit.
Ovanlig men snygg kombo, en scuba dude och en vedtjuv, men båda i sepia antik look.
Vostok Neptune med grymt patinerad Scuba-tavla.
Ryssfredagen måste ju äras som sig bör.
God helg russomaner!
Ovanlig men snygg kombo, en scuba dude och en vedtjuv, båda i sepiafärgad antik look. Snyggt!
Inte så gammal som Gustav III, men min lilla godbit.
Vostok Neptune med grymt patinerad Scuba-tavla.
Ryssfredagen måste ju äras som sig bör.
God helg russomaner!
Спасибо и тебе того же!Хорошей вам русской пятницы
Schnygg! Känner du (nån?) till ref:en på den där tavlan? Har kikat på 660 och 913, och de är ganska lika.Хорошей вам русской пятницы